Muistatko vielä ala-asteen luokkasi oppilaiden sukunimet aakkosjärjestyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
⚫
🟡
___
Muistan erittäin
hyvin.
Itse olin pygmi,
aina luokkani
lyhin tai 'tokalyhin'
pateettinen
tirriäinen,
kunnes
päräyttävä
kasvupyrähdys
iski vuosia
(ikätoveri)tyttärien
kasvupiikin jälkeen.

Venähdin yllättävän
pitkäksi..
Metaforfoosi
joutseneksi!

Samalla saapuivat
myös yllättävät
'eksogeeniset
keuhkolohkot'.
Olin vallan
hämmentynyt
pitkäksi
venähtäneistä
raajoistani ja muista
ulokkeista. 😁
[W t f this? -
oli ajatukseni
monet kerrat..
Kokonaispktista
kehkeytyi kelpo
naikkonen].👋

⚫🟡
_____×

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed
Jos ap muistaa vuosien jälkeen oman ala-asteensa oppilaiden nimet aakkosjärjestyksessä ja pituudet niin herää kysymys että mitähän muuta olet oppinut. Jotenkin autistista opetella irrelevantteja asioita.

Jos ap muistaa vuosien jälkeen oman ala-asteensa oppilaiden nimet aakkosjärjestyksessä ja pituudet niin herää kysymys että mitähän muuta olet oppinut. Jotenkin autistista opetella irrelevantteja asioita.

Täytyykö muka opetella?

Jos kuusi vuotta kuulee nimet vähintään kerran arkiviikon aikana niin eikö ne väkisinkin jää mieleen?

Täytyykö muka opetella?

Jos kuusi vuotta kuulee nimet vähintään kerran arkiviikon aikana niin eikö ne väkisinkin jää mieleen?
Eivät ne nimet kaikki ole samoja joka vuosi, oppilaita muuttaa kouluun ja pois. Vielä enemmän muuttuvat pituussuhteet koska lapset kasvavat eri tahdissa. Olen todella hämmästynyt, jos ap muistaa pituusjärjestyksen joka luokalla olettaen että luokkakoko on ollut parikymmentä oppilasta.

Mutta kyllä minäkin jotakin muistan. Pari luokkatoveriani teki vakuuttavan arviointitaulukon luokan tyttöjen ulkoisista ominaisuuksista, kaikki pisteytettiin. Myöhemmin (lukioiässä) toinen heistä paljastui homoseksuaaliksi...

Eivät ne nimet kaikki ole samoja joka vuosi, oppilaita muuttaa kouluun ja pois. Vielä enemmän muuttuvat pituussuhteet koska lapset kasvavat eri tahdissa. Olen todella hämmästynyt, jos ap muistaa pituusjärjestyksen joka luokalla olettaen että luokkakoko on ollut parikymmentä oppilasta.

Mutta kyllä minäkin jotakin muistan. Pari luokkatoveriani teki vakuuttavan arviointitaulukon luokan tyttöjen ulkoisista ominaisuuksista, kaikki pisteytettiin. Myöhemmin (lukioiässä) toinen heistä paljastui homoseksuaaliksi...

Pituuden muistamiseen jo vastasinkin, aiemmin, ja totesin hankalaksi.

Meidän luokalta lähti yksi ja tuli yksi oppilas. Lisäksi, pienestä kylästä kun tullaan, ollaan kaikki yhä jotenkin toisiimme yhteydessä. -Ellei facebookin tai intagramin, niin ainakin vanhempien kautta. Vanhemmat kun ovat pitkälti samasta työpaikasta...

Niin ja ne joita ei enää ole, no... toinen on mielessä useammin, toinenkin juuri nyt.

Yhteistyössä