Muistatko omat ''toppahaalarit''

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Sit sen neonvärikkään haalarin kanssa piti olla sellainen neonvärinen jätti-isotupsuinen pipo. :D
mullahi oli sellane julumettu tupsu pipo ja se pipo oli aina vinossa ku se tupsu oli nii painava ja iso että meinas lätsä puota päästä.Tai sitten kantajansa pää oli liian pieni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Juu, kolmen tai neljän tuulen pipot oli hauskoja kans. :D Jättitupsupipon jälkeen jossain vaiheessa tuli sitten "kortsupipot" eri nhl-joukkueiden logoilla varustettuna. Ja sitä seurasi toki pipoton kausi... :kieh:
Ja jossain välissä oli se vaihe, jolloin pipot peitti hädintuskin päälaen :D. Jos pipo oli lähelläkään korvia niin aijai, paha tyylimoka.
Yök, se on muuten karseen näköistä. :LOL:

vieras
Muistan, se oli sellainen kirkkaan pinkki kirjava (olisko voinut olla lassie jo silloin kun tällainen muistikuva on jotenkin jäänyt ? ) v. 1994. Eipä sen jälkeen enää toppapukuja pidetty ja aiempia pukuja en enää muista... tämä jäi mieleen kun pidin sitä niin hienona :)

vieras
Juu, kolmen tai neljän tuulen pipot oli hauskoja kans. :D Jättitupsupipon jälkeen jossain vaiheessa tuli sitten "kortsupipot" eri nhl-joukkueiden logoilla varustettuna. Ja sitä seurasi toki pipoton kausi... :kieh:
Ja jossain välissä oli se vaihe, jolloin pipot peitti hädintuskin päälaen :D. Jos pipo oli lähelläkään korvia niin aijai, paha tyylimoka.
Yök, se on muuten karseen näköistä. :LOL:
Mun aikaan oli muotia hiippapipo :D Parhaimmillaan oli toisilla metrin pitkiä, minulla vain puolimetrinen =)

minä
Mulla oli joskus viisi vuotiaana sellainen ihana vihrea haalari. Pitäisi kaivaa se kuva jostain, jossa hiihdän se päällä. Taisi olla merkiltään peräti Reima. Vuosi oli jotain 1980.

vieras
meillä oli kyllä haalarit joka talvi. äiti oli tarkka siitä et haalari oli lämmin ja muutenkin hyvä. enimmäksee ne oli sellaisia enstex-kankaisia, joissa oli napeilla kiinni sellainen teddy-vuori. merkkiä en nyt saa päähän... kuomat oli jaloissa, niinkuin omillakin lapsilla nyt. ja sit oli sellainen kivat-kypärämyssy jokaisella tai yhteen väliin bula-lakki! tämä silloin alle 10-vuotiaana, sen jälkeen en ole haalareita "tarvinnu".

ann
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä oli kyllä haalarit joka talvi. äiti oli tarkka siitä et haalari oli lämmin ja muutenkin hyvä. enimmäksee ne oli sellaisia enstex-kankaisia, joissa oli napeilla kiinni sellainen teddy-vuori. merkkiä en nyt saa päähän... kuomat oli jaloissa, niinkuin omillakin lapsilla nyt. ja sit oli sellainen kivat-kypärämyssy jokaisella tai yhteen väliin bula-lakki! tämä silloin alle 10-vuotiaana, sen jälkeen en ole haalareita "tarvinnu".
No just tollanen vihreä enstex-haalari! harmaalla teddyvuorella (mikä aina uhkas mennä makkaralle punteissa). Ja vuori napeilla kiinni haalarissa =)

vieras
:) juuh. Rippikoulussa muistan ku lähinnä kavahdettiin sellaista jonka pipo ylsi korviin. Ja pikkusenko äidin kans tapeltiin tästä. Itseppähän korvani palellutin ainaki sata kertaa.

Saraldo
Mä en muista lapsuusajan toppavaatteita, äiti taisi tehdä niitä aika paljon itse. Mutta kouluikäisenä mullakin oli jo tuota neonväriä ihan riittävästi =). Ja just sellainen toppatakki, missä oli valkoisella pohjalla jotain mustia ja neonvärisiä kuvioita, ainakin tähtiä. Kaiken huippu on se, että viime talvena näin tässä meidän lähikaupassa erään naisen, jolla oli samanlainen takki päällä :D . Että hyvin on kestänyt kaikki nämä parikymmentä vuotta!

Kuuluin kanssa ala-asteen lopulla ttuohon neonväri-trendikauteen ja joku sen hetken in-haalari minullakin oli. :D Kaupungissa kun asuttiin niitä oli useammallakin, mutta kun muutettiin maalle olin ainoa ja luokan tytöt olivat aivan ihastuneita siihen. Ja sitten sain vielä sellaisen valkoisen talvitakin jossa oli tummanharmaalla jotain kuvioita ja sellaisia pieniä neon-läiskiä, se oli ihan huippu! Ja siihen vielä päälle ne pipot.

Varhaisemmasta lapsuudesta muistan kun äiti osti minulle ja pikkusiskolle samanlaiset haalarit, minulle sinisen ja siskolle punaisen. Taivas kuinka olin tuosta katkera kun olisin niin halunnut kanssa tytön värisen ja pelkäsin että nyt minua luullaan pojaksi. Äiti taas tykkäsi että se sininen haalari oli kauniimpi eikä ymmärtänyt kiukutteluani.

m
minulla oli aina äidin ompelema toppapuku <3 Ne oli tosi ihania, itse sain valita minkä värisen ja millasen haluan, tyttömäisen tietenkin :D Ja eipäs tullut samanlaista vastaan =)

riiviöiden äiti
Minulla oli vielä 6. luokalla isoveljen vanha tummansininen "pilkkihaalari", ja kun kului pepusta puhki niin äiti paikkasi sen punaisella lakanakankaalla tehdyllä <3 muotoisella paikalla.... Ihan pääkaupunkiseudulla siis koulussa kuljin v.1988.
Itsetunto oli kohdillaan vaikka olin erikoinen, ystäviä oli ja hyvin viihdyin =)

lahja
muistan kyllä! :D en merkkejä tms. (äiti tosin suosi rasavilia ja reimaa) mutta värit kyllä: neon värit koko skaalassaan. Räikeää pinkkiä, keltaista ja vihreää. Lapsuuden talvikuvat oikein loistavat :D

tiitu the redhead
joskus ala-asteella oli sellainen tummanpunainen :) ja päässä pipo jonka tupsu oli niin iso, että ihme ettei niskat menneet :D ! pisteenä iin päälle äidin tekemä kaulaliina ja toppasaappaat...

tiitu the redhead
niin ja kyllä oli pollea olo, kun joskus 12-vuotiaana sai TOPPATAKIN :D. olisikohan ollut lila ja hupussa karvareunus... vai punertava? no, se karvareunus hupussa oli jokatapauksessa ja sitä sitten pidin farkkujen ja toppasaappaitten, jollaisia nykyteini ei ikinä pukisi kanssa :) päässä taisi olla itse tehty bula-hattu ja jessus että näytin tontulta... !!

jadal
mulla oli joskus pienenä ihana neon keltainen haalri. Sr oli niin kirkas, että siitä heijastui hankeenkin se keltainen väri :D
Ja voi sitä surua, kun se ei enää mahtunut :'(

Yhteistyössä