Muistatko minkä ikäinen olit kun joit ekan kerran alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin 12v. kun kossua lantrattiin limppaan, ei siitä kyllä miksikään tullut kun kossua oli tilkka puolessatoista litrassa limppaa. :D 13v. vedin ekat kännit. Toivottavasti omat ei alota noin aikaisin.

Olin 16-v ja kotibileissä kaikkea mahdollista tuli juotua. Aamulla ei ollut krapulaa, mutta hirveän flunssan sain seuraavana päivänä - oli toukokuu ja helteiset kelit päivällä vaan ei enää illalla/yöllä, kun tuli hilluttutua myös pihalla....

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
12 ja aivan liian nuori ja ahdistunut. Onneksi mun tyttäret ei tule olemaan niin sairaan ahdistuneita, ei tarvitse sitten aloittaa totakaan niin aikaisin.

Eihän siihen välttämättä ahdistusta tarvita jos haluaa kavereiden kanssa maistella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
12 ja aivan liian nuori ja ahdistunut. Onneksi mun tyttäret ei tule olemaan niin sairaan ahdistuneita, ei tarvitse sitten aloittaa totakaan niin aikaisin.

Eihän siihen välttämättä ahdistusta tarvita jos haluaa kavereiden kanssa maistella.

Totta tämäkin. Mutta mun kohdalla syy oli ahdistus.

En itse tätä muista, mutta vanhempien kertomana: 3-v, kun tyhjensin ekan punkkulasin. Oli vieraita ja viinilasillinen jäi epähuomiossa pöydälle, mistä minä sen nappasin. Äiti huomasi, kun olin juuri juomassa viimeistä kulausta. Oli vissiin kova jano ja ajattelin sen olevan mehua. Sen jälkeen naama punasena seinää pitkin sänkyyn, nukuin sikeästi pitkälle aamuun.

Toinen kokeilu oli kesämökiltä, missä mua vuoden vanhempi kaveri tarjosi mulle olutta oman mökkinsä takapihalla. Olin silloin 6. Sama kaveri tarjosi minulle myös ensimmäisen tupakan samana kesänä. Olut ja tupakka maistuivat pahalta, kumpaakin vain maistoin vähän, enkä halunnut enempää, tupakan jälkeen tuli kova yskäkohtaus, samoin kaverille, joka hänkin kokeili ensimmäistä kertaa.

Seuraavan kerran kun alkoholia maistoin, ja ensimmäinen kerta, jolloin tietoisesti tulin pieneen humalaan, oli Ofelia-pullo, minkä join yhdessä silloisen poikakaverin kanssa 15-kesäisenä.

Yhteistyössä