Muistaako joku mitä Barbiet maksoi markka-aikaan? :)

  • Viestiketjun aloittaja Eibrab
  • Ensimmäinen viesti
vvvvieras
Löysin just vanhempieni luota barbie-paketin, missä oli sellainen sombeth-barbie sinisessä tyllipuvussa ja mukana tuli laulava lintu. Paketissa oli hinta 119mk. Ostettu joskus 95-97.
 
"vierasvieras"
Mulla on semmoinen käsitys, että noin 100 markkaa olisivat maksaneet, hienot enemmän ja vähemmän hienot vähemmän. Tämä siis joskus 90-luvun alkupuoliskolla, kun itse barbeilla leikin.
 
vierass
Hintahaitari oli suuri, poistokorista saattoi löytää perusbarbien vajaalla kymmenellä markalla, hienoimmat taisivat maksaa useampia satasia, etenkin selllaiset keräilypakkaukset, mitä ei ollut tarkoitettu leikkeihin vaan keräilijöille.
 
"Sari"
Reilusti alle satasella sai vielä 80-luvulla, kun itse leikin barbeilla. Loppupuolella 80-lukua hienoimmat ja erikoisimmat taisivat maksaa jo yli 100 markkaa. Minulla on vielä muutama barbi tallella, joilla en itse enää juurikaan leikkinyt, enkä ole raaskinut antaa pienten lastenikaan pilata niitä leikeissään.
 
70-luvulla
Ensimmäiset Barbit, joilla oli taipuvat jalat, maksoivat 42 markkaa. Taipuvajalkainen Daisy (halvin malli) oli 25 markkaa ja erikoisDaisy (jokin teema) oli 36 markkaa.
Muistan summat, koska viikkorahoista näitä säästin.
 
Tuli mieleen se barbie-vitsi, kun myyjä esitteli isälle barbeja. Nukke piti viedä 7-vuotiaalle tytölle.
Myyjän mukaan prinsessabarbie olisi tosi kiva ja klassikko, varmasti tyttö tykkäisi. Mukaan tulee kaksi mekkoa, tiara ja taikasauva. Hinta 70 euroa.

herranjumala mitä hintoja, mies huudahti ja kysyi, oliko muita vaihtoehtoja.

Kyllä, sitten on tämä taitoluistelubarbie. Mukaan tulee koottava jääkaukalo, luistimet, villasäärystimet ja kolme erilaista kilpailupukua. Voi valita joko valkoisilla tai pinkeillä luistimilla, ja on kovin suosittu juuri nyt. Koko paketti vain 85 euroa.

Voi tsiisus, isä tuskaili. Tässäkö ne vaihtoehdot nyt sitten ovat?

No, on sitten vielä yksi, myyjä sanoi. Se on tällainen avioerobarbie, mutta se on ihan helvetin kallis, 200 euroa.

MITÄ? isä huudahti. Mitä ihmettä siihen pakettiin kuuluu, kun se on niin kallis?

Myyjä vastaa: No, Kenin talo, Kenin auto, Kenin vaatteet, Kenin osakesalkku ja Kenin moottorivene.


Ei vaan, asiaan. Mulla ei ole mitään hajua siitä, mitä barbiet oikeasti ovat maksaneet tai mitä ne maksavat nyt.
 
Eibrab
En muista mutta sen verran, että mulle ostettiin aina joku Garbie oikeen Barbien sijasta.
Voi ei.. Mä oon niin pahoillani sun puolesta. Mä oon tainnut olla oikeen joku hemmoteltu ipana kun mulla oli noin 50 aitoa Barbieta. Mut mä en sit oikeen millään muulla leikkinytkään ja aina pyysin kaikilta synttärilahjaks vain Barbieita ja omia rahoja säästin ja ostin vaan niitä. :)

Mut siis kiitos vastanneille! Jotain 100 markan paikkeilla olisin itsekin veikannut niiden maksaneen. :)

- Ap
 

Yhteistyössä