Muista kavahtaa VALEmediaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

m1es

Tunnettu jäsen
01.10.2014
24 184
8 746
113
rauhallinen
"Me hyvää journalistista tapaa noudattavat päätoimittajat emme aio olla valemedian hiljaisia tukijoita ja myötäjuoksijoita. Otamme jatkossakin vastuun julkaisemistamme uutisista ja niiden oikeellisuudesta, ja vastaamme myös toimitustemme tekemistä virheistä ja niiden korjaamisesta"

Arno Ahosniemi, Kauppalehti ja Päätoimittajien yhdistys
Mika Pettersson, STT
Merja Ylä-Anttila, MTV
Kaius Niemi, Helsingin Sanomat
Tapio Sadeoja, Ilta-Sanomat
Atte Jääskeläinen, Yle
Jouko Jokinen, Aamulehti
Kari Kivelä, Iltalehti
Antti Kokkonen, Lapin Kansa
Tomi Lähdeniemi, Satakunnan Kansa
Reijo Ruokanen, Talouselämä
Pekka Mervola, Keskisuomalainen
Seppo Rönkkö, Savon Sanomat
Kari Vainio, Turun Sanomat
Kyösti Karvonen, Kaleva
Satu Takala, Ilkka
Toni Viljanmaa, Pohjalainen
Jouni Kemppainen, Maaseudun Tulevaisuus
Markus Pirttijoki, Kainuun Sanomat
Tommy Westerlund, Hufvudstadsbladet
Niklas Nyberg, Vasabladet
Marit af Björkesten, Svenska Yle

http://yle.fi/uutiset/paatoimittajien_kannanotto_luotettavan_median_puolesta/8709207

Jos nää oikeesti hoitaisi hommansa ja uutisois rehellisesti uutisista, ei olis ikinä syntynyt näin suurta selvää tarvetta vaihtoehtomedioille. Eihän ne valtamediat oo vasta oikeestaan uutisoineet näistä matujen rikoksista, ku vasta tänä vuonna. Ja se niiden itsensä harrastama vainonta on ihan hurjaa. Kaikki Odinitkin on käyty kammalla läpi ja yritetään niitä provosoida. Tästä sodan julistuksesta puhumattakaan. Se on ihan kuvottavaa, miten ne toimii yrittäessään pitää kansan otteessaan ja pimennossa. Nyt niitä pelottaa ja hyvä niin. Asioista pitää saada oikeasti keskustella ja eikö kunnon journalistin tehtävä ole kyseenalaistaa kaikki ja siitä kriittisesti ja puolueettomasti kertoa?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Eikö sulla mies1 ole mitään omaa sanottavaa tähän asiaan? Antaa hieman yksinkertaisen kuvan sinusta, kun teet aloituksen mihin et halaistua sanaa saa itse kirjoitettua, vaan kopioit suoraan toiselta sivulta.

Ainakin omien sanojesi mukaan tälläinen toiminta vituttaa itseäsi suuresti ja antaa "kirjoittajasta" (eli kopioijasta) todella yksinkertaisen kuvan. On kuitenkin ihan OK että itse toimit näin? Pelle.

Eikö sulla mies1 ole mitään omaa sanottavaa tähän asiaan? Antaa hieman yksinkertaisen kuvan sinusta, kun teet aloituksen mihin et halaistua sanaa saa itse kirjoitettua, vaan kopioit suoraan toiselta sivulta.

Ainakin omien sanojesi mukaan tälläinen toiminta vituttaa itseäsi suuresti ja antaa "kirjoittajasta" (eli kopioijasta) todella yksinkertaisen kuvan. On kuitenkin ihan OK että itse toimit näin? Pelle.

Olisit uskottavampi, jos et kiihdyttäisi itseäsi nimittelyyn.

Tällä kertaa todellakin kopioin, joskin editoituna. Ajattelin, että lainauksena ja osin lihavoituna tuo julkilausuma toimisi suoraan kritiikkinä tai parodiana itseään vastaan - sisältö kun ei ihan vastaa todellisuutta.

Kommenttini tuohon MV vastaan valtamedia-kuvioon: Valtamedia itse on antanut MV:lle sen aseman. Koska oleellista ei ole pelkästään se, mitä kerrotaan ja miten vaan myös se, mitä jätetään kertomatta. Tähän asti suomalisen median kesken on vallinnut sanaton (?) sopimustila, jossa tietyistä aiheista ei uutisoida. MV on rikkonut tuon harmonian.

Yhteistyössä