Muissa päiväkodeissa isovanhempien päivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva idea tuollainen päivä vaikeki omaa kokemusta olekaan. Meillä kylläkään ei isovenhemmat pääsisi osallistumaan jos sellainen järjestettäisiin, mutta kiva niille jotka pääsevät. ja ei kyllä varmaan olatisia inoa perhe jonka isovanhemmat kaukana, joten tuskin lapset sen puolesta kokisivat syrjäytymistä.

Meillä ainakin päiväkodissa nuo paikalle päässeet isovanhemmat huomioivat tosi hienosti myös niitä lapsia, joiden isovanhemmat ei päässeet paikalle. Leikkivät, pelasivat yms. myös muiden lasten kanssa, varsinkin oman lapsen lapsen kaverin kanssa. Joten meillä ei ainakaan kenenkään lapsen tarvinnut tuntea itseään yksinäiseksi tuona päivänä. Vaikka tietysti lapselle iso asia, jos _se oma_ isovanhempi pääsee paikalle. Noita lapsia, joiden isovanhemmat ei pääse, on kyllä aina ollut useampia, ehkä puolella ollut isovanhemmat mukana. Eli ei se niin mene, että joku yksi lapsi vaan olisi ilman isovanhempia tuona päivänä.

meillä on pidetty, siis mun töissä, ja päivä oli sillai ilmoitettu, että jos ei ole isovanhempia saatavilla niin kummi, täti, setä, eno, joku läheinen ja tärkeä saa tulla... isä tai äiti jos pääsee
kaikille tuli joku ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Täällä on joka vuosi ollut isovanhempien päivä, koskaan eivät ole ehtineet. :(
Nyt laitoin hyvissä ajoin pikkusen omalla kännykällä kutsut molemmille isovanhemmille, vastauksessa luki että laitetaan muistiin,,,

Ajattelin, että pitäiskö pyytää miestä hakemaan minun äitini sinne juhliin. Silloin hänen kyllä pitäisi ottaa pari tuntia lomaa aamusta. :/

Mä kysyin heti äidiltäni kun sain päivän tietää, ja äiti onneksi pystyy ja haluaa järjestää niin että pääsee paikalle, tietää että on pojalle tärkeää. :)

Ja joku tuossa kirjoitteli pettymyksistä yms., niin ei ole tosiaan maailman suurin asia tuo päivä eikä varmaankaan aiheuta kenellekään pitkäaikaista surua, mutta silti musta tuntuisi aika ikävältä jos kukaan ei lapsen läheisistä ei pääsisi paikalle.

me kutsuimme isovanhempia viettämään aikaa yhdessä..tokikaan kaikkien lasten isovanhemmat eivät pääse välimatkasta huolimatta,mutta luulen että myös ne lapset joiden mummut ja papat ei tule nauttivat näistä hetkistä! ennalta olemme kertoneet tilanteen että, joittenkin isovanhemmat asuvat niin kaukana yms. ja annoimme myös mahdollisuuden vierailuun sovitun ajan ulkopuolella!

meiän lapset on pph:lla, muttta minusta tuo on kaamea ajatus.
Voiko joku muka sanoa työnantajalle, että mä nyt häippään tästä puoleksi päivää kun käyn lapsenlapsen hoitopaikalla!
Mun anoppi on 52v, se ei pääse keskellä päivää mihinkään vielä 10 vuoteen!
Samoin lasten kummit eli mun sisarukset on yllätysyllätys -töissä, niinkuin suurin osa kolmekymppisistä ihmisistä.