Muissa päiväkodeissa isovanhempien päivää?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Pojan päiväkodissa on nyt toistamiseen (tai mistä mä tiedän vaikka ois ollut jo vuosikausia :) ) ja musta se on kyllä kiva ajatus, onneksi mun äitini pääsee paikalla, miehen vanhemmat ovat silloin etelässä.
Mutta tuli kyllä mieleen että miltä mahtaa tuntua niistä lapsista joilla ei ehkä edes ole isovahempia/eivät pääse paikalle?
Toisaalta, miettivätkö lapset asiaa kovin paljoa, tuntuuko se vain musta jotenkin kurjalta..
 
meillä on keskimmäisellä ja isovanhemmat eivät pääse paikalle kun asuvat 200km päässä ja tämä päivä on keskellä viikkoa...
Samassa ryhmässä näytti olevan muitakin joiden isovanhemmat eivät ole tulossa joten toivon että näille "yksinäisille" keksitään sit jotain muuta ohjelmaa..
 
Samaa olen itsekin miettinyt. Omien lasten isovanhemmat AINA loistavat poissaolollaan joka paikassa. IKINÄ eivät ole lasten synttäreillä, ei koulun juhlissa, ei isovanhempien päivällä eikä muuallakaan. Lapset ovat jo lakanneet puhumastakin heistä :'( :'(
 
mä oon ollu aikanaan mun hoitolasten isovanhempipäivässä, kun heillä ei oo isovanhempia ja kummitkaan ei oo läheisiä..olivat sitten itse ehdottaneet..tai isompi oli että voisinko mää tulla. :) ihana idea oli ja kiva tunnelma ja kaikilla lapsilla oli joku.. isovanhempia jos ei niin sitten vaikka kummi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
meillä on keskimmäisellä ja isovanhemmat eivät pääse paikalle kun asuvat 200km päässä ja tämä päivä on keskellä viikkoa...
Samassa ryhmässä näytti olevan muitakin joiden isovanhemmat eivät ole tulossa joten toivon että näille "yksinäisille" keksitään sit jotain muuta ohjelmaa..

Aivan. No meillä päivänä on perjantai, mutta justiin tuon välimatkan takia voi monen olla mahdotonta päästä paikalle.
 
Meillä on ollut ja etukäteen on ainakin kysytty että tuleeko joku / pääseekö paikalle? Tulkitsen tän niin että sit on jotain muuta jos ei oo isovanhempia paikalla.
Nykyisin mummot ja pappat on niin tiiviisti työelämässä että vaikka olisi naapurissa niin ei välttämättä pääse silti paikalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
mä oon ollu aikanaan mun hoitolasten isovanhempipäivässä, kun heillä ei oo isovanhempia ja kummitkaan ei oo läheisiä..olivat sitten itse ehdottaneet..tai isompi oli että voisinko mää tulla. :) ihana idea oli ja kiva tunnelma ja kaikilla lapsilla oli joku.. isovanhempia jos ei niin sitten vaikka kummi.

Voi kun kiva! :) No tätä justiin mietin että vaikka naapurin tuttu täti tai setä tai vaikka kummi tai muu läheinen olis kiva juttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Samaa olen itsekin miettinyt. Omien lasten isovanhemmat AINA loistavat poissaolollaan joka paikassa. IKINÄ eivät ole lasten synttäreillä, ei koulun juhlissa, ei isovanhempien päivällä eikä muuallakaan. Lapset ovat jo lakanneet puhumastakin heistä :'( :'(

:hug: Todella kurja kuulla! On varmasti ollut ikävää lapsille jos eivät oo mihinkään juhliin tulleet.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut ja etukäteen on ainakin kysytty että tuleeko joku / pääseekö paikalle? Tulkitsen tän niin että sit on jotain muuta jos ei oo isovanhempia paikalla.
Nykyisin mummot ja pappat on niin tiiviisti työelämässä että vaikka olisi naapurissa niin ei välttämättä pääse silti paikalle

No nää tekevät ihan kutsut jotka postitetaan sitten isovanhemmille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
mä oon ollu aikanaan mun hoitolasten isovanhempipäivässä, kun heillä ei oo isovanhempia ja kummitkaan ei oo läheisiä..olivat sitten itse ehdottaneet..tai isompi oli että voisinko mää tulla. :) ihana idea oli ja kiva tunnelma ja kaikilla lapsilla oli joku.. isovanhempia jos ei niin sitten vaikka kummi.

Voi kun kiva! :) No tätä justiin mietin että vaikka naapurin tuttu täti tai setä tai vaikka kummi tai muu läheinen olis kiva juttu!

musta kyllä oli ihanaa kun mut kutsuivat ja olen muutenkin aina ollut heidän pk:n ja koulun ym juhlissa... itekkin muistaa miten tärkeetä oli et joku tuli katsomaan.. kaikilla tosiaan kun ei niitä isovanhempia ole tai eivät ole kiinnostuneita.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Samaa olen itsekin miettinyt. Omien lasten isovanhemmat AINA loistavat poissaolollaan joka paikassa. IKINÄ eivät ole lasten synttäreillä, ei koulun juhlissa, ei isovanhempien päivällä eikä muuallakaan. Lapset ovat jo lakanneet puhumastakin heistä :'( :'(

:hug: Todella kurja kuulla! On varmasti ollut ikävää lapsille jos eivät oo mihinkään juhliin tulleet.. :/

Niin on. Mutta ei sitä välimatkalle ( 400 km) mitään voi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Samaa olen itsekin miettinyt. Omien lasten isovanhemmat AINA loistavat poissaolollaan joka paikassa. IKINÄ eivät ole lasten synttäreillä, ei koulun juhlissa, ei isovanhempien päivällä eikä muuallakaan. Lapset ovat jo lakanneet puhumastakin heistä :'( :'(

Meillä on ihan sama juttu :'( Mutta onneksi lapseni saivat juuri sijais-mummun ja vaarin =)
 
Meillä on ystäväpäivänä. Ukki lupas ottaa lapset ja painella sinne pariks tunniks (meillä on vapaa päivä sillo ja tarhan täti käski käskyttää ukkii, mummii tai vaikka kummin kaimaa lasten kanssa sinne sillo) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Samaa olen itsekin miettinyt. Omien lasten isovanhemmat AINA loistavat poissaolollaan joka paikassa. IKINÄ eivät ole lasten synttäreillä, ei koulun juhlissa, ei isovanhempien päivällä eikä muuallakaan. Lapset ovat jo lakanneet puhumastakin heistä :'( :'(

Meillä on ihan sama juttu :'( Mutta onneksi lapseni saivat juuri sijais-mummun ja vaarin =)

:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Meillä on ystäväpäivänä. Ukki lupas ottaa lapset ja painella sinne pariks tunniks (meillä on vapaa päivä sillo ja tarhan täti käski käskyttää ukkii, mummii tai vaikka kummin kaimaa lasten kanssa sinne sillo) :D

Ihana ukki! :heart:
Ystäväpäivä on ajatuksena tosi kiva mut väkisinkin tulee paha mieli niiden puolesta jotka eivät ketään ystäväänsä/läheistä ihmistä paikalle silloin saa. :|
 
Meillä poika oli monena vuonna ryhmänsä ainoa, jonka isovanhempia ei kyseisenä päivänä paikalla ollut. Toiset isovanhemmat kuolleet ja toiset iäkkäitä ja asuvat kaukana. Onneksi asia ei näyttänyt poikaa haittaavan. Kun muut lapset askartelivat omien isovanhempiensa kanssa, joku päiväkodin tädeistä askarteli poikani kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja XXS:
Meillä poika oli monena vuonna ryhmänsä ainoa, jonka isovanhempia ei kyseisenä päivänä paikalla ollut. Toiset isovanhemmat kuolleet ja toiset iäkkäitä ja asuvat kaukana. Onneksi asia ei näyttänyt poikaa haittaavan. Kun muut lapset askartelivat omien isovanhempiensa kanssa, joku päiväkodin tädeistä askarteli poikani kanssa.

Olenpa herkkiksenä täällä, mutta mua rupes nyt ihan itkettämään ajatus olla oikeasti ainoana jolla ei ole tuollaisena päivänä ketään paikalla.. :/ .. :ashamed:
Onneksi tosiaan asia ei sun lasta vaivannut! :)
 
Täällä on joka vuosi ollut isovanhempien päivä, koskaan eivät ole ehtineet. :(
Nyt laitoin hyvissä ajoin pikkusen omalla kännykällä kutsut molemmille isovanhemmille, vastauksessa luki että laitetaan muistiin,,,

Ajattelin, että pitäiskö pyytää miestä hakemaan minun äitini sinne juhliin. Silloin hänen kyllä pitäisi ottaa pari tuntia lomaa aamusta. :/
 
[quote="illuusia"
Mutta tuli kyllä mieleen että miltä mahtaa tuntua niistä lapsista joilla ei ehkä edes ole isovahempia/eivät pääse paikalle?
Toisaalta, miettivätkö lapset asiaa kovin paljoa, tuntuuko se vain musta jotenkin kurjalta..[/quote]

--niin, ikäväähän se varmasti on, mutta elämä kun on pettymyksiä täynnä jo pienestä pitäen...päiväkodin arjessa noita pettymyksiä riittää, millon on unohtunu lelu kotiin, millon retkieväät, millon ei kerkeekkään kaikki 21 lasta nostamaan lorukorttia tai askartelemaan saman päivän aikana, jotain ei kuttuta synttäreille, ei pääsekkään lempparikaverin viereen syömään jne....elämäänhän nuo kokemukset vaan koulivat.

Kyllä isovanhempien päivänä huomiota saa nekin joilla isovanhemmat ei pääse paikalle, ja ainakin meidän päiväkodissa annettiin vaihtoehto että sitten voi pyytää kummia tms. paikalle. Jos me aikuiset ei tehdä siitä numeroa tyyliin no voivovoi sua raukkaa, niin eipäs ne lapsetkaan siihen sen kummosemmin reagoi.
 

Similar threads

T
Viestiä
0
Luettu
1K
Aihe vapaa
Tiettytootta mitä mieltä ootta
T
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä