\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 06:38 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 23:53 Isä kirjoitti:
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?
Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.
Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.
Kyllä minä osaan talvirenkaat vaihtaa ja niin viimeksi teinkin lapsen ollessa vieressä autokaukalossa ihmettelemässä operaatiota joten älä sinä mies yhtään selitä siinä. Painu hoitamaan lapsiasi jotka olet tehnyt!
No renkaathan nyt on ihan iisit vaihtaa. Kokeileppa tehdä määräaikaishuolto siihen autoon...siinä on jo vähän haastetta. Siitä voitkin sitten luontevasti siirtyä operaatioon nimeltä jakopäänvaihto. Kun osaat tehdä nämä niin sitten olisikin vuorossa korin alkavan ruosteen hionta ja ruostesuojaus. Samalla voipi korjailla mahdolliset maalivauriot.
Jos korissa on pitemmälle edennyttä ruostetta ja jopa reikiä pellissä niin sitten ei muuta, kun rälläkkä käteen, mätä kohta poikkeen ja migillä hitsaten uutta peltiä tilalle.
Ja jousien&iskarien vaihto...siinä vasta miellyttävä homma...varsinkin, jos sattuu, että iskarien alapäänpultit ovat poikki...
Mä veikkaan, että jos jonkun mies noi hommat kaikki taitaa ja todella tekee ne itse niin ihan varmasti antais vaimon tehdä, jos vaimo vaan haluis/osais...mutta taitaapi olla sen verta skeidasia hommia, ettei vaimot paljonkaan halua noita tehdä...