Muilla tunnustamattomia lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja nyt eri nimimerkillä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mun mielestä toi ei ole oikein, saat rahat valtiolta elatusmaksuna :/
mä saan kunnalta elatuen esikoisestakin vaikka isä on tunnustanut! Vai pitääkö äiti tai lapsi kärsiä siitä että isä ei ole halukas. Ja näissä tapauksissa vaikka ne väkisin paperille saataisiin isäksi ni tuskin maksavat itse elareitakaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja varaäiti:
no ei kai ketään voi enää kuoleman jälken virallisesti merkitä toisen isäksi.. perinnön saamisen vuoksi?
Mut kun tässä mun mainitsemassa esimerkissä on siis se vaara et muut sukulaiset (siis tän avomiehen veli lähinnä ) on varmasti haukkana kyttäämässä perintöä jos noi lapset eivät kerran pysty perimään koska heitä ei ole virallisesti tunnustettu. siis kyllä mínusta tuossa tapauksessa se mahdollinen perintö kuuluu niille lapsille eikä veljelle.

Niinhän siinä käy, et muu suku perii... Mutta lienee sitten miehen tahtokin, kerran jättänyt asian hoitamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Ei ole pakko hakea elareita, en hakenut minäkään.
Tossa tapauksessa ok.

Mutta mun kaveripiirissä kaksikin, joista toisessa tapauksessa isä ei tunnustanut;saa elarit valtiolta+isän maksaman joka kk peräti 500e.

Toinen, joka on lapset tehnyt ns.YH:na, kolme kappaletta samalle miehelle, mies maksaa elareita vaan kahdesta, kolmas jäi tunnustamatta "ettei tarvitse liikaa ukon maksaa" ja saa muija elarit valtiolta. :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mun mielestä toi ei ole oikein, saat rahat valtiolta elatusmaksuna :/
mä saan kunnalta elatuen esikoisestakin vaikka isä on tunnustanut! Vai pitääkö äiti tai lapsi kärsiä siitä että isä ei ole halukas. Ja näissä tapauksissa vaikka ne väkisin paperille saataisiin isäksi ni tuskin maksavat itse elareitakaan!
Juuh, lue tuo mun kommentti eka :/
 
maksaja
No ei helvetti kiinnosta veroina maksaa elatusta lapselle, jonka äiti tieten tahtoen vapauttaa lapsen isän elareista. Joku me maksaa kuitenkin ja se joku olemme me muut, tajuatteko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mun mielestä toi ei ole oikein, saat rahat valtiolta elatusmaksuna :/
mä saan kunnalta elatuen esikoisestakin vaikka isä on tunnustanut! Vai pitääkö äiti tai lapsi kärsiä siitä että isä ei ole halukas. Ja näissä tapauksissa vaikka ne väkisin paperille saataisiin isäksi ni tuskin maksavat itse elareitakaan!
Juuh, lue tuo mun kommentti eka :/
kun kirjoitin tuota ni ei ollut vielä tuota mulle luettavissa. Juu en mäkään ymmärrä sitä mitä tuossa aiemmassa kirjoitit. Ja onko siis isät kuitenkin ns. perhe vai miten?

Sori siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maksaja:
No ei helvetti kiinnosta veroina maksaa elatusta lapselle, jonka äiti tieten tahtoen vapauttaa lapsen isän elareista. Joku me maksaa kuitenkin ja se joku olemme me muut, tajuatteko?
Kuten jo tuolla kerroin että esikoisen tunnustanut isä ei maksa itse elareita ei ole ikinä maksanut tän kohta 16 vuoteen! Vaikka mun tietääksen käy töissä! Ulosotetaan noita sit siltä mistä saavat. Ja tiedätkö että me kaikki maksetaan veroja!
 
No mä olen tullut raskaaksi yhdenillan jutusta. Ja olen ainut biologinen vanhempi. Ja saan valtion elatustuen. Kyllä mäkin nauttisin enemmin siitä siitä isän maksamasta elatuksesta, sitä paitsi se on varmasti suurempi kuin mitä valtio maksaa. Mutta joskus käy näin ja ei pääse valitsemaan edes. Ja veroja me kaikki joka tapauksessa maksamme. Se valtion raha on niin pieni ja se ainut elatusraha, ja siitä en kitise.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja maksaja:
No ei helvetti kiinnosta veroina maksaa elatusta lapselle, jonka äiti tieten tahtoen vapauttaa lapsen isän elareista. Joku me maksaa kuitenkin ja se joku olemme me muut, tajuatteko?
Vali vali, jokainen meistä maksaa veroa asioista joista ei haluais; elämä on
 
maksaja
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja maksaja:
No ei helvetti kiinnosta veroina maksaa elatusta lapselle, jonka äiti tieten tahtoen vapauttaa lapsen isän elareista. Joku me maksaa kuitenkin ja se joku olemme me muut, tajuatteko?
Kuten jo tuolla kerroin että esikoisen tunnustanut isä ei maksa itse elareita ei ole ikinä maksanut tän kohta 16 vuoteen! Vaikka mun tietääksen käy töissä! Ulosotetaan noita sit siltä mistä saavat. Ja tiedätkö että me kaikki maksetaan veroja!
Missä muka osoitin viestini just sulle? Tarkoitan näitä "en tahdo mieheltä mitään" -naisia, jotka maksattavat lapsensa elatuksen valtiolla. Vielä pahempia ovat kyllä ne, jotka hyvää hyvyyttään "pelastavat" isät maksamiselta, koska miehillä on niin vaikeaa tai jotain muuta pskaa.
 

Yhteistyössä