Muilla todella runsaita menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rättiviikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rättiviikko

Vieras
Taas se kamala viikko alkoi, taas tulee kunnolla ja vaippaa joutuu käyttämään. Mulla niin runsaat kuukautiset että joudun pahimpina päivinä, eli 3-4 pvää tuon viikon aikana käyttämään lasten vaippoja. Suurimpia mitä löytyy ilmane ttä on vielä housu vaippa ja sekin täynnä pahimpina päivinä 2-4 tunnin sisällä. Samalla aivan kamalat menkkakivut, ihan kuin joku vetäsis puukon kohtuun, alkaa yllättein ja loppuu melko pian mutta niitä tulee useampi päivän aikana. Supistaa ns aivan sairaan paljon. Ja hyytymiä tulee, joka kerta kun vessassa käy niin tulee taas 4-5 hyytymää.

Onko oikeesti ihmisen elämää ja onko täällä muita joilla kanssa näin kamalat menkat?

Menkat aina olleet runsaat ja ennen myös epäsäännölliset. Nyt syön e-pillereitä ja ei ne vuoto lisää mutta noita "puukoniskuja" on nyt enemmän.

Cykloa syön kun vuotaa kunnolla, ne auttaa mutta vain hetken. Damn, olispa vaan sellaset pienet menkat että selvii pumpulitupolla kuten jotkut tai normaalit että selviäis tavallisilla siteillä. :(

Mulla on runsaat mutta ei kyllä noin runsaat.Selviän yösiteellä.Eilen aamulla kun nousin sängystä niin holahti kunnolla ja veret oli lakanalla ja valui kinttuja pitkin kun juoksin vessaan.Myös minulla noita vihlaisuja etenkin välillä vihloo takapuoleen.Tuntuu tosiaan,kun puukkoa työntäisi.

ei ole ihmisen elämää. käyhän gynellä. Itselläni oli hyvälaatuinen kasvain, joka tuota aiheutti. Se poistettiin kaavinnalla, helppo operaatio, päiväpoliklinikalla.
Omat olivat niin vähitellen pahentuneet, että minkäänlaista muutosta en siis huomannut, että koska kasvain on ilmestynyt.
Käy joka tapauksessa, vaikka olisit hiljattain käynytkin. Kierukalla ne saisi varmaan kuriin. Tarkasta hemoglobiini. Tsemppiä, olen nyt ollut monta vuotta KOKONAAN ILMAN kk:sia, ihanaa.

täällä yksi samanlainen ja olen käynyt yks. gynelläkin ja sanoi minun kuuluvan tuollaiseen todella pieneen vähemmistöön jolla vain on todella suuret menkat ja olen koittanut kaikkea..
tuon kuparikierukan piti vähentää vuotoa, no sen aikaa kun se oli vuosin kolme viikkoa kuukaudesta ja vaikka oli mitä tuppoa, tulin reilu 15min läpi..
söin lääkettäkin minkä piti hillitä vuotoa, eipä auttanut kierukka poistettiin ja olen senkin jälkeen koittanut pillereitäkin ei auttanut, paras olla ilman mitään, silloin on jotenkin hallinnassa..

Onko tutkittu ettei ole myoomia? Minulla on niitä kahdesti poistettu, puukoniskukivut kuukautisten aikaan liittyivät juuri niihin ja tavallisesti aiheuttavat juuri tuota runsasta vuotoa. Viime poiston jälkeen kuukautiset ovat olleet todella niukan tuntuiset verrattuna aikaisempaan.

niin, tosiaan unohtui sanoa, että joskus ihan pelkkä kaavintakin saattaisi tehdä tuon minkä minullekin teki, että voivat olla tosi kauan pois nuo kuukautiset. Kaavinta siis tehdään, vaikka ei kasvaimia löytyisikään.

Itse kärsin vuosia TOSI runsaasta vuodosta (kesti noin 7-8pvä), sekä aivan järkyttävät kivut.
Tutkimuksissa ei löydetty mitään mikä selittäis ne.
Viime syksyny aloin käyttää e-pillereitä (yasminelle), alkuun ei mitään vaikutusta.
MUTTA vajaan puolenvuoden käytön jälkeen menkat muuttui täysin. Alkuun kahen kk ajan luulin olevani raskaana, mut ei -ne kauheet menkat on jääny pois :)

Nyt vuotoa noin kaks päivää ja sekin erittäin vähäistä, kipuja on, mutta ei mitään verrattuna aiempiin.
Lääkäri sanoikin et yleensä menee 3-6kk ennenku pillereillä tulee vaikutuksia, jos on tullakseen.

Yhteistyössä