Muilla sokeritoukkia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällötys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällötys

Vieras
Meillä näkyi muutamia silloin tällöin kylpyhuoneessa ja vessassa. Nyt kevään tultua alkanut näkyä eteisessäkin ja yhdestä lattiaraosta olen niitä löytänyt.

Mä vihaan niitä. Ne on ällöttäviä!! Ollaan asuttu tässä noin vuosi ja kosteusmittaus tehtiin muuttoa ennen. Onko tämä asunto silti ihan umpihomeessa.

Minkä verran sokeritoukkia on normaalia ja mikä hälyttävää?

Ja millä niistä pääsee eroon??

Kyllähän niitä silloin tällöin näkyy. Säikähdin, kun ensimmäisen kerran sellaisiin törmäsin, mutta eipä niistä nykyään enää hätkähdä. Enemmänkin ne vaikuttaa hassuilta, kun illalla/yöllä sytyttää valot kylppäriin niin lattialla sokeritoukka ensin jämähtää paikoilleen ja hetken päästä säntää pakoon :rolleyes:

Luin vaan jotain palstaa netissä ja siellä ihmiset kertoi löytäneensä niitä sängystä ja vaatteista, lusikkalaatikosta ym. Ei tehnyt hyvää mun hermoille tuo tieto.:)

Kiitos tuosta linkistä. Olenkin noita joitain vinkkejä kokeillut, mutta silti ne ällöt jostain ilmestyy.

Itsekin "kyttään" mahdollisia elukoita keittiön lattialta, vaikka aina ne on vaan yksittäisiä roskia. Lapsuudessa näemmä saatu yliannostus koiden hävitystä eli hyvin on äidin opit tarttuneet.
Kosteat tilat: tuossa linkissä oli ihan ok neuvoja. Tosin jos ne nousevat talon rakenteista ja tulevat jalkalistojen alta, niin veden kaato viemäriin ei auta. Punaseetripuuöljy on kokeilemisen arvoinen, huom värjää.
Keittiö: täydellinen peruspesu elimkaapit tyhjäksi ja pesu pinnoille, ruokatarvikkeet hyllyille kannellisissa muovirasioissa. Likaantuvien pintojen säännöllinen puhtaanapito, myös roskiskaappi.
Samaan syssyyn voi käydä muutkin komerot läpi, siivota ja tuulettaa.
Ja silti niitä harmaita pirulaisia näkyy joskus....

Viimeksi muokattu:
Kiitos hopeatoffee!
Minäkin kyttään kaikkia vaaleita nukkapaloja sydän kurkussa.
Mä oon tosi pedanttinen siivouksen kans. Keittiö ollaan kevään aikana pidetty erityisen siistinä, sillä tappelimme myös muurahaisten kanssa. Kun ne vihdoin katos, niin nyt nämä. En kyllä tiedä, kummat etoo mua enemmän.:(

Lisäksi eletään pikkulapsiarkea, et henkisesti tosi kovilla olen..

Mä huudan aina miehelle sohvalta, että mikä tuolla meni! Yleensä on vain roska keittiön lattialla :-) Miesparka saa niitä sitten ottaa kiinni urakalla.
Lapsen myötä siivousmania on noussut potenssiin sata. Mutta kyllä se tästä helpottaa...ajan myötä...ehkä....

ikävä kyllä nykyisessä asunnossa on sellaisia, ovat tulleet tänne suht uuteen asuntoon edellisten asukkaiden tavaroiden mukana :( ei kiva, ei...
mutta siis listin itse sokeritoukat aina kun vain mahdollista eli luotan siihen että ne lähtevät parhaiten listimällä. perussiistiä on aina jne mutta silti ne ällöttävä!!

kyllä meillä ne kiikkui tiskialtaaseen ja astioihin. sängystä löysin petarin alta muutaman.. sitten meni hermot ja muutettiin toiseen kämppään.. ja tässä uudessa ei niitä onneks oo, tai en oo nähny yhtään tässä 2 vuoden aikana :/

[QUOTE="vieras";28317870]ikävä kyllä nykyisessä asunnossa on sellaisia, ovat tulleet tänne suht uuteen asuntoon edellisten asukkaiden tavaroiden mukana :( ei kiva, ei...
mutta siis listin itse sokeritoukat aina kun vain mahdollista eli luotan siihen että ne lähtevät parhaiten listimällä. perussiistiä on aina jne mutta silti ne ällöttävä!![/QUOTE]

Mistä muuten tiedät että edellisen kamoista?

Tuli yksi hupaisa juttu mieleen näistä sokeritoukista.
Nuorena ensimmäisessä omassa asunnossa alkoi remppa ennen muuttoa. Edellisen omistajan kissat oli pissineet makkarin nurkkaan heidän sängyn alle. Koko nurkka oli kostea ja haisi pissalle. Siellä niitä sokeritoukkia juosta vilisti. Ennen rempan alkua mun homma oli poistaa tapetit ja listat ja ruopia märkää nurkkaa puhtaaksi. Viimeisenä otin vasaran ja lätkin kaikki pakoon karkailevat ötökät liiskaksi.
Remppamies ihmetteli vasaran jälkiä seinässä. Seinä piti tasoittaa kokonaan ennen tapetointia.
Vähänkö teki henkisesti hyvää antaa niille pirulaisille kyytiä. Pinnoilla ei ollut väliä, kun kaikki pinnat vedettiin kattoa myöten uusiksi.
Linkittämästäni listasta puuttuu siis vasara torjuntavälineenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ällötys;28317746:
Kun pysyiskin vaan kosteissa tiloissa ja kun näkisikin niitä vaan yöllä, mutta kun myös päivisin vaikka just jossain raossa.

Suihkaus tavallista Raidia lattialistoihin ja rakoihin, jos alkaa päiväsaikaan sokeritoukat villitsemään.

[QUOTE="vieras";28317870]ikävä kyllä nykyisessä asunnossa on sellaisia, ovat tulleet tänne suht uuteen asuntoon edellisten asukkaiden tavaroiden mukana :( ei kiva, ei...
mutta siis listin itse sokeritoukat aina kun vain mahdollista eli luotan siihen että ne lähtevät parhaiten listimällä. perussiistiä on aina jne mutta silti ne ällöttävä!![/QUOTE]

Mun kokemus kahden asunnon pohjalta kertoo että listimällä ei eroon pääse. Pesivät muualla kun asunnossa ja sikiävät vikkelään.

Yhteistyössä