Muilla samanlaista? Lapsuudessa isä vihainen, nyt mies...

• Viestiketjun aloittaja UCC
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
eli poikia ei osata kasvattaa. poikien äidit ovat huonoja kasvattajia. sukupuolten aivojen rakenteessa ei ole mitään eroa uusimpien tutkimusten mukaan.

Näytä linkki siihen tutkimukseen, alkuperäiseen vertaisarvioituun artikkeliin missä sanotaan että aivot eivät ole erilaiset ja niiden rakenteissa ei ole eroja.

Näytä tutkimus missä sanotaan että esimerkiksi vasemman- ja oikean aivolohkon yhteydessä ja keskinäisessä kommunikoinnissa ei ole eroja.

hoh
no naiset ovat useammin pääkasvattajia kuin miehet.
ja jostain syystä miehistä kasvaa useammin väkivaltarikollisia, laiskoja, saamattomai, rettelöijiä, ym.

eli poikia ei osata kasvattaa. poikien äidit ovat huonoja kasvattajia. sukupuolten aivojen rakenteessa ei ole mitään eroa uusimpien tutkimusten mukaan.
:LOL: :LOL: :LOL:

Rukoilijasirkka
ja jostain syystä miehistä kasvaa useammin väkivaltarikollisia, laiskoja, saamattomai, rettelöijiä, ym.

Minusta vika on siinä, että pojille sallitaan enemmän asioita. Tytöiltä odotetaan paljon enemmän asioita, siinä kun pojat pääsee yleisesti ottaen aika vähällä. Pojathan on poikia yms. :( Ja monella naisella on edelleen takaraivossa se, että miespuolinenj on naispuolista arvokkaampi, jolloin miespuolista kasvattia ei opeteta kunnioittamaan kasvattajaansa, varsinkin, jos kasvattaja on naispuolinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Itse oli raskauden puolivälissä lähes liikuntakyvytön, ja koiranomistaja. Mitä tekee mies... no, lähtee tyttärensä kanssa viikon matkalle 600 kilsan päähän.

Ei edes kysynyt, mitenaion pärjäillä sen ajan, kun en voi kaupassa käydä tai koiraa ulkoiluttaa...

Mutta, se on exä. Ei se käytös muuttunut ikinä.
täh. sait yksin ja rauhassa olla viikon. tuohan on hyvä mies. ap:n pitäisi ripulissa hoitaa lapsensa.
Juu, muuten toki hyvä juttu, mutta kun oli tuo koira ja kaupassakäynti yhdistettynä liikuntakyvyttömyyteen ja keskenmenouhkaan. Minun oli määrä maata vain aloillaan.

no kyllä mun mielestä miehen kuuluu viettää lapsensa kanssa aikaa eikä hoitaa sun koiria. sori nyt vaan. ei raskaus ole sairaus ja jos on, mene sairaalaan.
:LOL: Taidat olla tosi kipee tyyppi!

kyllä mä ainakin säännöt teen lapselleni selväksi, vaikka olis poika ja riehakkaampi joskus..mun poika ainakin näyttää tunteensakin avoimesti ja halii ja rutistaa ihanasti enkä ainakaan tytölle/pojille tee eri sääntöjä sukupuolittamisen ja arvojen takia...mutta siis ap, onnea tuollaisen miehen kanssa tarttet..on vissiin aika jästis? mutta voimia sinne ja koittakaa selvittää tilannetta.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Minusta vika on siinä, että pojille sallitaan enemmän asioita. Tytöiltä odotetaan paljon enemmän asioita, siinä kun pojat pääsee yleisesti ottaen aika vähällä. Pojathan on poikia yms. :( Ja monella naisella on edelleen takaraivossa se, että miespuolinenj on naispuolista arvokkaampi, jolloin miespuolista kasvattia ei opeteta kunnioittamaan kasvattajaansa, varsinkin, jos kasvattaja on naispuolinen.
just näin.

ja vielä jos lasten isä hiihtelee omiin harrastuksiinsa ja menoihinsa eikä tee puolta kotitöistä vaan on vapaamatkustaja, lapset opivat väärän mallin.

niin
Itse oli raskauden puolivälissä lähes liikuntakyvytön, ja koiranomistaja. Mitä tekee mies... no, lähtee tyttärensä kanssa viikon matkalle 600 kilsan päähän.

Ei edes kysynyt, mitenaion pärjäillä sen ajan, kun en voi kaupassa käydä tai koiraa ulkoiluttaa...

täh. sait yksin ja rauhassa olla viikon. tuohan on hyvä mies. ap:n pitäisi ripulissa hoitaa lapsensa.
Juu, muuten toki hyvä juttu, mutta kun oli tuo koira ja kaupassakäynti yhdistettynä liikuntakyvyttömyyteen ja keskenmenouhkaan. Minun oli määrä maata vain aloillaan.

no kyllä mun mielestä miehen kuuluu viettää lapsensa kanssa aikaa eikä hoitaa sun koiria. sori nyt vaan. ei raskaus ole sairaus ja jos on, mene sairaalaan.
ahaa. minusta kyllä on tosi röhkeää ja itsekästä vaatia että joku hoitaa sinua eikä vietä lapsensa kanssa aikaa.
jos lapsia teke e, on heille velkaa hoitamisen ja rakkauden ja ajan.
m

ahaa. minusta kyllä on tosi röhkeää ja itsekästä vaatia että joku hoitaa sinua eikä vietä lapsensa kanssa aikaa.
jos lapsia teke e, on heille velkaa hoitamisen ja rakkauden ja ajan.
m
Vieläkö tää rölli jaksaa yrittää. Ei onnistunut, anna olla jo.

hoh
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Näin on ehkä joissakin uskonnollisissa tai etnisissä yhteisöissä tai muutoin kivikautista kasvatusta ja kyseisenlaisia "perinteitä" kunnioittavilla, mutta väitän kyllä, että suurin osa äideistä kasvattaa poikansa nykypäivän olosuhteiden mukaan. Tai ainakin mä haluan uskoa niin, että suurin osa äideistä kasvattaa poikansa.

Meillä esimerkiksi me, sekä äiti että isä, olemme tasa-arvoisia vanhempia lapsillemme. Lisäksi kumpikin meistä tekee ruokaa, pyykkää, hoitaa kotia (niin siivousta kuin remppa-asioitakin) yms. Ja meillä on täysin luonnollinen asia se, että jos toinen on kipeä, niin tottakai se terve osapuoli hakee lapset hoidosta.

Meillä on kolme poikaa, jotka ovat pienestä pitäen ottaneet osaa siivouksiin, esikoinen (9v) tekee ruualle usein salaatin jne. Itsestäänselvyys on se, että 9v ja 6v laittavat ruokailun jälkeen astiansa tiskikoneeseen. Veljekset myös huolehtivat toisistaan, esikoinen esimerkiksi saattaa lukea pikkuveljilleen iltasadun tai viedä pikkuveljensä 2v potalle. Meillä ei myöskään pojille sallita erivapauksia vain sen tähden, että he ovat poikia. Säännöt ovat selkeät ja jos niitä rikkoo, niin tietävät myös, että rikkomista seuraa rangaistus. Vastaavasti meillä myös halaillaan ja puhutaan paljon erilaisista asioista. Toisten ihmisten (ja tietysti myös eläinten) huomioiminen ja kunnioittaminen ovat tärkeitä asioita, samoin pitää kunnioittaa myös toisten omaisuutta. Eli jos jotain vahingossa kaverilta tai muulta rikkoo, niin se myös korvataan. Jne jne.

Liila
Käsittämättömän paljon näitä empatiakyvyttömiä tunnevammaisia miehiä nykyään onkin. Omani kuuluu myös samaan kategoriaan. En kyllä ymmärrä syytä siihen. Ainakaan lapsuus ei ole ollut traumaattinen. Ehkäpä hänet on sitten vain lellitty pilalle ja on tottunut saamaan kaiken mahdollisimman helpolla.

Tänään tyttö sai rokotuksen ja vaikuttaa vähän kipeältä. Miehen piti lähteä huomenna mökille tytön kanssa, mutta näyttää että reissu peruuntuu. Nyt mies yrittää syyllistää lasta ja jankuttaa, ettei nyt sitten voidakaan lähteä mökille, jonne tyttö olisi kovasti halunnut mennä.

huhhuh
Suurin osa sairauksista ei vaadi sairaalahoitoa, vaan niistä selvitään kotona makaamalla. Monet taudit kaatavat kirjaimellisesti petiin, jolloin vessassa käynti on ainoa, johon kykenee. Myös raskaus voi olla tällainen sairaus. Idiootti olet, jos et tätä ymmärrä.

Kyllä kuka tahansa normaali-ihminen auttaisi toista vuoteenomana olevaa ystäväänsä/kumppaniaan hädässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Niin aika erikoista on tuo sinun hotelliin karkuun juokseminen kyllä.
Ei ihme jos sanoo että "painu sinne hotelliisi"

Mutta muuten kunnollinen mies? ... huuhuh...
Ihme että ei ole pakannut sinulle kaikkia tavaraoitasi mukaan sinne hotelliin.

Eiköhän tämä sinun tarinasi kerro juuri siitä että koskaan ei mikään riitä , ihan sama mitä tekee jos joku huono puoli löytyy niin sillä leimataan koko kaveri, mainitaan sivunmennen että "on se hyvällä päällä ollessaan empaattinen ja kiva".

Mitenkäs sinun empaattisuus miestäsi kohtaan?

Suoraan sanottuna minä en usko että sinun aloituspostisi on totta edes, tällä tarkoitan sitä että siitä postista ilmenisi edes säällisellä tavalla kummankin osapuolen tarina. Luulen että vedit todella törkeästi kotia päin.

FU
Eipä taida miehellä olla varaa pakata kenenkään tavaroita jos opiskelee ja vaimo kantaa leivän pöytään...

Mutta onhan se selvää että jos toisella on ripuli ja toista vähän väsyttää niin kyllä mahatautisen pitää lähteä lasta hakemaan =)

niin
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Suurin osa sairauksista ei vaadi sairaalahoitoa, vaan niistä selvitään kotona makaamalla. Monet taudit kaatavat kirjaimellisesti petiin, jolloin vessassa käynti on ainoa, johon kykenee. Myös raskaus voi olla tällainen sairaus. Idiootti olet, jos et tätä ymmärrä.

Kyllä kuka tahansa normaali-ihminen auttaisi toista vuoteenomana olevaa ystäväänsä/kumppaniaan hädässä.
mielestäni silti oman lapsen hoitaminen on tärkeämpää kuin uuden puolison. hänen kuuluu hankkia ystävä tai joku muu avukseen. eikä erottaa isää lapsestaan.
j

kasvatuksesta
Meillä taas näkyy se että anoppi on hoitanut hommat, kodin ja lapset vaikka pää kainalossa. Kun nyt iälläkin sairastaa niin miesväki ei ota tosissaan...sivusta oon seurannu vaan ihmeissäni k.o. käyttäytymistä. Kai se juontaa jotenkin siihen äitimyyttiin että äiti on niinn ihmeellinen ettei se koskaan ole edes sairas....Ite jos sairastan niin annan myös itselleni luvan siihen, ja myös ilmoitan miehelleni.

huhhuh
eli poikia ei osata kasvattaa. poikien äidit ovat huonoja kasvattajia.
Miten niin ÄIDIT ovat muka huonoja kasvattajia. Yhtälainen kasvatusvelvollisuus on kumpaisellakin vanhemmalla. Sitä paitsi samaa sukupuolta oleva vanhempi on aina tärkeämpi roolimalli lapselle. Huonot isät siis kasvattavat näitä empatiakyvyttömiä poikia.

Jospa mies tuntee olonsa avuttomaksi kun sairastut ja menee siitä tunteesta lukkoon...olen tunnistanut sellasia fiiliksiä itsessäni suhteessa lapsiin. Ja se, että on avuton eikä osaa auttaa nostaa pintaan aggression...

Tai sitten hällä on vain ollut jotain tiettyjä odotuksia tullessaan kotiin ja sun sairastuminen on tavallaan kapula rattaissa..harvoimpa meistä kukaan osaa olla näyttämättä ketutustaan ollessaan huonolla tuulella. Mutta tottakai, eihän sitä omaa pahaa oloaan saisi toisten päälle kaataa. valitettavasti ne läheisimmät ovat usein niitä joille kiukutellaan eniten.. :|

niin
Alkuperäinen kirjoittaja kasvatuksesta:
Meillä taas näkyy se että anoppi on hoitanut hommat, kodin ja lapset vaikka pää kainalossa. Kun nyt iälläkin sairastaa niin miesväki ei ota tosissaan...sivusta oon seurannu vaan ihmeissäni k.o. käyttäytymistä. Kai se juontaa jotenkin siihen äitimyyttiin että äiti on niinn ihmeellinen ettei se koskaan ole edes sairas....Ite jos sairastan niin annan myös itselleni luvan siihen, ja myös ilmoitan miehelleni.
niin no se taisi olla ennen pakko. ei miehen odotettu tekevän mitään. mies oli jumalasta seuraava, joka tuli kotiin suuresta arvosettusta palkkatyöstään ja makasi loppuilllan palveltavana sohvalla.

lapset ja vaimo olivat alempiarvoisia. mies peri kaiken, raamattukin jo opettaa että vanhin poika perii.
tästä on jäänyt huonommuuden tunne naisiin ja tietämättään kasvattavat aivan eri tavalla sukupuolet.

ja jonkun mielestä sukupuolten kuuluu olla erilaiisa ja tehdä eri juttuja joten joillakin kasvatus on ihan tietoista.

huhhuh

mielestäni silti oman lapsen hoitaminen on tärkeämpää kuin uuden puolison. hänen kuuluu hankkia ystävä tai joku muu avukseen. eikä erottaa isää lapsestaan.
j
Sitä omaa lasta voi varmasti hoitaa silloin, kun puoliso on terve, eikä tarvitse apua. Sairastelujen aiheuttamat satunnaiset poikkeustilat eivät varmasti vaikuta isän ja lapsen suhteeseen mitenkään. Turha tässä on tuollaiselle pösilölle mitään yrittää selittää, kun kerran ei edes itsestäänselvyyksiä tajua.

mutta
Juu mutta mistä se johtuu että mies käyttäytyy kuin pahainen kakara ja purkaa pahan olonsa naiseen käyttäytymällä lapsellisesti, mikä silloin on mennyt pieleen kasvatuksessa???

niin

j
Sitä omaa lasta voi varmasti hoitaa silloin, kun puoliso on terve, eikä tarvitse apua. Sairastelujen aiheuttamat satunnaiset poikkeustilat eivät varmasti vaikuta isän ja lapsen suhteeseen mitenkään. Turha tässä on tuollaiselle pösilölle mitään yrittää selittää, kun kerran ei edes itsestäänselvyyksiä tajua.
siis joo, en ehkä tajua uusperhekuvioista mitään, kun meillä on vaan ydinperhe. jotenkin vaan aavistan, että jos mies olisi nyt jäänyt hoitamaan (omasta mielestään) liikuntakyvytöntä raskaana olevaa vaimoaan, niin sitten olkisi taas ollut vaikeaa kun lapsi on syntynyt, taaskaan ei voi tavata sitä ensimmäistä lasta, kun tarvitseehan äiti apua sen uuden kanssa ja on varmasti koliikkia ym. että ei voi tulla se lapsi käymään.

jotenkin pistää epäilemään tuollaiset raskausvaivat. ekassa raskaudessa.että ei viikkoa pärjää itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Eipä taida miehellä olla varaa pakata kenenkään tavaroita jos opiskelee ja vaimo kantaa leivän pöytään...
Se on jännä mitenkä kaikilla niillä naisilla on ollut varaa vaihtaa lukot oviin ja heittää mies pellolle vaikka mies on tuonut leivän taloon...

Niin ne asenteet muuttuu... joskin yksipuoleisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Juu mutta mistä se johtuu että mies käyttäytyy kuin pahainen kakara ja purkaa pahan olonsa naiseen käyttäytymällä lapsellisesti, mikä silloin on mennyt pieleen kasvatuksessa???
Mikä on mennyt pieleen suurimmassa osassa naisten kasvatuksessa siis. :D

UCC
Kiitos vastauksista! Jotenkin inhotti tuo Jaskan viesti, enköhän kuitenkin itse tiedä mitä sanottiin ja tehtiin, ei minulla ole syytä tässä alkaa "vetämään kotiinpäin". :( Tilanne nyt tämä: minä laitan ruokaa, mies leikkii lapsen kanssa. Äsken suutahti kun en nauranut Muumeille hänen kanssaan. Menin pikaisesti käymään lapsen huoneessa, mies katosi ja löytyi sohvalta nukkumasta. Pyysin että menee lapsen luo, huokaisi ja meni.

Enpä tiedä. Pidän kovaa kuria pienelle pojalleni ja ennen jaksoin miehenkin kanssa kunnolla tapella. Nykyään vaan itkettää ja vituttaa (anteeksi).

Yhteistyössä