Muilla samanlaista 11 vuotiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs

Vieras
Tonne toiselle palstalle siitä kirjoitin:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&pid=6851916#6851916

Mut toivoisin vastauksia tänne.

Taas piti suuttua ennen kuin meni nukkumaan :(
Minua jotenkin ahdistaa tää tällanen että tyttö on niin hirveän kiinni minussa. Olen ollut aina kotona joten jotenkin tuntuu että olenhan mä aina tässä enkä tosiaankaan kauppaa kauemmas juurikaan lähde. Huomiota saa ja tehdään myös kaksi tyttöjen juttuja mutta mikään ei tunnu riittävän.
Toisaalta tuntuu että tyttö vaan käyttää tätä tilannetta hyväkseen tuolla ja on vaan niin laiska ettei viitsi mitään tehdä. Tytön huonekin on kuin räjähdys, AINA!!!
*huoh*

Teillähän on mukava esiteini taloudessa. Pojat samanlainen olotila tavoittaa kuudennella luokalla, voin sanoa yhden kuudesluokkalaisen ja yhden kahdeksasluokkalaisen äitinä.

"Joo kohta" on vastaus ihan kaikkeen mitä ehdottaa, käskee tai pyytää tekemään, paitsi jos mainitsee kaapissa olevasta karkkipussista jonka saa avata tai päivällä ostetusta mangakirjasta.

Meillä tein viimelopussa niin, että jos kehoituksesta huolimatta käskyt eivät mene perille, niin viikkoraha alkaa pienetä 20 sentillä jokaisesta luistetusta tehtävästä. Vähän auttoi, vaikka vähän pölhöksi siinä itseni kyllä tunsin.

Piika-äiti

Niin kuules tämä vanhemman elämä vain justiinsa menee tuota rataa, kuin kuvailit. Yksi tärkeimmistä vanhemmuuden opeista on se, että lapset kasvavat ja heille tulee omaa tahtoa ja vanhempien pitää olla tiukkoina lastensa kanssa. Olisihan se mukavaa, että lapset pysyisivat aina vauvoina, joihin vanhemmilla on täysi valta. Kuitenkin on vain hyväksyttävä se, että lasten kanssa tulee sitä suurempia asioita eteen, mitä isompi lapsi on. Kun on johdonmukainen nuorten kanssa ja osaa löysätä tietyissä asioissa ja olla tietyissä asioissa vaan tiukkana, niin asiat sujuvat paremmin. Kaikkien nuorten kuukuukin vastata vanhemmilleen, että "joo, joo, ihan kohta".

Ja sitten tuo sinun kommenttisi, että olet aina ollut kotona....jos teidän yksitoistavuotiaan ei ole koskaan tarvinnut yksin olla vastuussa heräämisestään, ei ole koskaan tarvinnut katsoa aamulla kelloon, vaan sinä olet aina häntä ohjannut ja hoputtanut, niin hän luottaa siihen, että äiti kyllä huolehtii, että hän ehtii kouluun.

Kyllä tuo niin tutulta kuullostaa! Ton "ihan kohta" lisäksi toinen vakio on "aivan sama" B) Pikkusen hymyilytti kun yksi aamu sanoin 4-vuotiaalleni että "nyt vaatteet päälle ja ulos" ja pikkumies vastasi oikein flegmaattisesti että "aivan sama". Hyvin on menny isoveikan oppi perille =) Toisaalta tämä esimurkku on olevinaan jo hirmu iso ja välillä taas änkeää syliin ja pyytää illalla viereen.

Ei varmaan lohduta, mutta meillä ihan sama tilanne. Neiti täyttää 11 myös tänä vuonna ja meininki on ihan samalaista. Eilenkin, kun lähdin asioille klo 17 ja palasin klo 19, tytön piti tehdä läksyt, mutta ei ollut aloittanutkaan. Maanantaista lähtien olen huomattanut harrastusvälineistä, että ne pitää laitta paikoilleen, siinä ne on vieläkin kasassa.... Astiat jää olohuoneeseen, omaan huoneeseen jne. Oma huone on myös miten sattuu, sänky usein petaamatta jne.
Tietenkin huomautan, pyydän, käsken ja huudankin, mutta ei tunnu mikään tehoavan!
Kai tätä on vaan pakko kestää.....

Ihanaa luettavaa tai sitten ei ,mutta entäs kun neiti on 13 ja kyselee mielipiteitä jotka iik koskevat häntä ja jos vastaat ei niin vastaus on" hei et sä noi voi sanoa koska sä oot mun äiti" tai jos vastaat kyllä niin vastaukseksi saat "joo joo sä sanot noin koska sä oot mun äiti "mutta parasta on jos vastaat ihan sama niin sitten tullaan jo silmille koska" et yhtään välitä vaikka olet mun äiti :headwall: Tätä jumppaa kun käy n.2 vuotta niin kokemuksen syvällä rinta äänellä noin lohduttaa että joo joo kohta tuntuu loppujen lopuksi siltä paremmalta vaihtoehdolta =) Neiti on nyt 21 v.ja nauraa jo itsekkin asialle ja itselleen tosin hieman vahingoniloisesti sillä pikkusiskonsa on nyt 7 v. ja luonne on samaa tättärää ja tulta päin.
Joten ei muuta kuin tsemppiä neitosi kanssa ;)

kokeile peilaamista tyttöön eli kun hän pyytää sinua tekemäänjotain niin vatsaa myös ihan kohta ja kun kyselee uudelleen niin olet unohtanut myös mitä piti tehdä. kyllä pikkuhiljaa alkaa muistumaan mieleen ja ihan kohta vastausta ei enää kuulu... alkaa hommatkin hoitumaan.....

Yhteistyössä