Muilla ollut raskaana ollessa tälläistä? valaiskaa peloissaan olevaa, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rv 12-13 menossa ja tullut sellaista limaista vuotoa kun pyyhkinyt, siis ihan kuin räkää ja läpinäkyvää. Ei tuoksu millekkään eikä sitä vuoda...paperiin vain jäi. Tosin se loppui, ei ole tullut verta tai mitään.

Onko muilla ollut alkuraskaudessa tuollaisia? olen ollut koko päivän huolesta sekaisin ja neuvolan mukaan asia on normaali ja ei tarvii huolestua. :/

Kuullostaa ihan normi valkovuodolta..jos tulee kutinaa niin voi olla hiiva! itselläni tuli yhteen väliin niin paljon valkovuotoa että ilman pikkuhousunsuojaa olisi housutkin olleet märät.

ihan normaalilta valkovuodolta kuulostaa. Mulla koko raskausajan on ollut aika runsasta valkovuotoa (pikkuhousunsuojat päivittäin käytössä), mutta ei oo ollut oire mistään. Sit jos vuoto menee kokkareiseksi, haisee oudolle tai väri on jotain muuta kuin valkoinen/läpinäkyvä niin voi olla hiivaa tai joku muu infektio.

Kannattaa luottaa neuvolan tietoihin, ovat kyllä kokeneita ja tietävät milloin on syytä huolestua!

Okei... on ollut myös vatsa ja selkä kipua... mutta niistä olen kyllä koko raskauden ajan kärsinyt samallalailla kun tänäänkin. Soitin ensi apuun kun neuvolasta ensin saanut ketään kiinni.. Siellä aika viileästi totesi että jos koskee alaselkään ja vatsaan varmasti mennyt kesken. No, onneksi soitin sinne neuvolaan vielä ja sieltä sanoi että ei oikeasti tarvitse huolestua.

Onko muilla ollut vastaavaa? sitä tarkoitin tuolla "valaiskaa" jutullani :)

Kyllä sieltä kerkeää tulla vaikka mitä ulos raskauden aikana. Niin kauan kun ei ole verta ja olo on melko normaali, kaikki on varmaankin ihan hyvin :) Oikeesti, raskaana se majava tekee vaikka mitä temppuja. Muuttaa väriään, vuotaa limaa ynnä muuta viehättävää.

Mulla tulee välillä normaalistikin niin paljon valkovuotoa, että saa vaihtaa puhtaat housut.

Kiitos vastauksista :) Kyllä minä neuvolaan uskon ja luotan. Ja toki jos kesken menee ei voi mitään. Mutta kun siellä ensi avussa pelottelivat niin että varmasti mennyt kesken.. Mutta sehän on ihan normaalia että alaselkään ja vatsaan koskee kun kohtukin kasvaa. :) Tuntuu vaan että pakko kydä tarkastamassa vessassa koko ajan.. :/

Mulla oli viimesimmässä raskaudessa pitkään läpinäkyvää limavuotoa ja olin tosi ihmeissäni että mitä se voi olla kun aiemmin on vasta synnytyksen alettua tullut mitään vastaavaa. Lääkäri sanoi että se on valkovuotoa.

Ja alaselkä ja -vatsakipuja mulla oli tosi rajunakin ensimmäiset 3 kuukautta esikoisesta. Raskaus meni ihan normaalisti, ja kaikki oli hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27584691:
Kiitos vastauksista :) Kyllä minä neuvolaan uskon ja luotan. Ja toki jos kesken menee ei voi mitään. Mutta kun siellä ensi avussa pelottelivat niin että varmasti mennyt kesken.. Mutta sehän on ihan normaalia että alaselkään ja vatsaan koskee kun kohtukin kasvaa. :) Tuntuu vaan että pakko kydä tarkastamassa vessassa koko ajan.. :/

No niin, siinähän sen totesit itsekin. Voi olla että jos/kun et usko sitä että on sanottu että on normaalia niin sitten on hoitaja ensiavussa (jossa heillä on paljon muutakin tekemistä ja paljon akuutimpiakin tapauksia) tokaissut kiireissään että mitä muuta se voi joskus merkitä yhtenä oireena.

Koita nyt rauhoittua ja lakkaa ylidiagnosoimasta eritteitä ja nauti raskaudesta. Kyllä sitten huomaat jos joku menee ihan oikeasti pieleen.

Juu, kannattaa kysyä neuvolasta, eikä ensin hätäpäissään soittaa ensiapuun, ne ei osaa siellä mitään muuta ku pelotella.

Itse soitin ekassa raskaudessa ensiapuun, koska yhdynnän jälkeen mulla tuli todella paljon verta, mut mihinkään ei sattunu. Olin sit ihan paniikissa sen jutun kaa ja mull oli viikkoja just joku 11-12. Ambulanssilla tuli 2 miestä meidän kotiin, olin siinä pelkkä pyyhe päällä just suihkusta tulleena ja ne mittaili verenpaineita ja soitti jollekkin lääkärille ja sit ne vei mut terveyskeskukseen mieslääkärin vastaanotolle. Se siinä sitten jotain kyseli ja käski ottaa housut pois ja pöydälle makaamaan. Jotain se siel ronklas ja hoki kokoajan, et jos se nyt keskenmenee ni ei auta vaikka päällä seisoisit... Mitään erikoista hän ei löytänyt, ja lähetti mut kotiin epätietoisena siitä, että menikö kesken vai ei... En sitte tienny mitä tehdä ku siihen aikaan ei voinu neuvolaan soittaa (ku niissä on niin ihanat soittoajat, jopa 1h/päivässä aikaa soittaa). Lähdin ilman lähetettä TYKSin äitipolille ja he ei voinu mua sinne ottaa sisäl ilman lähetettä, mut se nainen siel puhu mulle asiantuntevasti ja rauhallisesti ja kerto, ettei ole syytä huoleen, jos ei ole kipuja... Sen saman ku lääkäri olis mulle kertonu ni olisin välttyny ajamasta 40km sairaalaan vaan saadakseni ittelleni varmuuden asiasta et kaikki on kunnossa. Noi kunnallislääkärit ja ensiapu on ihan yhtä tyhjän kanssa raskausasioissa, ainoastaan asiantuntevat lääkärit ja hoitajat osaa auttaa.

Mutta siis se mitä kysyit, nii mulla koko raskauden ajan käytössä pikkuhousunsuoja, koska muuten olis housuista asti läpimärät ja se on ihan normaalia. Myöskin, jos tulee verta, esim. yhdynnän jlk ei välttämättä ole huolestuttavaam jos sua ei satu mihinkään. Mulla tuli ekassa raskaudessa lähemmäs 5 krt verta, välil ilman yhdyntääkin ja sitä tuli niin ku tulis ku on kuukautiset, terveen tytön silti synnytin ajallaan :)

Tsemppiä raskauteen!! :)

Mä kyllä huolestuisin, jos verta rupeis useaan otteeseen tulemaan. Ei sieltä kuitenkaan verta kuuluis tulla.

Valkovuoto on sitten ihan normaalia ja mulla ainakin nyt raskauden aikana tosi runsasta. Etenkin urheillessa on pakko pitää pikkuhousunsuojia. Välillä on sakeempaa ja välillä "läpinäkyviä klimppejä".

Raskauden aikainen verenvuotokin on kuulemma ihan normaalia..siis jos sitä ei ihan lattialle asti valu :D Näin mulle sanoi lääkäri kun kävin vatsakipujen ja vuodon takia ultrassa. Mua rauhoitteli että jos tulee vähän verta on ok ja jos lattialle asti tulee niin ota sitten yhteyttä uudestaan. Että kaikki on raskauden aikana todellakin normaalia!!!

mulla on ainakin niin runsasta vuotoa että joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa lähes koko ajan. Pyyhkiessä on välillä paperi ihan limassa. Miellyttävää :D

itse olen nyt viikolla 17+3

Yhteistyössä