Muilla lapsilla yliliikkuvat nivelet? Tänään saatiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
Saimme tänään kuulla, että pojallamme (täytti juuri 3v) on kaikki nivelet yliliikkuvia (polvet, lonkat, sormet, nilkat..) Saa tukipohjalliset, puolen vuoden välein kontrolli.

Pitääkö olla peloissaan/huolissaan?

Meillä on jättitrampoliini, jossa ei saisi nyt pomppia. Myös jalkapalloa piti alkaa pelaamaan ja sekin olisi nyt fysioterapeutin mukaan jätettävä. Liikunnasta sallittujen listalle jäi vain pyöräily ja uinti. Mua itkettää nyt.

Mulla on. Ranne saattaa mennä "itsestään" sijoiltaan jos tekee tietyn liikkeen. Saan sen kyllä myös heti muljautettua paikoilleen :x jännetupintulehduksia ja rasitusvammoja tulee mulle helposti, työhön liittyen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ei siinä sen kummempaa.

Joo, ei sitä itkeä kannata. Varmasti pystyy ihan hyvin elämään eteenpäin.

Niin ja sanoi myös, että kulumaa tulee olemaan aikuisiällä. Äitini on nyt puolisen vuotta ollut kuluman vuoksi ennenaikaisella eläkkeellä, kovat kivut lääkkeidenkin kanssa ja ikää vasta 54v

Mulla on ollut aina. Normaalia liikuntaa, joitain lajeja täytyy välttää (tennis, sulkapallo) ja kun on hyvä lihaskunto, ei tuota ongelmia. Hierojalle mennessätäytyy muistaa mainita ekoilla kerroilla, että uskaltavat venyttää enemmän kuin normaalisti. Ei hätää =)

Yhteistyössä