Muiden ärsyttävät tavat!

Tulipa tuossa teetä keitellessä mieleen yks tyyppi jota tapailin vuosia sitten. Hän kutsui minut teelle luokseen. Heitti kahvinkeittimen pannuun teepussin ja laittoi keittimen päälle! Vesi valui pussin päälle... Mmmm. Litkittiin siinä sitten semilaimeat ja -lämpimät "teet", näin heillä kuulema aina tehdään. Lopuksi kertoi vielä että muumimukia ei sitten pesukoneeseen, kun ne pitää pesä käsin, ettei kulu.

Ärsyttää jostain syystä vieläkin :D

Mitkä muiden jutut teitä ärsyttää, mitä ei voi käsittää?
 
täältä pesee
- anoppi tiskaa astiat tiskiaineella ennen koneeseen laittoa (säästää näin kuulemma tiskikonetta...öh..)
- kaverilla älyttömän huono kahvinkeitin, joka keittää todella kylmää kahvia ja kaataa aina ITSE mulle maitoa siihen päälle puolenmukia, niin että koko juoma on loppujenlopuksi ihan kamalaa litkua (ei itse juo kahvia maidolla joten ei osaa säännöstellä)
- eräs sukulainen käyttää meitä paperinkeräyspisteenä, kysyi KERRAN haluanko vanhoja puutarhalehtiä häneltä ja kun innostuin, niin tuo nykyään meille pahvilaatikollisen heidän paperijätettään, siis kaiken lidlin mainoksista lähtien....
 
Kahvi keitetään samalla suodatinpussilla niin kauan kun ne sakat ei loisku yli.
Teepussi nakataan roskiin pienen uiton jälkeen vaikka siitä saa kahteen kuppiin hyvin.

Kotona: Vaatteet ei vaan löydä sinne pyykkikoriin vaan ne lojuu missä sattuu. Sama homma saunatakeilla ja pyyhkeillä.

Mulla ärsyttää suunnattomasti ruokien mussutus ja suu auki mäiskyttäminen ruokapöydässä. Ja sellainen kiivas hotkiminen niinkuin ois nälkää nähnyt.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja täältä pesee;27894875:
- anoppi tiskaa astiat tiskiaineella ennen koneeseen laittoa (säästää näin kuulemma tiskikonetta...öh..)
- kaverilla älyttömän huono kahvinkeitin, joka keittää todella kylmää kahvia ja kaataa aina ITSE mulle maitoa siihen päälle puolenmukia, niin että koko juoma on loppujenlopuksi ihan kamalaa litkua (ei itse juo kahvia maidolla joten ei osaa säännöstellä)
- eräs sukulainen käyttää meitä paperinkeräyspisteenä, kysyi KERRAN haluanko vanhoja puutarhalehtiä häneltä ja kun innostuin, niin tuo nykyään meille pahvilaatikollisen heidän paperijätettään, siis kaiken lidlin mainoksista lähtien....
Ihan kaikkeen noista voi kyllä sanoa, että ou mai gaad :D. Ja ärsyttäis muakin.

Mä kyllä huuhtelen astiat ennen astianpesukoneeseen laittoa. Eipä tarvii käyttää sitten astianpesukoneen tukokseen mitään aineita...
 
Mulla ärsyttää suunnattomasti ruokien mussutus ja suu auki mäiskyttäminen ruokapöydässä. Ja sellainen kiivas hotkiminen niinkuin ois nälkää nähnyt.
Oma mies harrastaa tuota hotkimista välillä, ja siitä kyllä saa kuullakin... Kiva istua vastapäätä pöydässä ja yrittää keskustella jotain kun toinen mättää menemään kun viimeistä päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppu
Miehen serkun tapa jättää saunajuomansa tölkit/pullot kylppäriin/eteisen lipaston päälle. Miksei voi viedä niitä keittiöön?
Pyysin isääni ennen joulua tuomaan mahdolliset lelukuvastot meille kun meille ei tule mainoksia. Niinpä siitä lähtien hän on tuonut KAIKKI mainoksensa meille(autolla)ja jopa taloyhtiönsä tiedotteet. Lopetti kun sanoin että eiköhän mekin ne mainokset saataisi jos vaan poistettaisiin "ei mainoksia, kiitos"- tarra postilaatikosta.
Miehen tapa jättää kotihousunsa aina eteisen lattialle kotoa lähtiessään. Seinällä vieressä on naulakko niille.
Ns.varamummon tapa kysellä koska voidaan nähdä/mennä kylään/synttärilounaalle/ostoksille/jne. ja sitten hänestä ei noin reiluun kuukauteen kuulu mitään. Tai jos on tulossa kylään niin saattaa myöhästyä sovitusta kellonajasta 2-5tuntia eikä ilmoita mitään.
Äitini tapa kertoa kaikki asiat eteenpäin ja vielä väärin. Ei kuuntele kunnolla ja ymmärtää väärin. Ja sitten puoli sukua on turhaan toistensa kimpussa ja äiti vaan hokee että koittakaa n t saada asiat selvitettyä, hän ei puutu muiden väleihin. Just.
 
"vattu"
Kaveri höylää juustoa ensin omaan suuhun sitten kolme leivälle ja vielä muutama suuhun. Naureskeltiin miehen kanssa että juustoa menee puoli kiloa kun tää pyörähtää iltapalalla..
 
"harmaa"
tätä ei kysytty, mutta itsessäni ärsyttää se, että moitin muita (lähinnä mielessäni) tavoista joita huomaan tekeväni itsekkin. tekopyhä olen ja koitan kovasti päästä tästä tavasta irti.
 
Mua ärsytti kovasti joskus teininä kun kaverin luona astiat tiskattiin ja huuhdeltiin kylmällä vedellä ja sitten tietysti ne astiat oli ihan tiskiaineessa ja rasvassa, kun ei ne kylmällä vedellä mihinkään lähde.. yöks...

Mun äiti kanssa tekee tuota että se tiskaa astiat koneeseen.. Samalla vaivallahan ne tiskaisi suoraan kaappiin ja heivais koko koneen kaatikselle...
 
"hihi"
[QUOTE="vattu";27895020]Kaveri höylää juustoa ensin omaan suuhun sitten kolme leivälle ja vielä muutama suuhun. Naureskeltiin miehen kanssa että juustoa menee puoli kiloa kun tää pyörähtää iltapalalla..[/QUOTE]

Höylää tästä eteenpäin lautaselle juustot valmiiksi. Suunnilleen arvioimasi leipäpalojen menekin mukaan siivu per leipä. Ei luulisi kaverin kehtaavan rohmuta sitten niin mahdottomasti. Vaikka mistä sitä tietää... :D
 
patouma
Lähipiiristäni:

- Ahnehtiminen. Saatetaan vetää pussillinen mysliä kerralla, purkki maitoa kaakaon kanssa, puoli pakettia leikkeleitä jne., koska "tekee niin mieli". Eikö voi yhtään ottaa muita ihmisiä huomioon, etenkin kun ei omaa jääkaappiaan tyhjennetä.

- Sottaisuus minun kodissani. Siis sellainen välinpitämättömyys. Esim., että ryystetään kahvia mukitolkulla ja joka kerta otetaan uusi muki ja vanha jätetään johonkin kaapin päälle tilkka kahvia pohjalla. Tai, että jos tulee jotain roskaa, ei voi viedä sitä roskiin, vaan se jätetään pöydälle/lattialle ihan muina miehinä.

- Saamattomuus ja maleksiminen. Esim. jos menen kylään iltapäivällä sovitusti, on henkilö vielä yöpaidassa ja ravaa kahvikuppi kädessä tupakalla samalla hokien "pitäs pukee päälle ja lähtee käymään kaupassa". Mitään ei kuitenkaan saa aikaiseksi.
 
Mielensä pahoittaja
Avopuoliso: jättää vaatteet olohuoneen nojatuoliin, käyttää sitä siis vaatekaappinaan.
Anoppi: hamstraa tavaroita ja ruokaa, yleensä jääkaappi täynnä homeista ruokaa
Appi: heidän vessan lavuaari ei vedä vettä koska se on täynnä appiukon partakarvoja, jotka minä loppujen lopuksi noukin sieltä roskiin/pyttyyn jotta lavuaari taas vetäisi
Isä: ei kuuntele asioitani loppuun, vaan puhuu päälle
Luokkakaveri: ärsyttää tietokone luokassa jos hän istuu vieressäni, niin hän katsoo aina minun tietsikan näytöltä, mitä olen kirjoittanut ja miten olen tehnyt sen ja sen tehtävän
Miehen sisko: keittää laimeaa kahvia. Laittaa aina kahvin puruja yhden lusikallisen vähemmän veden määrään nähden.
 
- puolipitoisten vaatteiden jättäminen olohuoneeseen sohvalle tai pianon päälle, vaikka samalla vaivalla ne veisi viereisen makuuhuoneen tuolille.

- ahmiminen, mässyttäminen ja se kun syödään ittensä ihan ähkyyn ja sitten valitetaan miten on huono olla.

- Se kun vieras kieltää MUN lapsia, MUN kodissa sellasista asioista joita heidän on lupa tehdä. Ainakin eräällä lähipiirissä on tapana tehdä tätä aina meillä käydessään.

- miehen tapa jättää asiat puolitiehen. Esimerkiksi tiskikonetta täyttäessään kyllä kerää astiat koneeseen, mutta jättää tiskipöydän pyyhkimättä ja roskat lavuaariin ja pyykätessään lätkäsee koneeseen tasan ne pyykit jotka on pyykkikorissa, mutta ei kierrä makuuhuoneista kattomassa olisko siellä vielä pyykkiä. Mulle kun nuo on ihan itsestäänselvyyksiä.

- Kun ei näytetä autoillessa vilkkua. Monille se on oikeasti ihan tapa ettei sitä viitsitä näyttää. Esim. kiertoliittymästä lähtiessä se olis mun mielestä tosi tärkeääkin, jotta liikenne sujuis.

- Kun jätetään ihan kaikki asiat viimetippaan ja myöhästellään toistuvasti. Itsekkin aika ajoin teen jotkut asiat aivan viimetipassa mutta esim. se on inhottavaa jos vaikka joku peruu vierailunsa aivan viimehetkellä vedoten esim. siihen että yöllä nousi kuume. Olisi sitten voinut edes ilmoittaa heti aamulla ettei tulekkaan. Tämäkin on tapahtunut useammin kuin kerran ja on tosi ärsyttävää kun on ehtinyt jo valmistaa tarjottavat ja kaiken.

- Äidin tapa valittaa koko ajan kuinka pitäisi siivota kun on niin pölyistä ja likaista, vaikka asuu yksin ja kaikki on aina tiptop. Muutenkin korostaa siisteyttä ihan liiaksi asti.
 
Professional Griefer
Miehen tapa jättää jääkaappiin tyhjiä puteleita/paketteja. Väittää aina että "kyllä siellä on vielä tilkka!!" MUTTA EI TASAN OLE!!!

Tosi kiva herätä ihanaan aamuun että jee, appelsiinimehua! Ja sitten sitä ei ookkaan :'(
 
eevee
Se ettei puheluun vastata/soiteta takaisin tai ettei tekstariin vastata. Toki ymmärrän ettei HETI voi aina vastata, mutta ylipäätään se että jätetään se puhelu taikka tekstari TÄYSIN huomiotta ottaa päähän.
 
"..."
Avopuolison ärsyttävät tavat:
- Kun vaihtaa vaatteet, jättää vanhat aina myttynä sohvalle/lattialle/sängyn päälle. Minä sitten kuljen ympäri kämppää ja viikkaan niitä makuuhuoneen lipaston päälle kasaan :S
- Ei voi juoda samasta lasista kahta kertaa (ei edes vettä), jos edellisestä juomisesta samasta lasista on yli 5 minuuttia.
- Edellisesta kohdasta johtuen meidän tiskiallas on aina täynnä juomalaseja, kun hän ei jaksa niitä tiskikoneeseen laittaa
- Kun lähdetään kotoa johonkin, hän tarkistaa tuhat kertaa, että hella/valot/vesihanat on pois päältä. Ja kuitenkin mun pitää vielä lopuksi käydä tarkistamassa ne hänen mielenrauhansa takia. Tämä tarkistelu hidastaa lähtemistä tuhottoman paljon.
 

Yhteistyössä