Mua vaivaa tämä asia.. Olen raskaana ja söin yhtä magnesium valmistetta 4 ekaa kuukautta, MUTTA..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Magnesium lis

Eli se mitä söin on tossa ylimpänä. Huomasin nyt että siinä on jotan Actilight-kuitua (pre/probioottista??) eikä mitään hajua oikein mitä se on, onko se luonnollista ja saako sitä käyttää. No raskaus on nyt rv27 eli ainakaan kesken ei ole menny ja mitään erikoista ei ultrissakaan näkyny :D

Mutta mua vähän mietityttää.. Ensinnäkin söin koko magnesiumeja vähän puolivahingossa, kun oli kauheita suonenvetoja, joihin magnesium auttoi ja sitten niiden jatkoin niiden syöntiä kramppien estoon. Pelkkä magnesium ei KAI ole ollut mitenkään haitallista mut mites tuo tuote.. Osaisko joku auttaa? Onko nää ihan ok? Keskeytin ko. tuotteen syönnin joskus rv16 ja nyt herään joka ikinen yö niihin kramppeihin taas..

[QUOTE="hmm";23493680]Ei ole tässä ajan kuluessa käynyt mielessä kysyä neuvolassa/lääkäriltä?[/QUOTE]

Mun oli tarkoitus, mutta olen unohtanut *ashamed* nimittäin silloin kun lopetin magnesiumin syönnin. Mitäpä se olis enää siinä vaiheessa toisaalta auttanutkaan kysyä. Edellisessä raskaudessakin söin magnesiumia mut se olikin ollu eri valmistetta (vaikka luulin olleen samaa ja siksi söin nytkin).

Enpä usko, että kuidusta on mitään haittaa. Itse tosin vaihdoin magnesium-valmisteen sellaiseen jossa ei mitään muuta ole kuin magnesiumia.

Mäkin luulin syöneeni ihan tavallista Mg-valmistetta, mutta ehkä se oli joku samannäköinen purkki se tavallinen ja otin väärää. Oma tyhmyys :/.. Siis tuo on jotain frukto-oligosakkaridia, mikä musta kuitenkin kuulostaa suht luonnolliselta tavaralta, mut varma en ole. Jos joku tietäs paremmin?

Googlaamalla löytyy tietoa:

Frukto-oligosakkaridit

Prebioottien lähteinä voidaan käyttää useita eri muotoja. Frukto-oligosakkaridi on yksi prebioottimuoto. Sitä eristetään sekä sikurijuuresta että maa-artisokasta. Frukto-oligosakkaridi koostuu fruktoosista eli hedelmäsokerista ja glukoosista eli rypälesokerista. Frukto-oligosakkaridit ovat pääosin vesiliukoista ravintokuitua eli ne geeliyvät veden kanssa. Maultaan frukto-oligosakkaridi on miedosti makea. Frukto-oligosakkaridista käytetään myös lyhennettä FOS. Frukto-oligosakkarideja käytetään nykyisin yleisesti lastenruokien ainesosana ja prebioottina, tavallisissa elintarvikkeissa ravintokuitulisänä sekä ravintolisissä ominaisena aineena ja prebioottina.

Kiitos :) eli näin äkkiseltään voisi kuvitella että tuote on ollu suht ok? Pitää vielä varmistaa kai jostain.. Hitto, kun ärsyttää, yrittää tehdä kaiken ohjeiden mukaan (vrt ravintosuositukset) ja silti onnistun menemään jossain kohden metsään, tai siis ainakin niin että jossain vaiheessa joutuu miettiin :(

Yhteistyössä