Mua vähän ärsyttää nää tällaset:

Alkuperäinen kirjoittaja ääliö hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai:
sä et ookaan mikään lasta kunnioittava vaistovanhempi vaan mennään minuuttiaikataulun mukaan. Ilmanko jää aikaa jauhaa paskaa plussalla ihme vouhotusten kera..
Mistä sä näin päättelet?
jos viitit vilkasta sivua 1 ja ekaa omaa kirjoitustas nii siinähän toi aikataulu on
o_O

Siinä lukee miten tyypillinen päivä menee, ei miten minä teen joka päivä, poikkeamatta "aikataulusta"... Ainoa joka meillä kelloon herää aamulla olen minä ja joskus 3 vee poika, päiväkodin takia mutta nykyään sekin herää ittekseen, ilman mun herättelyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nämä "kypsät" ja "aikuiset" äidit näissä ketjuissa itsensä nolaavat ja idiooteiksi tekevät.

Ei suinkaan NinaTT.

:flower:
No tätä samaa olin tulossa tänne sanomaan :)

Musta ninaTT sä oot sitä paitsi aina ollut ihan symppis :D
Ja tuo miten olet siskollesi ja hänen lapsilleen nyt läsnä on musta hatunnoston arvoista (ei onnistuis multa). Jaksamisia :hug:
 
keksittyä?
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
höh, olen inan sisko, luulin että se tiedettiin jo... *huoh*
miten teillä molemmilla on aikaa palstailla täällä koko ajan? kun kerran on niin rankkaa ja mies tappoi itsensä jne. okei, on varmaan rankkaa, mutta silti jää aikaa palstailuun ym.
missä se kerrottiin, että mies tappoi itsensä!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Pisti myös silmään että siskos tekee kovasti vähän lastensa kanssa."nukkuu päiväunet" eli kai sentään jonkun lapsen kanssa,vai?
Ja sä oon kokoajan tuon mukaan siinä lasten kanssa,eikö sulla ole yhtään vapaata siskos lapsista?
Etkö tee omasi kanssa mitään yksin,ilman muita lapsia?

Ihan hienoa että autat siskoasi,mutta lapset ovat hänen-eivät sinun.

Mulle tulee vähän sellanen tuperä tunne että haet sädekehää täältä,kuinka kovasti sinä teet lasten eteen.... :saint:
Ehkäjust tuon takia en ole aiemmin jo oikaissu ku jotku sanoo, että "sullahan on helppoa kun on vaa yks", ettei tuollaista luuloa tulis :whistle:

On siskollakin kädet täynnä tekemistä. Tuohon mä kirjoitin mitä MÄ teen päivän aikana; siskokin vois aika litanian kirjoittaa. Sisko myös välillä hoitaa mun tyttöä (esim ku käyn viemäsä + hakemassa vanhinta pk:sta, välillä käyn myös kaupassa niin). Siskolla on tuo nuorin, 2½kk vanha, lähes 24/7. Sen lisäksi keskimmäinen poika on, mun avustamisesta huolimatta, suurimman osan ajasta siskon knssa. Vanhimmalle pojalle ei jää tarpeeksi aikaa, sen sisko tietääkin. Mutta kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. järjestettiin yks ilta niin, että sisko sai olla kahdestaan muutaman tunnin vanhimman poikansa kanssa kun arjessa ei ehdi.

Mulla oli yksi vapaa-ilta lapsista '(ja siskosta), tulin oikeen kirjottaa siitä tänne sillon :xmas: Oli tuossa perjantaina. Sellanen on aina n kerran kuussa. Vauvauintiin mennään tytön kanssa kahdestaan ja viikolla kyläillään usein ihan kahdestaan. Mutta 95% ajasta olen myös vähintään yhden muun kuin oman lapseni kanssa. Sen takia on alkanu kismittää nää jatkuvt "sulla on vaa yks, turpa tukkoon" niin ku joku harmaa joskus asian nätisti ilmaisi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja keksittyä?:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
höh, olen inan sisko, luulin että se tiedettiin jo... *huoh*
miten teillä molemmilla on aikaa palstailla täällä koko ajan? kun kerran on niin rankkaa ja mies tappoi itsensä jne. okei, on varmaan rankkaa, mutta silti jää aikaa palstailuun ym.
missä se kerrottiin, että mies tappoi itsensä!?
Vei itseltänsä hengen 20.12.2008.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Pisti myös silmään että siskos tekee kovasti vähän lastensa kanssa."nukkuu päiväunet" eli kai sentään jonkun lapsen kanssa,vai?
Ja sä oon kokoajan tuon mukaan siinä lasten kanssa,eikö sulla ole yhtään vapaata siskos lapsista?
Etkö tee omasi kanssa mitään yksin,ilman muita lapsia?

Ihan hienoa että autat siskoasi,mutta lapset ovat hänen-eivät sinun.

Mulle tulee vähän sellanen tuperä tunne että haet sädekehää täältä,kuinka kovasti sinä teet lasten eteen.... :saint:
Ehkäjust tuon takia en ole aiemmin jo oikaissu ku jotku sanoo, että "sullahan on helppoa kun on vaa yks", ettei tuollaista luuloa tulis :whistle:

On siskollakin kädet täynnä tekemistä. Tuohon mä kirjoitin mitä MÄ teen päivän aikana; siskokin vois aika litanian kirjoittaa. Sisko myös välillä hoitaa mun tyttöä (esim ku käyn viemäsä + hakemassa vanhinta pk:sta, välillä käyn myös kaupassa niin). Siskolla on tuo nuorin, 2½kk vanha, lähes 24/7. Sen lisäksi keskimmäinen poika on, mun avustamisesta huolimatta, suurimman osan ajasta siskon knssa. Vanhimmalle pojalle ei jää tarpeeksi aikaa, sen sisko tietääkin. Mutta kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. järjestettiin yks ilta niin, että sisko sai olla kahdestaan muutaman tunnin vanhimman poikansa kanssa kun arjessa ei ehdi.

Mulla oli yksi vapaa-ilta lapsista '(ja siskosta), tulin oikeen kirjottaa siitä tänne sillon :xmas: Oli tuossa perjantaina. Sellanen on aina n kerran kuussa. Vauvauintiin mennään tytön kanssa kahdestaan ja viikolla kyläillään usein ihan kahdestaan. Mutta 95% ajasta olen myös vähintään yhden muun kuin oman lapseni kanssa. Sen takia on alkanu kismittää nää jatkuvt "sulla on vaa yks, turpa tukkoon" niin ku joku harmaa joskus asian nätisti ilmaisi :)
Tosiasia on se että sulla on vain 1 OMA LAPSI!
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja keksittyä?:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
höh, olen inan sisko, luulin että se tiedettiin jo... *huoh*
miten teillä molemmilla on aikaa palstailla täällä koko ajan? kun kerran on niin rankkaa ja mies tappoi itsensä jne. okei, on varmaan rankkaa, mutta silti jää aikaa palstailuun ym.
missä se kerrottiin, että mies tappoi itsensä!?
Vei itseltänsä hengen 20.12.2008.
Miksi? Kun eikö niillä ollut ihan melkein vastasyntynyt lapsikin. Ja vielä ennen joulua. Kiva joululahja lapsille. Olisi lähtenyt pois jos ei vauva-arkea jaksanut :(. Miehet on.. Hali.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Pisti myös silmään että siskos tekee kovasti vähän lastensa kanssa."nukkuu päiväunet" eli kai sentään jonkun lapsen kanssa,vai?
Ja sä oon kokoajan tuon mukaan siinä lasten kanssa,eikö sulla ole yhtään vapaata siskos lapsista?
Etkö tee omasi kanssa mitään yksin,ilman muita lapsia?

Ihan hienoa että autat siskoasi,mutta lapset ovat hänen-eivät sinun.

Mulle tulee vähän sellanen tuperä tunne että haet sädekehää täältä,kuinka kovasti sinä teet lasten eteen.... :saint:
Ehkäjust tuon takia en ole aiemmin jo oikaissu ku jotku sanoo, että "sullahan on helppoa kun on vaa yks", ettei tuollaista luuloa tulis :whistle:

On siskollakin kädet täynnä tekemistä. Tuohon mä kirjoitin mitä MÄ teen päivän aikana; siskokin vois aika litanian kirjoittaa. Sisko myös välillä hoitaa mun tyttöä (esim ku käyn viemäsä + hakemassa vanhinta pk:sta, välillä käyn myös kaupassa niin). Siskolla on tuo nuorin, 2½kk vanha, lähes 24/7. Sen lisäksi keskimmäinen poika on, mun avustamisesta huolimatta, suurimman osan ajasta siskon knssa. Vanhimmalle pojalle ei jää tarpeeksi aikaa, sen sisko tietääkin. Mutta kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. järjestettiin yks ilta niin, että sisko sai olla kahdestaan muutaman tunnin vanhimman poikansa kanssa kun arjessa ei ehdi.

Mulla oli yksi vapaa-ilta lapsista '(ja siskosta), tulin oikeen kirjottaa siitä tänne sillon :xmas: Oli tuossa perjantaina. Sellanen on aina n kerran kuussa. Vauvauintiin mennään tytön kanssa kahdestaan ja viikolla kyläillään usein ihan kahdestaan. Mutta 95% ajasta olen myös vähintään yhden muun kuin oman lapseni kanssa. Sen takia on alkanu kismittää nää jatkuvt "sulla on vaa yks, turpa tukkoon" niin ku joku harmaa joskus asian nätisti ilmaisi :)
Silti mun mielestä teillä on aika helppoa, kun saatte olla kaksistaan ja hoitaa lapsia. Moni tekee ton kaiken ihan yksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Silti mun mielestä teillä on aika helppoa, kun saatte olla kaksistaan ja hoitaa lapsia. Moni tekee ton kaiken ihan yksin.
Miten monella oikeastaan on ihan yksin hoidettavanaan 4 lasta, joista vanhin on kolmevuotias? Varmaan jollain juu, mutta ei kai se sitä tarkoita, että Ninalla ja systerillään olisi helppoa, koska jollain toisella on ehkä rankempaa?

Ihme kilpailua siitä, kenellä on kaikkein kamalin elämä :snotty:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Silti mun mielestä teillä on aika helppoa, kun saatte olla kaksistaan ja hoitaa lapsia. Moni tekee ton kaiken ihan yksin.
Miten monella oikeastaan on ihan yksin hoidettavanaan 4 lasta, joista vanhin on kolmevuotias? Varmaan jollain juu, mutta ei kai se sitä tarkoita, että Ninalla ja systerillään olisi helppoa, koska jollain toisella on ehkä rankempaa?

Ihme kilpailua siitä, kenellä on kaikkein kamalin elämä :snotty:
Kaveri otti 1v ja 3v lapset hoitoon, kun omat lapset oli 1v ja 3v. Oli rankkaa kuulemma. Eikä ollut tarkoitus kilpailla vaan todeta vaan että kyllä neljä kättä tekee enemmän kuin kaksi. Toinen voi esim. siivota sillä aikaa kun toinen syöttää tai nukuttaa lapsia. Yksi ihminen ei voi tehdä molempia yhtäaikaa.
 
Keittiönoita
Mitä vikaa on olla idealisti? Mitä vikaa on siinäkään, jos se idealismi sattuisi säilymään? Mulla kuopus täyttää tänä vuonna 18 vuotta ja jos mulla olisi tämä nykyinen elämänkokemus, mutta olisin jälleen 23 vuotta nuorempi ja eläisin nyky-yhteiskunnassa, luultavasti toimisin äitinä aika pitkälle kuten ninaTT. Katsoessani elämääni taaksepäin en kyllä äkkiseltään keksi yhtäkään syytä, miksi se ei muka onnistuisi.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Silti mun mielestä teillä on aika helppoa, kun saatte olla kaksistaan ja hoitaa lapsia. Moni tekee ton kaiken ihan yksin.
Miten monella oikeastaan on ihan yksin hoidettavanaan 4 lasta, joista vanhin on kolmevuotias? Varmaan jollain juu, mutta ei kai se sitä tarkoita, että Ninalla ja systerillään olisi helppoa, koska jollain toisella on ehkä rankempaa?

Ihme kilpailua siitä, kenellä on kaikkein kamalin elämä :snotty:
Kaveri otti 1v ja 3v lapset hoitoon, kun omat lapset oli 1v ja 3v. Oli rankkaa kuulemma. Eikä ollut tarkoitus kilpailla vaan todeta vaan että kyllä neljä kättä tekee enemmän kuin kaksi. Toinen voi esim. siivota sillä aikaa kun toinen syöttää tai nukuttaa lapsia. Yksi ihminen ei voi tehdä molempia yhtäaikaa.
Ja vielä se, että käytännössä kotona on vaan 3 lasta ja 2 aikuista kun vanhin on päiväkodissa. Melkein 1 aikuinen lasta kohti.
 
M
Mua taas ärsyttää molemmat,ninatt joka jeesustelee valinnoillaan ja häntä arvostelevat ihmiset jotka luulevat olevansa parempia. Ihmeellisiä olette kaikki!
Onneksi minä sentään olen normaali ja fiksu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja vielä se, että käytännössä kotona on vaan 3 lasta ja 2 aikuista kun vanhin on päiväkodissa. Melkein 1 aikuinen lasta kohti.
Entä sitten? :headwall: SILTI voi olla rankkaa, etenkin kun on vastikään tapahtunut murhenäytelmä perheessä.
(eikä se vanhinkaan päiväkodissa sentään asu...)

Mutta jatka vaan. Tää on hauskaa hupia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Jos teillä on kommuunissa kotona kaksi aikuisikäistä naista, miksi 3 v on päiväkodissa?
Koska mä en ole sen lapsen äiti :D Näin yksinkertaistettuna.

Jos mulla itselläni olisi oma 3v plus tyttönen (siis jos tuo poika olisi mun) niin ei olis päiväkodissa.

Siskolla kuitenkin on aika rankkaa, ja tuo 1,5v on aika tempperamenttinen tapaus.

Jos siskon mies olisi vielä elossa ja kaikki hyvin, olisi 3v ehkä osapäivähoidossa.

Vaikka mä paljon teen siskon ja lastensa puolesta, niin en rupea oman lapseni hyvinvointia leikkaamaan tän enempää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Miksi? Kun eikö niillä ollut ihan melkein vastasyntynyt lapsikin. Ja vielä ennen joulua. Kiva joululahja lapsille. Olisi lähtenyt pois jos ei vauva-arkea jaksanut :(. Miehet on.. Hali.
Kyllä niin mua kun siskoakin on välillä ihan tosissaan vihastuttanu, että miten se pysty? Nuorin lapsi oli silloin 3 viikon ikäinen. Miten se kehtas jättää siskon yksin, pilata kaiken ilon mitä vauva-ajasta voi olla...

Mielen sairaudet ovat vaikeita, niin siarastuneelleen kun lähipiirille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja vielä se, että käytännössä kotona on vaan 3 lasta ja 2 aikuista kun vanhin on päiväkodissa. Melkein 1 aikuinen lasta kohti.
Neiti on hyvä ja tulee kokeilemaan arkea näiden lasten kanssa ja kuvittelee sitten vielä surun siihen päälle.

Ens syksyllä (tai oikeastaan jo kesällä) kun nui tuosta vähän kasvaa ja suru alkaa hellittämään, otetaan 3 vee pois päiväkodista. Mutta ei missään nimessä nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Edelleenkin kiinnostaa, jos kotona on KAKSI aikuista naista, MIKSi kolmivuotias yleensäkään kiikutetaan päivähoitoon? Pois tieltä? Ja jo kahdeksaksi?
Kahdekaksi koska se sopii päiväkodin rytmeihin parhaiten.

Sen takia, että se ei ole mun lapsi ja siskolla on aika rankkaa just nyt. Mä en ole perhepäivähoitaja enkä kykene huolehtimaan 3 veestä, 1,5 veestä ja 8 kk vauvasta samanaikaisesti.

Eli juu, valitettava totuus on, että se kuskataan sinne siksi, että olisi pois edestä. Että olisi aikaa ja jaksamista noille nuoremmille edes sen vertaa mitä nyt on.
 
joopa
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Mutta minusta te nyt puhuitte vähän eri asiasta. Toinen siitä, että yhden pienen lapsen vanhempi, tai oikeastaan edes monen pienen lapsen vanhempi ei voi tietää, mitä on kasvattaa isoa lasta. Sinä taas puhut enemmän siitä työmäärästä, joka toki on ehkä erilainen yhden, kahden, kolmen tai neljän lapsen kanssa, vaikka ei toki aina suoraan verrannollisesti lasten lukumäärään kasvakaan.

Jos äidillä on kolme alle 4-vuotiasta lasta, hänen todellinen, realistinen kasvatuskokemuksensa rajoittuu kuitenkin vain siihen alle 4-vuotiaiden kanssa elämiseen, ei vanhempien lasten kanssa kasvamiseen. Kaikki muu on vain abstraktia, teoriaa, ei käytäntöä. Siinä on minusta se ero.
Just noin!

Niin ja eikö kellään lapsista ole isiä??? Kun kerran täyspäiväsesti vain te kaksi huolehditte lapsista ja teette kaiken.
 

Yhteistyössä