Mua suututtaa, kun oon joutunut todella inhottavaan välikäteen ystävysten riidassa ja nyt kaikki on minun syytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitkä selostus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitkä selostus

Vieras
Meitä oli kolme ystävystä; minä ja ystävä A ja ystävä B. Tai lähinnä minä olin hyvä ystävä A:n kanssa ja vain hyvä tuttu B:n kanssa. Ja A puolestaan hyvä ystävä B:n ja minun kanssa. Ja B hyvä ystävä A:n kanssa ja vain tuttuja minun kanssani...

Menikö jo alkuunsa sekavaksi :laugh:

No, sitten tämä ystäväni A kyllästyi B:n seuraan, kun kuulemma aina ahdisteli häntä soitoillaan ja vierailuillaan ,oli lainaamassa rahaa ja oli hänen kotonaan kuin omassan, söi ruuat kaapista jne... Minulle siis kertoi sitten, ettei enää kestä tätä B:tä. Minäkin olin huomannut B:ssä noita inhottavia puolia (että esim. on toisten kotona kuin omassaan, saattaa ottaa toisten tavaroita ilman lupaa jne ) , mutten ollut kummemmin puuttunut niihin, koska emme olleet kauhean paljon tekemisissä.

Sitten Ystäväni A kertoi minulle B:n haukkuvan minua hänelle, minun selkäni takana puhui paskaa. Aina kun oli käynyt minun luonani (tai olivat yhdessä A:n kanssa käyneet) keksi jotain sanomista minusta. Mutta ei voinut suoraan minulle sanoa!

Ystäväni A pyysi apuani, että saisi B:n ymmärtämään, ettei halua olla tämän kanssa niin paljon tekemissä ja haluaa omaa rauhaa jne. En olisi ensin halunnut puuttua koko asiaan, mutta kun sain sitten taas kuulla B:n haukkuneen minua, laitoin viestiä, että sanoo asiansa minulle suoraan eikä A:n kautta, joka vain ahdistuu, kun haluaa kuitenkin olla minun ystäväni. Samlla laitoin, että jättää A:n muutenkin rauhaan eikä liikaa häiriköi häntä.

Tästähän B suuttui ja haukkui minua, että yritän pilata hänen ja A:n ystväyyden. Ja ilmoitti, että hän ja A ovat kyllä minua vastaan yhdessä rintamassa. Kysyin A.lta onko asia tosiaan näin ja hän puolestaan vakuutti haluavansa olla mieluummin minun ystäväni.

Siitä alkoi kuukausien vihanpito B:tä kohtaan, minä ja A säilyimme ystävinä. Mutta sitten B alkoi taas lähestyä A:ta viestein ja soitoin ja sanoi parantaneensa tapansa ja olevansa nyt parempi ystävä. A oli ensin hieman kauhuissaan, että jatkuuko sama peli, jos hän taas alkaa B.n ystäväksi. No sopivat sitten, että ovat asiallisissa väleissä, mutta eivät tapaa liian usein.

No nyt on kuitenkin käynyt niin, että ovatkin pikkuhiljaa taas tulleet paremmiksi ystävyksiksi. Vaikka A:kin haukkui B:tä vihanpidon aikana, ettei ikinä sellaisen ihmisen kaveri halua enää olla niin nyt ovat taas niin hyvää pataa...

Ja ei asia minua sinänsä vaivaa, muuta kuin että nyt minä olen tässä se paha. Aivan kuten B sanoi: minä yritin lopettaa heidän ystävyytensä -mutta vaikka kuinka yritin, he silti palasivat taas kavereiksi. Ja ainoastaan minä sain vihat päälleni.

A:n kanssa olen vielä väleissä, B:n kanssa en. Olen kyllä vihainen A:lle, kun veti minut tähän mukaan ja sai minut näyttämään kaikkien silmissä siltä pahalta akalta... Nyt olen ainakin päättänyt, etten enää sekaannu toisten ihmisten väleihin. Enkä enää "pelasta" A:ta pulasta, jos B jatkaa samaan vanhaan malliin.

Miten te suhtautuisitte tähän tilanteeseen?

no mulla ja kahella mun kaverilla oli kans kiperä tilanne ja me kolmistaan keskusteltiin asiasta.
riidan kylväjä sitten jättäytyi pois koko porukasta ja myöhemmin sitten pyysi anteeksi kun ei sitä silloin suostunut tekemään.

nyt on kaikki taas ok.

Mun tulee mieleen ihan 12 vuotiaan vihanpito,anteeksi vain.Tuo pelastaa pulasta kuulostaa aivan naurettavalta,kai nyt aikuinen ihminen tietää kenen kanssa on tekemisissä.

kuullostaa tutulta,vähän niinku minä ja kaverit teini-iässä... mutta tiedän,tätä tapahtuu aikuistenki piireissä. ja jos sinkkuja vielä ootta,ymmärrän paremmin.

No kyllähän tämä oli myös sinun asiasi kun sinua tässä haukuttiin. Minun mielestäni sinä olet tehnyt kaiken oikein. Ne toiset taas ovat vähän vaikeita ihmisiä. Jos suoraan sanon, niin mielestäni sinun ei kannata olla kummankaan kanssa tekemisissä. Mielestäni tämä neiti A on myös vähän outo, kun kertoi sinulle, et B on haukkunut sinua.

Tähän ei kyllä miehenä uskalla sanoa yhtään mitään... :x :laugh:
Naisten ihmis-suhde sotkut...Parempi juosta ja lujaa taakseen katsomatta... =)

Ennen kuin pakenen niin halauksen saat kuitenkin.. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kuullostaa tutulta,vähän niinku minä ja kaverit teini-iässä... mutta tiedän,tätä tapahtuu aikuistenki piireissä. ja jos sinkkuja vielä ootta,ymmärrän paremmin.

Joo kuulosta enemmän teinitouhulta, mutta kyllä kai tätä tapahtuu aikuistenkin piireissä.

Itselläni on taas mennyt "maku" yhdestä kaveristani, joka on äiti ja eroamassa ja käyttäytyy kuin joku tytön hupakko ja kuin olisi sinkku sekä lapseton... tai ainakin tämän kuva saa hänen puheistaan ja teoistaan. Neljän seinän sisälle en tietty nää mitä siellä tapahtuu...

Oon itse miettinyt,että miks se mun "ystävä" niin ärsyttää mua ja tullut siihen tulokseen,että hänen arvomaailmansa ja käyttäytymisensä on täysin eroava omaani...siis ollut ehkä aina.

Minä olisin pysynyt alunperinkin jo erossa koko tilanteesta. Jos joku minua jollekin kolmannelle osapuolelle haukkuu, haukkukoon, en siltikään lähtisi heidän keskinäisiä välejään sorkkimaan.

no olipas.... en mie ymmärrä tuota: sie oot miun ensteks paras kaveri... -juttua enää aikuisiällä.

mie en puutu ystävieni keskinäisiin väleihin, ikinä. sie et voi koskaan tietää että mitä ne keskenään sitte puhuvat ja yleensä semmonen henkilö joka tarttee jonku toisen "apua" päästäkseen eroon jostain ystävästä tai kaverista, ei ole tarpeeks vahva ilmasemaan asiaa ite ja on heleposti puhuttavissa ympäri. justiinsa niinku ap tässä siun tapauksessa on käyny, ystävä B on puhunu ystävä A:n ympäri ja kohta molemmat vihhaa sinnuu....

ei siis niin mitään järkeä! paskatilanne, en voi muuta sanua, jätä nyt vähäksi aikaa kummatki oman onnensa nojaan, otat vähän etäisyyttä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no olipas.... en mie ymmärrä tuota: sie oot miun ensteks paras kaveri... -juttua enää aikuisiällä.

mie en puutu ystävieni keskinäisiin väleihin, ikinä. sie et voi koskaan tietää että mitä ne keskenään sitte puhuvat ja yleensä semmonen henkilö joka tarttee jonku toisen "apua" päästäkseen eroon jostain ystävästä tai kaverista, ei ole tarpeeks vahva ilmasemaan asiaa ite ja on heleposti puhuttavissa ympäri. justiinsa niinku ap tässä siun tapauksessa on käyny, ystävä B on puhunu ystävä A:n ympäri ja kohta molemmat vihhaa sinnuu....

ei siis niin mitään järkeä! paskatilanne, en voi muuta sanua, jätä nyt vähäksi aikaa kummatki oman onnensa nojaan, otat vähän etäisyyttä :hug:

No sitä minä vähän epäilenkin, että kun tosiaan tuo A on sellainen vietävissä oleva ( ja monet ovat sanoneet, että juuri tuon B:n aika levoton seura ei tee hänelle hyvää, vie liikaa mukanaan ja A tekee mitä B tahtoo) niin saattaa B helposti puhua ympäri ja kohta kaikki on minua vastaan :( Olsii pitänyt alunperin pysyä erossa koko sotkusta...

Onpa hankalan kuuloinen juttu..ehkä sinuna hankkiutuisin eroon kummastakin "kaverista". Ikäväähän se on, jos joku haukkuu selän takana, mutta pitäis kai olla vaan välittämättä, vaikka se vaikeaa oiskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onpa hankalan kuuloinen juttu..ehkä sinuna hankkiutuisin eroon kummastakin "kaverista". Ikäväähän se on, jos joku haukkuu selän takana, mutta pitäis kai olla vaan välittämättä, vaikka se vaikeaa oiskin.

No tämän ystävä B:n kaveruuden menettäminen ei paljon kirpaise. Mutta A:n kanssa on oltu lapsuudesta asti hyviä ystäviä. Häntä en tahtoisi menettää. Tosin tuntuu pahalta, jos hän nyt menee B:n puolelle ja minua vastaan....

Ehkä he sopivat kavereiksi paremmin keskenään, koska heillä ei ole lapsia ja minulla on. He voivat esim. viilettää yöelämässä vapaasti, toisin kuin minä... Ja en edes kaipaa sellaista elämää jota he viettävät. Ehkä erilaiset elämäntilanteet ajavat nyt minut ja A:n erillemme ja A:n B:n luokse...

Mäkin aloin miettimään tuota että erilaiset elämäntilanteet myös etäännyttää ystävyyssuhteita...valitettavasti.

Ja taas lähentää ystävyyssuhteita kun tämä ystäväsi vakiintuu ja saa lapsia.

Niin se vaan monta kertaa menee...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mäkin aloin miettimään tuota että erilaiset elämäntilanteet myös etäännyttää ystävyyssuhteita...valitettavasti.

Ja taas lähentää ystävyyssuhteita kun tämä ystäväsi vakiintuu ja saa lapsia.

Niin se vaan monta kertaa menee...

Juu, tiedän että näin on. Esim. minulla oli yksi hyvä ystävä, jonka kanssa olimme paljon tekemisissä silloin kun kummallakaan ei ollut vielä lapsia. Sitten hän sai lapsen ja jotenkin vaan ystävyytemme jäi taka-alalle... Mutta sitten kun minäkin sain lapsen ja hän alkoi odottaa jo toista lastaan "löysimme toisemme uudestaan" ja nyt olemme taas paljon tekemisissä.

Niin, ehkä tilanne A:n kanssa muuttuu sitten kun hänelläkin on lapsia...

Itse antaisin asian olla, enkä puuttuisi koko tilanteeseen enempää ja yrittäisin pysyä asiallisella linjalla molempien kanssa. Voihan tämä B osoittautua ihan loistotyypiksi kun paremmin tutustuu, ja tämä A ei välttämättä olekkaan niin hyvä ystävä sinulle kun antoi ymmärtää. Tällaiset kolmiodraamat eivät useimmiten pääty hyvin, ja käy juuri kuvailemallasi tavalla se väliin tulija kivitetään ensimmäisenä. Ja varsinkin jos jotakuta aletaan mustamaalata, ja kerrotaan "ihan" luottamuksella mitä se toinen on seläntakana puhunut. Usein ne jutut ovat muuttuneet matkan varrella, ja vain sen toisen osapuolen tulkintaa koko tilanteesta ja halua saada asioita mieleiseensä suuntaan. Itse en lähtisi ainakaan sen suuremmin toista kuulematta ketään syyttelemään, kuka sanoi mitäkin siinä minusta teitte molemmat väärin tätä b:tä kohtaan ettekä itse olleet avoimia. Aika näyttää mihin suuntaan se ystävyys menee, ja tälle A:lle kannattaa vastaisuudessa sanoa että hoitaa itse asiansa.

Yhteistyössä