Mua surettaa mun kotikaupungin lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
N. 20 000 asukkaan kaupunki missä on muotia tulla raskaaksi 14-20-vuotiaana, synnyttää, esitellä vastasyntynyttä ja sitten antaa pois tai jättää oman onnensa nojaan. Itse asuin teininä lastenkodissa ja samassa lastenkodissa on ollut jo ainakin 14 jonkun mun kaverin lasta, tälläkin hetkellä on ainakin 2. Onneksi sentään loput ovat päässeet perheisiin. 2 niistä 14 lapsesta on kehitysvammaisia, toinen äitinsä alkoholinkäytön takia ja toinen tod.näk. koska vanhempansa ovat sisaruksia. Ensimmäinen kaverin lapsi tuli lastenkotiin jo kun itse olin 13.
En nyt tässä viitsi kaupunkia kuitenkaan mainita... Kaupunki on myös hyvin sisäsiittoinen (onneksi omat vanhempani muuttivat muualta), kuulema tyypillinen pikkukaupungin ilmiö. Lisäksi kaupungissa on hyväksyttävää että 3-kymppiset miehet harrastaa seksiä 13-14-vuotiaiden kanssa, yhden kaverin äiti oli 14 kun kaveri syntyi, toisen äiti oli 15.
Tää on oikeasti niin järkyttävää ja surullista!!
Eikä ole provo eikä keksitty, vaikka todella toivoisin ettei tällaista oikeasti tapahtuisi!

kuulostaa erittäin kehittymättömältä kehitysmaalta. Nicaragua tulee mieleen.

Luulisi, että kehittyneessä maassa tuommoinen kulttuuri voitaisiin ohjata parempaan suuntaan, jos halua riittää. Onko mitään yritetty?

Sano nyt sentään, että missä päin?

Mutta eikö 20v ole jo ihan normaali ikä saada lapsia. 18-vuotiaana ollaan kuitenkin täysi-ikäisiä, joten sen jälkeen raskautuminen voi olla ihan suunniteltu ja harkittu asia. Oli pakko tähän puuttua, kun nykyään saadaan lapsia sen ikäisenä, ettei ihan tiedä onko kyseessä äiti vai mummi ;)
Itsekin sain vanhana lapset tosin. Se johtu siitä, etten löytänyt sopivaa miestä nuorempana.

Eli alaikänen voi harrastaa seksiä, 18 vuodesta ylöspäin saa ajaa autoa, juoda ym; mutta sun mielestä ovat liian nuoria tulemaan raskaaksi? Miksi täysi-ikänen on nuori tulemaan raskaaksi?

Ehkäpä ikähaitarin yläpäätä huomionarvoisempi seikka aloituksessa olisi kuitenkin tuo haitarin alapää, 14 v. Kolmekymppiset miehet, jotka sekaantuvat tämänikäisiin, syyllistyvät yksiselitteisesti rikokseen. Lisäksi epäilisin "miesten" henkistä tasapainoa. Pedofiliaa ei kai moni tälläkään palstalla ole avoimesti tukemassa?

Nuo kaksikymppiset tytötkään eivät ehkä ole sieltä henkisesti tasapainoisimmasta päästä, jos "vahinko"raskauden seurauksia ei sitten edes jakseta yrittää kantaa, vaan lapsi jätetään jonkun muun (lue: yhteiskunnan) vastuulle. Toisaalta, jos on itse kasvanut teiniäidin leikkikaluna, niin ehkäpä ei voi pelkästään näitä nuoria syyttää.

Se, että osa näistä vastuuttomista (viattoman lapsensa) elämällä leikkijöistä on kaksikymppisiä (ja kyllä, normaali ja biologisesti oikein hyvä ikä lastentekoon, vaikkakin nyky-Suomessa melko varhainen), ei ole aloittajan pointti tässä.

Yhteistyössä