Mua surettaa ihan tosissaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Vaikka itse tiedän mitä teen ja itsetunto on kunnossa. mutta silti.

Niin monet näyttävät pitävän kotiäitejä ihan p.skan arvoisina.
Että niitä on siis vapaus haukkua, lynkata, herjata jne...

Eikö se merkkaa kenellekään mitään että äiti hoitaa hyvin lapsensa siihen asti että lapsi on vähän valmiimpi pärjäämään maailmalla?

Tulee oikeasti paha mieli kun niin monella on se asenne että miten tuo kotiäiti saatais töihin.

Ei edes suostuta ajattelemaan ainoatakaan positiivista puolta siitä että lapsi saa olla kotona.

MIKÄ siinä on niiiiiin hirvittävän kamalaa että äiti ei mene töihin takaisin heti kun lapsi on 9kk???

Enkä halua tästä ketjua kumpi on parempi kotiäiti vai työäiti, vaan ihmettelen sitä miksi kotiäitejä saa ihan vapaasti haukkua ja pitää lanatakasoina!

Tässäkin on mun mielestä vähän semmoinen tilanne, että tuomittu olet, teet miten hyvänsä. Itse olen mennyt jokaisen vauvan jälkeen nopeasti töihin ja koen, että sitä ratkaisua parjataan jatkuvasti. Ehkä sitä bongaa ne, jotka itseensä kolahtaa...

oon aika nuori.. kolmas tulossa.. opiskelupaikka(sairaanhoitakjaksi)olis ja kaikki sinne yrittää mua saada mahdnopeesti.. ja mäen ymmärrä miksi.. enkö mä hitto soikoon voi opiskella 5 vuotta myöhemmin..se on jotenkin niin kummaa jos haluaa olla lastensa kanssa kotona ja hóitaa ne hyvin.. ihan rehellisesti kahdessa päiväkodissä harjoittelussa olleena.. ei siellä lapsilla herkkua ole..

Mä liputan kotiäitiyden/isyyden puolesta, mutta silloin sen kotihoidon tulee olla aktiivista ja monipuolista. Jos kotimamma löhöö vaan sohvalla lastensa kanssa katsoen piirrettyjä päivät pitkät ilman ulkoilua ja syöden einespizzoja niin silloin mamman pitäis mennä töihin ja muksun tarhaan.

Älä välitä. Oli 7 vuotta kotiäitinä ja kaipaan niitä aikoja. Minusta se oli parasta meidän perheelle ja lapsille. Se merkitsee, muu ei. Jossakin muussa perheessä se ei ole edes vaihtoehto. Perheet ja tilanteet on erilaisia. Ainahan näistä väännetään. Arvosta sinä hommaasi, niin minäki tein.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon aika nuori.. kolmas tulossa.. opiskelupaikka(sairaanhoitakjaksi)olis ja kaikki sinne yrittää mua saada mahdnopeesti.. ja mäen ymmärrä miksi.. enkö mä hitto soikoon voi opiskella 5 vuotta myöhemmin..se on jotenkin niin kummaa jos haluaa olla lastensa kanssa kotona ja hóitaa ne hyvin.. ihan rehellisesti kahdessa päiväkodissä harjoittelussa olleena.. ei siellä lapsilla herkkua ole..

Et kyllä sitten ole minä... :whistle:

terveisin ap :D

mä en oo kummankaan puolella, kotiäitiyden enkä sen että lapset vauvoina hoitoon ja töihin.. Itse ehdin esikoisen saannin jälkeen opiskella lähihoitajaksi ja valmistus, olla töissä ja kesäkuussa saamme vauvan jonka kanssa minä aion olla kotona ainakin noin kaksi vuotta..

Yritänkin olla välittämättä.

ja tiedän että tää on meille paras ratkaisu kunnes lapset kasvaa isommiksi..
Se on vaan niin kurjaa että niin monen mielestä olen ihan yhdentekevä kun kerran olen vaan kotona.

Miksei tosiaan nähdä yhtäkään positiivista puolta asiassa?

Onneksi mun äitini jaksaa mua kannustaa ja sanoa miten olen hyvä äiti kun anna lasten olla kotona hyvässä hoidossa!

Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
mä en oo kummankaan puolella, kotiäitiyden enkä sen että lapset vauvoina hoitoon ja töihin.. Itse ehdin esikoisen saannin jälkeen opiskella lähihoitajaksi ja valmistus, olla töissä ja kesäkuussa saamme vauvan jonka kanssa minä aion olla kotona ainakin noin kaksi vuotta..

En mäkään ole kummankaan puolella. Toinen sopii toisille ja toinen toisille.
Mutta mikä oikeuttaa sen toisen puolen edustajat haukkumaan ja lyttäämään toisia?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä liputan kotiäitiyden/isyyden puolesta, mutta silloin sen kotihoidon tulee olla aktiivista ja monipuolista. Jos kotimamma löhöö vaan sohvalla lastensa kanssa katsoen piirrettyjä päivät pitkät ilman ulkoilua ja syöden einespizzoja niin silloin mamman pitäis mennä töihin ja muksun tarhaan.

Ihan samaa mieltä olen!
Ja siksipä aion hoidella muksuja kotona siihen eskari-/kouluikään B)

Sanokoon muut mitä tahansa. Jos eivät arvosta, niin olkoon arvostamatta. Mulle se on tärkeetä, miehelleni se on tärkeetä ja ennenkaikkea uskon sen olevan parasta lapsilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneksi mun äitini jaksaa mua kannustaa ja sanoa miten olen hyvä äiti kun anna lasten olla kotona hyvässä hoidossa!

Ja tällä en siis tarkoita että muut eivät olisi hyviä, vaan sitä että kun äiti jaksaa pitää mun mielialaa yllä näillä yltiöpositiivisilla kannustuksilla! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Siis onko tollasia telkkarieinespizzqmammoja oikeesti olemassa? Mä en tunne yhtäkään!

Ja kyllä se kotiäidin arvostuskin lähtee ihan omasta perheestä; ihan ekana itsestä ja sitten hyvänä kakkosena ukosta. Mä olen synnyttänyt yli kymmenen lasta, hoitanut ne kotona, valvonut, imettänyt, ulkoiluttanut, ruokkinut, tarkastanut läksyt, kuskannut harrastuksiin jne. jne. Ja arvostan itseäni ja tätä hommaa.

Tää on kuulkaa ollut ihan mieletöntä duunia ja päivääkään ei ole tarvinut laiskana löhnöttää tai kupata ilmaiseksi yhteiskuntaa. Jokaisen rupisen pennini olen tältä yhteiskunnalta ansainnut. Mutta ennen kaikkea saan nähdä duunini jäljet meidän mahtavissa mukeloissa.

Myös mies arvostaa mua ja työtäni ja sittenpä onkin ihan sama, mitä muut ajattelevat. Tosin yllättävän paljon ison perheen kasvattamista tunnutaan arvostan, olen saanut paljon positiivista palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Vaikka itse tiedän mitä teen ja itsetunto on kunnossa. mutta silti.

Niin monet näyttävät pitävän kotiäitejä ihan p.skan arvoisina.
Että niitä on siis vapaus haukkua, lynkata, herjata jne...

Eikö se merkkaa kenellekään mitään että äiti hoitaa hyvin lapsensa siihen asti että lapsi on vähän valmiimpi pärjäämään maailmalla?

Tulee oikeasti paha mieli kun niin monella on se asenne että miten tuo kotiäiti saatais töihin.

Ei edes suostuta ajattelemaan ainoatakaan positiivista puolta siitä että lapsi saa olla kotona.

MIKÄ siinä on niiiiiin hirvittävän kamalaa että äiti ei mene töihin takaisin heti kun lapsi on 9kk???

Tai toisinpäin :|

Yhteistyössä