mua stressaa nää joulut aina ja sit harmittaa lasten puolesta kun eivät saa paljoo lahjoja :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yx vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yx vaan"

Vieras
eihän ne lahjat oo se tärkein mutta olis edes yks joulu kun lahjoja ois ees vähän enemmän.

mä stressaan jo nyt kun tiedän että mulla ei oo varaa ostaa kun ehkä 3-4 per lahjaa per lapsi ( eikä todellakaan mitään kalliita ) ja jos tohon viä lisäks karkkia pikkusen jokaselle ja yhteisekks joku peli niin se on siinä. koulussa vertaavat ja lahjoja ja viime vuonna kaverit olivat saaneet vaikka mitä 20-30 lahjaa ja viä jotain wiitä,ds konsolia,stereoo,kännykkää tai muuta vastaavaa.

Onneksi mulle sanottiin että saan diagoniasta 100e ruokaan eli ainakin saadaan syödä sentään masut täyteen.

nykyajan lapset on opetettu ihan " pilalle" lahjoja tulee mielinmäärin... ihan järjetöntä.Miksi lapset opetetaan lahja paljouteen. Itse ostan kotona oleville kahdelle lapselle 12v ja 14v kolme lahjaa, en muuta. a ikuiset lapset ovat jo hyväksyneet sen että lahjoja ei enää ostella. He kokoontuvat joulupäivänä meille yömään ja ne joulupäivät ovat todella ihania. Ollaan yhdessä, jutellaan, ulkoilaann, saunotaan. Jotain itse tehtyä olen sitten antanut heille. He eivät myöskään osta meille vanhemille mitään, joulukukan tuovat ja se riittää.

Meillä olsis varaa ostaa lapsille vaikka kuinka lahjoja mutta mitä järkeä! Viime vuonna poika sai kyllä pleikkarin, mutta tänä vuonna saa radio-ohjattavan auton tarjouksesta 20€ ja pleikkaripelin. Tyttö samoin saa muutaman paketin. Mutta meillä askarrellaan ja leivotaan pipareita yms sekä nautitaan joulun kaikista kivoista jutuista. Ne lapseni muistaa aikuisena! Niinkuin itsekkin muistan enkä lahjoja.

no mitä tätä palstaakin olen seurannut ja lukenut niin paljon lapsille ostetaan lahjoja.
meillä oli viime vuonnakin vähän. viime vuonna satsasin lasten monta vuotta kaipaamaan rattikelkaan mutta nyt ei ole oikein mihinkään ison varaa.
mutta ite oisin ilonen ku ois vaikka se 10 lahjaa per lapsi.se ois enemmän kun moneen vuoteen.

mutta ei auta näillä mennään. lapsilisä tulee 23.12 eli silloin pääsen lahjojen ostoon jos enään mitään jäljellä. viime vuonna ainakin oli tosi huono valikoima ja ne suosikit loppu mitä lapset toivo.

niin ja kun ei oo ees sukulaisia joilta odottaa ( tai miksipä ne meille ostaisivat kun ei meilläkään ole muille varaa ostaa) yhden lapsen kummi kuitenkin muistaa joka joulu pienellä paketilla. mutta muuten ei oo mummut,kummit ym ostaneet.

Muakin ahdistaa! Nyt on niin köyhää, mutta jos yhden lahjan jokaiselle lapsenlapsella(7kpl) ja omallekin kuopukselle täytyisi saada enemmän kuin yksi ja aikuisille lapsille. Tulee niin paljon ja rahaa vähän.
Onneksi lapsenlapset saavat vanhemmiltaan ja multa lahjoja, että varmaan se yksikin muistamisena riittää. Neuloakaan en ole nyt kerennyt, enkä jaksanut. Yleensä kaikille omatekoiset paketiti lisäksi, siksi tuntuu nyt niin köyhältä.

Mun parhaat muistot lapsuuden lahjoista on mummun tekemä yöpuku, isän tekemä liitutaulu ja vaarin tekemä nukkekoti. Aikuisena tosin vasta sain tietää tekijät. Sain kyllä barbeja ja muitakin ostoleluja. Mutta nuo muistan hyvin. Mun täditkin ompeli barbeille vaatteita ja niillä olis kyllä ollut varaa ostaa uusiakin. Mutta silloin oli erilaista. Lapset on samanlaisia kun aina ennenkin. Me aikuiset tehdään lapsista sellaisia että tavara liitetään onneen, ja eihän yhdelle lapselle voi hankkia sitä tavaraa nin paljon kuin kaupoissa on.

Mä en kansymmärrä tota lahjahysteriaa, mulla on 14v ja 7v ja isompi saa yhden isonlahjan xbox360 ja vähän rahaa, mummi antaa varmaan vähän rahaa .
7v saa 3lahjaa meiltä, ja mummilta varmaan rahaa vähän tai jotain pientä.

Ja tuo raha on yleensä ollut isommalle se 20e ja pienmmälle 5e tai alle

Meillä joulu on enmmän rauhoittumista perheenparissa, joulusaunaa , jouluruokaa. Nautitaan kiireettömyydestä.

Emme sterssaa joulusta saatikka lahjoista, lapset eivät ole koskaan marisseet lahjoista että niitä olisi vähän enenmmän tykkäävät kun olemme kaikki kotona ja kiire ei ole mihinkään.

Juu ja meillä ei ole rahasta puutetta , työssäkäyvänä voisimme hyvin ostaa 500e lahjat molemmille mutta miksi ihmeessä pitäisi :)

Minua ei ahdista. Meillä lapset saa 3-4 lahjaa joita ovat toivoneet,eivätkä ole edes kalliita. Juuri eilen kirjoitimme 4v ja 5v kanssa joulupukille. Eipä noilla lapsillakaan ollut kuin 3-4 toivetta itsellänkään. 4v:ltä vielä kysyin kun oli 3 toivetaan sanonut,et onko muita,niin sanoi ettei ole. Yhteiseki ostan vielä DVD:n ja CD-Levyn,jos viitsin.
Lisäksi lapset saavat kummilta&isovanhemmilta yhdet lahjat.
Aiempina vuosina olemme hukuttaneet lapset lahjoihin,kiinnostus on loppunut paketteja kohtaan parin-kolmen ensimmäisen jälkeen.Itse olen saanut loput avata.

Ei meidänkään lapset saa montaa lahjaa eikä se oo edes rahasta kiinni vaan periaatteesta. Ihan järjetöntä meininkiä jos pitää 20 pakettia olla aattona lasta kohti :O Meillä ei tuu niin montaa pakettia ees kolmen lapsen paketeista yhteensä. JOkainen saa ehkä 4 tai 5 pakettia, yks meiltä ja muut mummeilta ja kummeilta.

Minä sain lapsena aina sen 20 - 30 lahjaa joka joulu. Esim. nukkeja oli joka lähtöön, yhteensä kymmeniä. Naapurin tytöllä oli yksi puoli kalju nukke. Yhtään omaa nukkeani en rakastanut, kuten se naapurin tyttö rakasti sitä omaa "rumilustaan". Näiden omien lapsuudenmuistojeni takia meillä lapset eivät saa kun 3 - 4 lahjaa joka joulu. Ja niistäkin lahjoista vanhemmat ostavat tasan yhden per lapsi.

[QUOTE="vieras";25066938]Minä sain lapsena aina sen 20 - 30 lahjaa joka joulu. Esim. nukkeja oli joka lähtöön, yhteensä kymmeniä. Naapurin tytöllä oli yksi puoli kalju nukke. Yhtään omaa nukkeani en rakastanut, kuten se naapurin tyttö rakasti sitä omaa "rumilustaan". Näiden omien lapsuudenmuistojeni takia meillä lapset eivät saa kun 3 - 4 lahjaa joka joulu. Ja niistäkin lahjoista vanhemmat ostavat tasan yhden per lapsi.[/QUOTE]

Ja ei siis todellakaan ole rahasta kiinni meidän perheen "lahjaköyhäjoulu"... :D

Ei meidänkään lapset saa montaa lahjaa eikä se oo edes rahasta kiinni vaan periaatteesta. Ihan järjetöntä meininkiä jos pitää 20 pakettia olla aattona lasta kohti :O Meillä ei tuu niin montaa pakettia ees kolmen lapsen paketeista yhteensä. JOkainen saa ehkä 4 tai 5 pakettia, yks meiltä ja muut mummeilta ja kummeilta.

Meillä kanssa näin. Paitsi, että ostamme itse lapsille ehkä 2-3 lahjaa ja muualta tulee 1-2lahjaa. Valtaosan sisarusten perheiten, mummien ja muiten sukulaisten kanssa olemme tehneet vaan yksikertaisen sopimuksen, että emme osta lahjoja puoliin eikä toisiin. Jokainen ostaa omille lapsille, mitä tarpeelliseksi pitää ja sillä sipuli. On ollut erittäin hyvä systeemi. Kaikki säästyvät valtavilta ja valtaosin turhaalta leluryökkiöiltä!
Meillä on kolme lasta ja jos jo mietinkin, että jokainen saisi joku 30 pakettia! :O En osa edes kuvitella sellaista pakettimäärä, sehän olisi kamala vuori tossa olkarissa!!! OIkeesti, rupesi käymään kylmiä väreitä jo pelkästä ajatuksesta.... :D

Yhteistyössä