Ne on vapaaehtoisia juttuja noi talkoot. Se vaan tuppaa menemään, niin että siellä ne samat naamat tekee hommat vuodesta toiseen. Ei oo mun päänsärky, jos naapurin Eeva ja Eki ei talkoisiin osallistu.
"Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta", täähän se asenne nykyään on joka toisella. Ja kunhan MINÄ vaan saan tehdä sitä mitä MINÄ haluan, p***at muista. Minusta rivitalossa asumisen hyvä puoli on just se, ettei olla niin kasvottomia kuin kerrostalossa. Tykkään tästä yhteisöllisyydestä, ja aina parempi mitä useampia saadan mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai tuonko takia mä en voisi asua rivarissa? Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Onneksi tässä taloyhtiössä ei edes järjestetä mitään talkoita.Alkuperäinen kirjoittaja x:Jos ei tykkää puuhailla naapureiden kanssa, niin kannattaa valita joku muu asumismuoto.
Alkuperäinen kirjoittaja x:"Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta", täähän se asenne nykyään on joka toisella. Ja kunhan MINÄ vaan saan tehdä sitä mitä MINÄ haluan, p***at muista. Minusta rivitalossa asumisen hyvä puoli on just se, ettei olla niin kasvottomia kuin kerrostalossa. Tykkään tästä yhteisöllisyydestä, ja aina parempi mitä useampia saadan mukaan.
Mutta ketään ei voi pakottaa mukaan tuollaiseen toimintaan. Ja jokaisella on oikeus asua rivarissa vaikka ei osallistuisikaan johonkin talkoisiin. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta ja/tai aikaa tuollaaseen. Ihmetouhua kun sellaiset sitten heti teilataan.Alkuperäinen kirjoittaja x:"Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta", täähän se asenne nykyään on joka toisella. Ja kunhan MINÄ vaan saan tehdä sitä mitä MINÄ haluan, p***at muista. Minusta rivitalossa asumisen hyvä puoli on just se, ettei olla niin kasvottomia kuin kerrostalossa. Tykkään tästä yhteisöllisyydestä, ja aina parempi mitä useampia saadan mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai tuonko takia mä en voisi asua rivarissa? Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Onneksi tässä taloyhtiössä ei edes järjestetä mitään talkoita.Alkuperäinen kirjoittaja x:Jos ei tykkää puuhailla naapureiden kanssa, niin kannattaa valita joku muu asumismuoto.
No ite oon vuokralainen. Ja muuten talossa suurin osa on näitä omistajia. Eli ei tosiaankaan mennä miehenkaa pihatalkoisiin. Jos he haluavat palkata pihatöitä tekeen jonku firman niin ok..jos hinnat alkaa kohoamaan li ikaa, niin muutetaan muualle. Se on se vuokralaisen vapaus. Tää on siis tapauksessa, jossa meidän lisäks on vaan yhdet vuokralaiset ja kolme rappua kuitenni. Eli menkööt asunnon omistaja sinne, jos haluaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miks asua tällai jos ei ole yhteistyöhalua sen vertaa et tulee talkoisiin! onneks me päästäään tästä jo pois.
Niin ja varsinki jos on vaikka äänestäny/ehdottanu, et hankittais joku firma tekeen ne hommat puolestaan. Jos tää on jätetty huomiotta, niin iteppähän siellä kykkikööt ku halusivat. Joilelkki sa vapaa-aika on tärkeää, kun paahtaa töissä muuten niin paljon ja makselee näiden muidneki elämää omilla hyvillä tuloilla.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mutta ketään ei voi pakottaa mukaan tuollaiseen toimintaan. Ja jokaisella on oikeus asua rivarissa vaikka ei osallistuisikaan johonkin talkoisiin. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta ja/tai aikaa tuollaaseen. Ihmetouhua kun sellaiset sitten heti teilataan.Alkuperäinen kirjoittaja x:"Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta", täähän se asenne nykyään on joka toisella. Ja kunhan MINÄ vaan saan tehdä sitä mitä MINÄ haluan, p***at muista. Minusta rivitalossa asumisen hyvä puoli on just se, ettei olla niin kasvottomia kuin kerrostalossa. Tykkään tästä yhteisöllisyydestä, ja aina parempi mitä useampia saadan mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai tuonko takia mä en voisi asua rivarissa? Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Onneksi tässä taloyhtiössä ei edes järjestetä mitään talkoita.Alkuperäinen kirjoittaja x:Jos ei tykkää puuhailla naapureiden kanssa, niin kannattaa valita joku muu asumismuoto.
Ei ketään olla pakottamassa talkoisiin, mutta kyllä ne talkoisiin osallistumattomat nauttivat varmasti yhtä lailla siitä että nurkat ovat siistissä kunnossa. Eikö siis olisi vähintäänkin kohtuullista osallistua yhteisiin töihin edes joskus? Vastavuoroisuutta!Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mutta ketään ei voi pakottaa mukaan tuollaiseen toimintaan. Ja jokaisella on oikeus asua rivarissa vaikka ei osallistuisikaan johonkin talkoisiin. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta ja/tai aikaa tuollaaseen. Ihmetouhua kun sellaiset sitten heti teilataan.
Missäs mä kirjoitin etten ole naapureitten kanssa väleissä enkä puhu heille? :headwall: Luojan kiitos tässä taloyhtiössä on talkkari joka hoitaa nuo asiat eikä tarvitte tehdä mitään pihahommia itte, koska sellaset ei kiinnosta paskan vertaa.Alkuperäinen kirjoittaja x:Ei ketään olla pakottamassa talkoisiin, mutta kyllä ne talkoisiin osallistumattomat nauttivat varmasti yhtä lailla siitä että nurkat ovat siistissä kunnossa. Eikö siis olisi vähintäänkin kohtuullista osallistua yhteisiin töihin edes joskus? Vastavuoroisuutta!Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mutta ketään ei voi pakottaa mukaan tuollaiseen toimintaan. Ja jokaisella on oikeus asua rivarissa vaikka ei osallistuisikaan johonkin talkoisiin. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta ja/tai aikaa tuollaaseen. Ihmetouhua kun sellaiset sitten heti teilataan.
Ja voisihan sitä joskus kokeilla jutustelua naapurin kanssa, ties kuinka mukava kokemus se olisi.
Teillä on ratkaistu asia siten että teillä on talkkari, joten onko tää sit sulle ihan oikea ketju?Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Missäs mä kirjoitin etten ole naapureitten kanssa väleissä enkä puhu heille? :headwall: Luojan kiitos tässä taloyhtiössä on talkkari joka hoitaa nuo asiat eikä tarvitte tehdä mitään pihahommia itte, koska sellaset ei kiinnosta paskan vertaa.Alkuperäinen kirjoittaja x:Ei ketään olla pakottamassa talkoisiin, mutta kyllä ne talkoisiin osallistumattomat nauttivat varmasti yhtä lailla siitä että nurkat ovat siistissä kunnossa. Eikö siis olisi vähintäänkin kohtuullista osallistua yhteisiin töihin edes joskus? Vastavuoroisuutta!Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mutta ketään ei voi pakottaa mukaan tuollaiseen toimintaan. Ja jokaisella on oikeus asua rivarissa vaikka ei osallistuisikaan johonkin talkoisiin. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta ja/tai aikaa tuollaaseen. Ihmetouhua kun sellaiset sitten heti teilataan.
Ja voisihan sitä joskus kokeilla jutustelua naapurin kanssa, ties kuinka mukava kokemus se olisi.
Mä en käsitä miksi kaikkien pitäisi osallistua johonkin vatun talkoisiin. Suomi on vapaa maa.
Vaikka täällä olisi talkoot niin tuskin osallistuisin niihin. On aivan tarpeeksi tekemistä ilman sellaisiakin.Alkuperäinen kirjoittaja x:Teillä on ratkaistu asia siten että teillä on talkkari, joten onko tää sit sulle ihan oikea ketju?
Eihän siellä tartte just sillä kellonlyömällä olla, menee sitten kun töistä ehtii. Täytyy siihen talkooilmoitukseen joku kellonaika laittaa, esim. 16/17/18, mutta eihän idea ole se että paikalla olisi oltava TASAN silloin, eikä yhtään myöhemmin voisi tulla. Koskaan ei löydy päivää tai kellonaikaa joka sopisi ihan kaikille, mutta joustoa pitää olla puolin ja toisin. Ai niin, onhan sekin yks tekosyy laiskoille olla osallistumatta!Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:no pidettäs sit siihen aikaan et työssäkäyvillä on siihen mahollisuus! Kuvitellaanko sitä oikeesti et klo: 16 monikin työssäkäyvä on tikkana siellä haravoimassa??
Mulla alko työvuoro klo 14 ja mies oli kotona vasta ennen viittä ja eikä todellakaan jaksanu jäädä enää ulos riekkumaan..
Tekosyy olla osallistumatta jos on töissä tai on sieltä päässyt tunti pari talkoiden alkamisen jälkeen. Just just.Alkuperäinen kirjoittaja x:Eihän siellä tartte just sillä kellonlyömällä olla, menee sitten kun töistä ehtii. Täytyy siihen talkooilmoitukseen joku kellonaika laittaa, esim. 16/17/18, mutta eihän idea ole se että paikalla olisi oltava TASAN silloin, eikä yhtään myöhemmin voisi tulla. Koskaan ei löydy päivää tai kellonaikaa joka sopisi ihan kaikille, mutta joustoa pitää olla puolin ja toisin. Ai niin, onhan sekin yks tekosyy laiskoille olla osallistumatta!Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:no pidettäs sit siihen aikaan et työssäkäyvillä on siihen mahollisuus! Kuvitellaanko sitä oikeesti et klo: 16 monikin työssäkäyvä on tikkana siellä haravoimassa??
Mulla alko työvuoro klo 14 ja mies oli kotona vasta ennen viittä ja eikä todellakaan jaksanu jäädä enää ulos riekkumaan..