Mua sitten ottaa aivoon ku kaikki ei voi osallistua taloyhtiön talkoisiin

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
HelloShitty
jep. täälläkin oli ennen talkoot. 16 kämppää löytyy mutta osallistujia n. 5-6. mutta eipä tuu enää talkoot kun talkkari on palkattu. :kieh: ja sen takia vuokratkin ollu matalampia ku normisti ku ei oo ollu talkkari mutta ei oikein toiminu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks asua tällai jos ei ole yhteistyöhalua sen vertaa et tulee talkoisiin! onneks me päästäään tästä jo pois.
Ei oo ollu varaa ostaa omakotitaloa :) siks asuu sillai.

Niin se minäkin jonkin aikaa asuin rivitalossa, mutta se oli jotenkin ihan äärimmäisen ahdistavaa enkä tasan halunnut osallistua taloyhtiön yhteisiin juttuihin... Onneksi pääsin pois.

Äiti
Minua ei voisi taloyhtiön talkoot tai muutkaan asiat vähempää kiinnostaa....onneksi kämppä on myyty ja muutto ok-taloon edessä. Ei tartte ainakaan kenenkään muun pillin mukaan tanssia.

Minä kerran menin kerrostalon pihatalkoisiin, joiden oli ilmoitettu alkavan klo 17 (tai mikä aika lie..). Kun menin paikalle, suunnilleen kaikki työt oli jo tehty ja jäljellä oli enää makkaransyöntiä ja saunomista. Ne 20 vuotta talossa asuneet mummelit olivat kai aloittaneet jo aamulla pyörävarastojen yms. siivouksen.

meil oli tänää talkoot klo 18, mentiin pihalle taaperon kanssa jo viiden jälkeen ajatuksena että ensin leikittäisiin ja sitten osallistuttaisiin talkoisiin. Sattupa täällä kuitenkin aika tuulinen ja kylmä sää joten siinä 17.45 kun ei vielä mitään merkkejä näkynyt talkoolaisista niin siirryttiin sisälle. Olisin kuvitellut että siivoamisvälineitä (tai edes grilliä o_O )olis tuotu paikalle jo ennen kuutta niin oltaisiin siinä sitten jo silloin siivoiltu.

vieras
Tulin tänään töistä puoli seiskalta, kun kuudelta olivat jo aloittaneet. Kaksi kerrostaloa, huoltoyhtiö hoitaa kiinteistöä. Tontti lähinnä metsää ja asvalttia. Ei tuolla kaikista 50 huoneiston asukkaita tarvita. Ei riitä ees lapiot joihin voi nojailla.

höh
En ole montaa kertaa osallistunut talkoisiin ja nyt onneks asutaankin ok-talossa ettei edes sen puoleen tarvitse.
Ne on sellasia juorukerhoja ettei todellakaan kiinnosta kuunnella.

Meidän taloyhtiön talkoot on aina osunut sellaisille päiville että meillä on jotain muuta. Esim viime vuoden syystalkoot oli sinä päivänä kun oli lasten synttärit ja kevättalkoot oli kun me mentiin naimisiin. Ei sitten viitsitty perua juhlia talkoiden takia :LOL:

no
kaikilla ei tosiaan ole varaa valita omakotitaloa tai rivariakaan. mulla monta pientä lasta ja naapureina lapsia vieroksuvia mummeleita. ei kiinnosta mennä niiden kukkapenkkejä kuopsuttelemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
En mäkään osallistu haravointitalkoisiin,ihan siitä syystä et mun fysiikka ei kestä tällä hetkellä haravointia.
Sama täällä! Tällä hetkellä ei tällä kropalla tehdä juuri mitään! Postimerkin kokoiset etu- ja takapiha ja just ja just oon saanu ne jonkinlaiseen kuosiin.

Mut onneks meil on sellaset naapurit jotka tajuaa ettei kaikki pysty..

vieras
Meillä on talkoissa suurin osa. Osakkeita on päälle kymmenen. Ehkä toi virvoke puoli ja makkaranpaisto on se pääasia kun se haravointi, ainakin näin keväisin. Mut mut sitten kun noita yhteisiä remontteja aletaan tekemän niin siellä ei näy kun pari kolme miestä. Aika rankkaa kun aina samat sällit on hommissa. Mielestäni muut voisivat jotenkin edes osallistua vaikka palkkaamalla remonttimies.

Nimra
Mä tykkään olla talkoissa mukana :saint: Muutenkin nuo pihatyöt on mukavia ja auttaa tykkään aina, tosin juurikin on hankaan aikaan useasti, mutta menen sitten työn jälkeen tai silloin, kun vauvan kanssa pääsen :D Ei koskaan ole kukaan sanonut mitään tai moittinut, ellei ole tullut sovittuna aikana, ihan tasan. Kivoja talkoot on tutustua muihinkin ihmisiin =)

x
Meillä on rivarissa aina syys- ja kevättalkoot, houkuttimena makkaraa & virvokkeita. Periaatteessa talkoot alkavat klo 17, mutta jotkut siivoilevat jo pitkin päivää ja töissä käyvät liittyvät joukkoon sitten kun ennättävät. Ei siis ole mitään tiukkapipohommaa, päinvastoin. Minusta on tosi kiva tehdä pihatöitä yhdessä ja turista naapurien kanssa, mutta kaikille tämä ei sovi. Pihatalkoissakin on AINA ne samat tyypit paikalla ja samat poissa. Jos ei tykkää puuhailla naapureiden kanssa, niin kannattaa valita joku muu asumismuoto.

ju
mä ainakin tykkään tästä meidän pihan porukasta. asuntojahan täällä on yli 80 mutta talkoolaisia alle 20, kaikki näitä ns lapsellisia. ei turhaa rutinaa ja lepposaa tutustumista naapureihin, osaan jo jokapäiväinen suhde ja muidenkin kans kerta pari viikkoon grillaillaan ja nauretaan muksujen toilailluille.

Yhteistyössä