Mua sit ärsyttää ruokaresepteissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Esim.Mulla on risotto tulilla ja siihen olis kuulunu 2rkl vasikkafondia. :o Arvatkaas ostinko pullon fondia tuon määrän takia. :headwall: Jokainen resepti tuntuu olevan täynnä näitä 1-2rkl sitä taikka tätä fondia ym..Ei kai noi edes mitään halpoja ole ja kuinka kauan edes säilyvät jääkaapissa??Toisaalta taas ymmärrän viinin ja konjakin käytön ruuanlaitossa/leivonnassa,mut sen lopun voi aina juoda ettei pilaannu turhaan kaapissa.

Aamen. :xmas:

Peesi! Tosin oon kyl joskus korvannu noi jollain lihaliemikuutiosta tehdyllä nesteellä tms. Ja lohdutukseski voin sanoa et kyl ne onneks jonkun aikaa säilyy! Nyt sun pitää vaan ettiä kaikki ohjeet mihin tulee fondia ja testailla niitä niin kauan et pullo on tyhjä, heh!

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Esim.Mulla on risotto tulilla ja siihen olis kuulunu 2rkl vasikkafondia. :o Arvatkaas ostinko pullon fondia tuon määrän takia. :headwall: Jokainen resepti tuntuu olevan täynnä näitä 1-2rkl sitä taikka tätä fondia ym..Ei kai noi edes mitään halpoja ole ja kuinka kauan edes säilyvät jääkaapissa??Toisaalta taas ymmärrän viinin ja konjakin käytön ruuanlaitossa/leivonnassa,mut sen lopun voi aina juoda ettei pilaannu turhaan kaapissa.

Aamen. :xmas:

Mä mietin ihan samaa tässä yks päivä, kun jossain ruokaohjeessa oli 2rkl kanafondia ja kaupassa katsoin, että semmonen pieni pullo on melkein 4?! :o Korvasin kanaliemikuutiolla.

ne voi korvata lihaliemikuutiolla. ja se fondikinhan pitää liottaa veteen ennenku sitä alkaa kaateleen sinne risottoon. ainaki jos oikeaoppista risottoa tekee.

se vasikkafondi maksaa kaupassa noin 3,50 pullo ja säilyy kyllä vuoden kaapissa. ja sitä voi käyttää muuhunki, esim. maustamaan jauhelihapihvejä tai mureketta tai vaikka keittoon.

mikäs pakko se on laittaa sitä fondia jos ei kerta muuten tule käytettyä? ei se ruoka siitä piloille mene jos nyt jonkun fondinkin jättää pois tai korvaa sen vaikka jollain mausteella.

Yhteistyössä