Mua pelottaa...

  • Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Useimmiten nuo patit vaarattomia kumminkin, mutta pelästyttää kyllä. Itselläni rinnassa ollut rasvapatti ja uusiutunutkin moneen kertaan, aina pelästyttänyt yhtä paljon.
 
allu
tietääkö kukaan tarkottaako se hyvää kun lääkäri sano että se patti on aika pinnassa eikä toisessa kainalossa tai rinnoissa ollu patteja?

mä yritän koko ajan ajatella että tässä kävis hyvin mutta pakostikin sitä miettii että onko se syöpäpatti...
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei kai tuolla oo merkitystä onko pinnassa tms. Onko sinulla ultrattu patti?
eilen ultrattiin ja otettiin näyte.
Sanoko mitään miltä näyttää ultrassa? Monesti pystyvät jo siitä päättelemään. Ja joskus pelkkä ohutneulanäyte ei riitä vaan pitää vielä ottaa paksuneulanäyte.
 
pakko kommentoida!!
Mun äiti kuoli juuri rintasyöpään. Patti löydettiin heti rinnasta, mut kainalo tuli yllätyksenä!
Oon jutellu eri ihmisten kans ja oon todennu ettei ohutneulanäyte oo läheskään nii tarkka ja luotettava ku ultra!
Jos ultrassa olis löytyny jotain huolestuttavaa, nii se oltais jo sanottu! mut mikäänhän ei tietty oo varmaa...
Lohdutuksena voin sanoo et suurin osa paranee syövistä,ainaki rintasyövästä, mikä on todella yleinen!
Älä huolestu, vaan koeta jaksaa, ei sun päiviä oo viel laskettu :hug:
 
mie
Ja nuo rintasyövät on aika harvinaisia esim alle 30v naisille, lääkäri kertoi ettei pahemmin tapaa tälläisiä tapauksia ja tosiaan harvinaista, että rintasyöpään kuolee kun ajoissa useimmiten löydetään.
 
allu
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei kai tuolla oo merkitystä onko pinnassa tms. Onko sinulla ultrattu patti?
eilen ultrattiin ja otettiin näyte.
Sanoko mitään miltä näyttää ultrassa? Monesti pystyvät jo siitä päättelemään. Ja joskus pelkkä ohutneulanäyte ei riitä vaan pitää vielä ottaa paksuneulanäyte.
sano että saattaa olla aterooma ja jotain puhu hyvänlaatuisussdesta mutta painotti että ei osaa sen enempää sanoo ku ei oo ihotautiekspertti :eek:
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei kai tuolla oo merkitystä onko pinnassa tms. Onko sinulla ultrattu patti?
eilen ultrattiin ja otettiin näyte.
Sanoko mitään miltä näyttää ultrassa? Monesti pystyvät jo siitä päättelemään. Ja joskus pelkkä ohutneulanäyte ei riitä vaan pitää vielä ottaa paksuneulanäyte.
sano että saattaa olla aterooma ja jotain puhu hyvänlaatuisussdesta mutta painotti että ei osaa sen enempää sanoo ku ei oo ihotautiekspertti :eek:
No mutta pääasia jos ei näkynyt kuin yksi selkeä patti, eikä ympärillä muutosta. Uskon että sinulla kaikki hyvin, voimia odottamiseen kumminkin :)
 
allu
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei kai tuolla oo merkitystä onko pinnassa tms. Onko sinulla ultrattu patti?
eilen ultrattiin ja otettiin näyte.
Sanoko mitään miltä näyttää ultrassa? Monesti pystyvät jo siitä päättelemään. Ja joskus pelkkä ohutneulanäyte ei riitä vaan pitää vielä ottaa paksuneulanäyte.
sano että saattaa olla aterooma ja jotain puhu hyvänlaatuisussdesta mutta painotti että ei osaa sen enempää sanoo ku ei oo ihotautiekspertti :eek:
No mutta pääasia jos ei näkynyt kuin yksi selkeä patti, eikä ympärillä muutosta. Uskon että sinulla kaikki hyvin, voimia odottamiseen kumminkin :)
kiitos.. tää aika vaan kuluu niin hitaasti :snotty:
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja lubi:
pakko kommentoida!!
Mun äiti kuoli juuri rintasyöpään. Patti löydettiin heti rinnasta, mut kainalo tuli yllätyksenä!
Oon jutellu eri ihmisten kans ja oon todennu ettei ohutneulanäyte oo läheskään nii tarkka ja luotettava ku ultra!
Jos ultrassa olis löytyny jotain huolestuttavaa, nii se oltais jo sanottu! mut mikäänhän ei tietty oo varmaa...
Lohdutuksena voin sanoo et suurin osa paranee syövistä,ainaki rintasyövästä, mikä on todella yleinen!
Älä huolestu, vaan koeta jaksaa, ei sun päiviä oo viel laskettu :hug:
Nyt täytyy kyllä korjata sen verran, että kyllä neulanäytteet on aina parempi / tarkempi kuin ultra !!!Esim minulla ultrassa näkyi tiivistynyttä, normaalilta rinnan rakenteelta vaikuttavaaa solukkoa ja neulanäytteestä selvisi koko totuus. Syöpäsolukko !

Minulla tutkittiin myös toista kainaloa, kun siellä oli myös patti. Silloin uä selvisi, että patti on vaan jonkun lihaksen kiinnityskohta. Se on ajoittain kipeä.

Odota nyt rauhassa tuloksia. Soittavat aiemmin, mikäli jotain löytyy. Ei tarvitse 10 åäivää odottaa.
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
kertokaa mulle että kaikki menee hyvin! stressaa ja pelottaa niin p*leesti. ajatukset kiertää tässä asiassa enkä osaa ajatella mitään muuta :ashamed:
Sinulla ei ole vielä mitään syytä alkaa murehtimaan. Ehdit kyllä sitten murehtia, jos siihen tulee oikeasti aihetta. Jos sieltä nyt syöpää löytyisi, voin sanoa , että syöpähoidot on tänä päivänä hyviä ja kohtuullisen hyvin siedettyjä. Ei elämä siihen lopu.
 

Yhteistyössä