Mua pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Olen muutaman kuukauden juossut lääkärissä. Kaiken maailman kipuja ollut, sitten sain lähetteen eteenpäin fysiatriaan. Siellä kävin ja sieltä ajat jumpparille, ja kaikenmaailman testeihin, otettiin myös verikokeet ( kaikki maholliset ) , psykolokintestit...

Nyt mulla huomenna lääkärinaika. Pelottaa jos jotain vakavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tästä ei apua:
Jos sulla on se se... se missä on niitä epämääräisiä kipuja, miksä se olikaan nimeltään?

Tarkoitatko sitä jotain reumasairautta, jota ei voi suoranaisesti todeta.... Fibromyolgia vai mikä hitto seon?

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Jos sulla on se se... se missä on niitä epämääräisiä kipuja, miksä se olikaan nimeltään?

Tarkoitatko sitä jotain reumasairautta, jota ei voi suoranaisesti todeta.... Fibromyolgia vai mikä hitto seon?

Fibro mulla on todettu jo vuosia sitten mutta nyt tää fysiatrian lääkäri kumos sen :(

Fibromyalgia joo. Se todetaan lähinnä oireiden perusteella sekä kipupisteitä painelemalla. Niitä kipupisteitä on 18 ja jos kipeitä/arkoja on 11 tai enemmän. Googlettamalla saa paljon lisätietoo :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
Mitä kipuja sulla on ollut? JA mitä ottavat verestä?

Puutumista, pistelyy, kummaa särkyy ym ym. Siinä oli kauhee litania mitä tutkii verestä, 8 putelii otti.

Eli ne epäilee jossain määrin MS-tautia? Otettiinko Likvori?
Nuorilla n. 30 v naisillä on joku reumatyyppi, en tarkkaan muista mikä, niin se näkyy veressä.

Mitä kipuja sulla on ollut? JA mitä ottavat verestä?

Puutumista, pistelyy, kummaa särkyy ym ym. Siinä oli kauhee litania mitä tutkii verestä, 8 putelii otti.

Eli ne epäilee jossain määrin MS-tautia? Otettiinko Likvori?
Nuorilla n. 30 v naisillä on joku reumatyyppi, en tarkkaan muista mikä, niin se näkyy veressä.

Ei sanonnut mitä epäilee mutta olen itse alkanut epäilemään tuota ms-tautia. Likvori? Olen lähemmäs 40v.

Juu siis puhkee siinä 30 v jälkeen/tietämillä useimmiten. Likvor on selkäydinneste näyte.
Onko särkysi missä? Jalka? Käsi? Lonkka?
Toisaalta jos MS-tautia epäilevät niin ottavat ton likvorin, sit pääkuvat ja muut.
Tosin jos jumppa ohjeet olet saanut....

Juu siis puhkee siinä 30 v jälkeen/tietämillä useimmiten. Likvor on selkäydinneste näyte.
Onko särkysi missä? Jalka? Käsi? Lonkka?
Toisaalta jos MS-tautia epäilevät niin ottavat ton likvorin, sit pääkuvat ja muut.
Tosin jos jumppa ohjeet olet saanut....

Ei ole otettu selkäydinneste näytettä.
Särkyjä on jaloissa, jalkapohjissa, varpaissa, kantapäissä, jalkapöydässä, käsissä, kyynärpäissä, sormissa...lonkissa...
Voimat on käsissä olemattomat :( en pysty kantamaan esim. painavia kauppapusseja...korkeintaan 1-2 maitotölkkiä.

Kurjalta kuulostaa tilanne.

Onko mahdollista, että sulla on hartiat jumissa pahasti? Siksi jumppa ohjeet. Välilevy vaivat ovat myös sellaisia että saavat noita oireita aikaan. Onko sulla lonkkaa tarkastettu? Oletko synnyttänyt? Miten oireet alkoi?

Fibro mulla on todettu jo vuosia sitten mutta nyt tää fysiatrian lääkäri kumos sen :(

Jos sulla on tehty kipupistetutkimus, ja fibromyalgia todettu niin sillon sulla on se.

Kurjalta kuulostaa tilanne.

Onko mahdollista, että sulla on hartiat jumissa pahasti? Siksi jumppa ohjeet. Välilevy vaivat ovat myös sellaisia että saavat noita oireita aikaan. Onko sulla lonkkaa tarkastettu? Oletko synnyttänyt? Miten oireet alkoi?

On mulla hartiatkin aika-ajoin kipeät. Synnyttänyt normaaliteitse kolme kertaa.
Oireet alkoivat muutamia vuosia sitten käden puutumisella, sen jälkeen tuli noita kipuja jotka vaihtelee paikasta paikkaan :(
Väsyn myös tosi helposti. Alku vuodesta oli sellainen kuukauden kestävä uupumiskausi, väsytti ihan kauheasti vaikka nukuin 10 tunnin yöunia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fibromyalgikko:

Jos sulla on tehty kipupistetutkimus, ja fibromyalgia todettu niin sillon sulla on se.

On mulle tehty kipupistetutkimus ja fibro silloin todettiin mutta tää lääkäri jolle olen taas menossa, kumosi sen...en tiedä miks.

Eihän reuma näy kuin osalla potilaista, siis joku tietty reumatyyppi. Selkärankareuma ei taida koskaan näkyä. Eikö tuo tautisi eteneminen ole juuri reumatyyppistä? Alkaa käsien tai jalkojen pienistä nivelistä jne. Ensin yhdestä sormesta sinulla ja sitten etenee ympäriinsä. Käsittääkseni oireet kertoo paljon kokeneelle reumatologille, ei niinkään reumatekijätesti. Onko kivut nivelissä vai muualla? Eikö MS-tauti oireile vähän toisin, enemmän juuri puutumisena ja voimattomuutena ym, ei niinkään konkreettisina nivelvaivoina? Ei meinaan se tule ainakaan minulle mieleen tuosta.

Yhteistyössä