Mua pelottaa palata töihin 5 kotona vietetyn vuoden jälkeen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
varmaan siksi koska mulla ei ole ammattia ja pelkkä lukio vaan pohjalla.Enkä kerennyt olla työelämässä kuin alle vuoden ennen kuin eka lapsi syntyi.Mä en vaan tiedä mistä aloittaa!Haluaisin ehkä ammatin itelleni niin olisi varmempi olo mutta kun rahatilanne on aika huono alkaa opiskelee..ilmottautuako työnhakijaksi vai kouluun???Mielipiteitä!voinko saada jotain rahaa kun ilmoittautuu työnhakijaksi???sanokaa jotain:)

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Mites oppisopimus? Työ ja koulu samalla kertaa.

Miten oppisopimus paikan voi saada??Onko kaikki esillä jossain kelan sivuilla vai pitäisiköhän niitä lähtee itse kyselemään?kelan sivulla ei hirveesti niitä paikkoja oo auki.

En ole kerennyt olla työelämässä yhtään, ammatin ehdin hankkia ennen tätä lasta. Kotiäitinä ollut niin monia vuosia. Nyt jo valmiiksi pelkään, kun tämä kasvaa, että töitä pitäisi hakea. Pelkään omaa osaamistani, etten pärjää:(

äh. ihan turhaa. lastenhoito on tosi raskasta ja vaatii mieletöntä johtajan ja organisoijan kykyä, jos ei noita mummoja ole apuna ja lapsia vähintään 2...

jos siitä selviää hengissä, niin mikä vaan työ on lasten leikkiä.

Miulla sama ongelma, vain lukio käytynä ja välivuosikin vielä. Sen jälkeen yritin mennä kouluun, jota kävin vajaan vuoden kunnes huomasin etten todellakaan oo kiinnostunut alasta, enkä tajunnut mitään niistä koulujutuista.

Sittenpä aloinkin odottamaan esikoistani. Nyt, kakkonenkin on pian 2v. ja on alkanut ahdistamaan hirveästi tuo koulu/työmietintä.
Miulla vielä ongelmana, ettei mitään toive/haaveammattia ole+esikoisen syntymän jälkeen puhkesi nivelreuma, sekin vähentää mahdollisuuksia, siis että missä ammatissa kykenis ees olemaan.
Oppisopimusta oon miettinyt kans, kun en mikään innokas oo ollut ikinä lukemaan...mutta mutta..se ala. :/ :/

Jos ei ole toiveammattia niin mieti missä olet hyvä tai mistä tykkäät. Siinä ainakin on onnistumsen mahkut isommat kuin ei-tosiaan-kiinnostavalla alalla.

Mollin sivujen testi (se pitkä ) on yllättävän hyvä =)

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
äh. ihan turhaa. lastenhoito on tosi raskasta ja vaatii mieletöntä johtajan ja organisoijan kykyä, jos ei noita mummoja ole apuna ja lapsia vähintään 2...

jos siitä selviää hengissä, niin mikä vaan työ on lasten leikkiä.

Kokeilepa koulutus-/opintosihteerin hommia... tai melkein mitä vaan sihteerin/assarin paikkaa. Samaa hommaa mutta sata palloa enemmän ilmassa ja aina joku tökkii :headwall:

Huono päivä töissä :(

Yhteistyössä