mua pelottaa, minussa on jokin vikana, päässä ei ole kaikki kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mikä minussa on vikana? välillä olen täysi energiaa ja välillä tuntuu etten jaksa mitään, edes päivittäisiä askareita. Menetän hermot pienimmästäkin vastoinkäymisestä, välillä taas hermot kestää vaikka mitä. Lapselle huudan pienimmästäkin asiasta ja välillä sama asia ei aiheuta huutoa. Ystäviä ei ole, töissä olen mukava ja iloinen, mutta tiedän, että yritän peitellä todellisuutta.
Huudan lapselle ja samalla toivon, etten huutaisi vaan halaisin. muuta en mahda itselleni mitään. Suuttuessa viskon tavaroita ja on tarve rikkoa ihan mitä tahansa. itse hillintää ei ole.
Minua on kiusattu koulussa ja lapsena käyttty seksuaalisesti hyväksi. En ole puhunut asioista. En tiedä liittyykö ne tähän olotilaan mitenkään.

Onko sulla mitään fyysisiä oireita?Voi olla että joko ruumiillinen sairaus aiheuttaa henkisiä oireita.Mulla oli pahoja henkisiä oireita fyysisten lisäksi ja selvis et mokoma kilpirauhanen tuotti liikaa hormonia ja olin ihan raivohullu!

Varmaan olisit ammattimaisen keskusteluavun tarpeessakin, mutta koetapa alkuun omega-3-öljykuuria ja nappaat samalla mulitabseja säännöllisesti ihan päivittäin parin kuukauden ajan. Itselläni olo parani tällä reseptillä parissa viikossa. Oli kai joku öljyjen puutostila, kun olen imettänyt pitkään. Tämä ei tietenkään auta noihin aiempiin kokemuksiisi, mutta jospa se toisi hetkellistä helpotusta, kunnes saat oikeampaa apua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla mitään fyysisiä oireita?Voi olla että joko ruumiillinen sairaus aiheuttaa henkisiä oireita.Mulla oli pahoja henkisiä oireita fyysisten lisäksi ja selvis et mokoma kilpirauhanen tuotti liikaa hormonia ja olin ihan raivohullu!
Kilpirauhanen tutkittiin par vuotta sitten, kun kokeilin kierukkaa.

mulla samanlainen tausta ku sulla. samat oireet. terapiassa käyn. on kaksisuuntainen mielialahäiriö yms. lääkitys on. mutta mikään ei tunnu auttavan. en tiedä miten olo helpottuis.

Ehkäpä sulla on sellainen kiltti tyttö syndrooma noista kaikista kokemuksistasi. Eli sulla on ajatuksena että sulle saa tehdä mitä vaan, sun pitää kestää. Tälläisten ihmisten on vaikeampi kestää lasten kiukkua, pitäishän niidenkin kestää mitä vaan koska sunkin täytyy. Asian tiedostaminen, että sullakin on oikuse tuntea tunteita , voi jo auttaa joitakin. Mutta isoja juttuja sulle on tapahtunut, ota yhetyttä vaikka terveyskeskus psykologiin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
mulla samanlainen tausta ku sulla. samat oireet. terapiassa käyn. on kaksisuuntainen mielialahäiriö yms. lääkitys on. mutta mikään ei tunnu auttavan. en tiedä miten olo helpottuis.

kertoisitko tarkemmin. Tätä pelkään ja epäilen itselläni. Millä lääkärillä kävit ensin?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ehkäpä sulla on sellainen kiltti tyttö syndrooma noista kaikista kokemuksistasi. Eli sulla on ajatuksena että sulle saa tehdä mitä vaan, sun pitää kestää. Tälläisten ihmisten on vaikeampi kestää lasten kiukkua, pitäishän niidenkin kestää mitä vaan koska sunkin täytyy. Asian tiedostaminen, että sullakin on oikuse tuntea tunteita , voi jo auttaa joitakin. Mutta isoja juttuja sulle on tapahtunut, ota yhetyttä vaikka terveyskeskus psykologiin tms.

Tämäkin saattaa olla ihan totta. Seiska luokalla ajattelin jos tappaisin itseni... jäi onneksi ajatuksen tasolle. Ikää on jo yli kolmekymmentä eli vanhoja juttuja on, mutta kaipa nekin on jälkensä minuun jättäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kertoisitko tarkemmin. Tätä pelkään ja epäilen itselläni. Millä lääkärillä kävit ensin?

terapiayksikköön otin yhteyden ensin kun kaikki tuntui kaatuvan päälle. siellä olen käynyt nyt 2 vuotta. ensin oli diagnoosi vakava masennus joka muuttui kaksisuuntaiseksi kun välillä vauhtia löytyi. sieltä saanut sen avun että ymmärän nyt että hyväksikäyttö on vaikuttanut minuun paljon ja vaikuttaa vieläkin. tosi vaikeita asioita puhua. mulla juuri nyt oireet että olen levoton, tekisi mieli raivota, paiskoa tavaroita, en yhtään kestä lasten kiukuttelua. hyvin pienestä tulee olo että luovutan kaikki...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

terapiayksikköön otin yhteyden ensin kun kaikki tuntui kaatuvan päälle. siellä olen käynyt nyt 2 vuotta. ensin oli diagnoosi vakava masennus joka muuttui kaksisuuntaiseksi kun välillä vauhtia löytyi. sieltä saanut sen avun että ymmärän nyt että hyväksikäyttö on vaikuttanut minuun paljon ja vaikuttaa vieläkin. tosi vaikeita asioita puhua. mulla juuri nyt oireet että olen levoton, tekisi mieli raivota, paiskoa tavaroita, en yhtään kestä lasten kiukuttelua. hyvin pienestä tulee olo että luovutan kaikki...
Kiitos sinulle avusta. Loppu oli kuin olisi omaa tekstiä lukenut.

Alkuperäinen kirjoittaja narsistipaska:
Olet taspainoton, tuulella käyvä, ihan kuin isäni aikoinaan.
Kiitos mielipiteestäsi, mutta en usko olevani narsisti. Eikös narsistin mielestä vika ole muissa, mutta ei hänessä itsessään. Minä tiedän vian olevan minussa, eikä suinkaan lapsessa.

Yhteistyössä