mua pelottaa ja itkettää kun papa-kokeen takia oon menossa kohdunsuun tutkimukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
mä sain lähetteen puhelimitse ja nyt tuo aika tuli sit postissa. Mä en yhtään tiedä mitä tekevät. papakoe oli 3-luokkaa.

varasin just yksityiseltä gyneltä ajan, jos siellä osais vähän rauhoitella ja kertoa mitä siellä tutkimuksessa tehdään.

enkä tästä asiasta oikein uskalla kellekään kertoa. hävettää. mies tietää, mutta eihän se osaa asiaan sanoa juuta tai jaata.

kiitos tsemppauksesta. mä olen ihan ulalla mitä tämä tarkoittaa. Terveyskeskuslääkäri vain totesi papan tuloksen puhelimitse ja kyseli vielä jotain tietoja. itse jäin vähän puulla päähän lyötynä ihmettelemään tilannetta.

hävettää, jos se on kondylooma? tai jokin tauti. mä nyt varasin tuon gynelogin ja toivottavasti sieltä saa tietoa vähän missä mennään.

Ei mitään häpeämistä. Parempi vaan, että tarkastavat tilanteen. Papa 3 on vielä ihan ok ulos, joten kyseessä ei varmaankaan ole mitään kamalaa. Itselleni on tehty laser hoito kohdunkaulan solumuutoksiin ja toimenpiteen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Parempi vaan että puuttuvat ajoissa papamuutoksiin.

Oot todennäköisesti saanut sen kondylooman tms joskus ajat sitten ja se on tehnyt tuhojaan sun kohdunkaulassa nyt pitkän ajan päästä. Niin mulle kävi. Mulle on myös tehty laserhoito ja sen jälkeen 5 vuotta selvisin tarkastuksista 0-papalla, jonka jälkeen sainkin sitten terveen paperit. Ja tuosta on nyt jo 5 vuotta ja vieläkin tulee 0-papaa. Eihän se ole sanottu etteikö koskaan enää tulisi muutoksia, mutta se on sitten eri juttu.

Yhteistyössä