mua pelottaa hammaslääkäri :( auttakaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jennnni

Vieras
en oo uskaltanut aiemmi varata aikaa vaik hammas ollut kipeä jo pari vuotta. nyt sit varasin ja ajan sain jo parin tunnin päähän kun oli peruutus just tullut. Mua pelottaa ihan kauheesti. Tärisen ja oon paniikin vallassa täällä.

minulla on ollut yksi reikä elämäni aikana ja kun se porattiin, niin en ottanut puudutusta kun arvelin että se puudutus sattuu enemmän kuin paikkaus. Taisin olla oikeassa, koska ei se paikkaus ainakaan minulla tuntunut yhtään. Minulla tosin on aika korkea kipukynnys.

voiko sen rauhoittavan nappulan jälkeen ajaa autoa? hammaslääkäriin on matkaa 30km enkä tähän hätään ehdi saamaan kuskia. Lapsille sain hoitajan onneks äinkin kiireellä.

Kerro hammaslääkärille että pelkäät niin osaavat olla hellempiä.

Jotkut h-lääkärit ovat perusteettomasti kovakouraisia. Käsittelevät ihmistä kuin nukkea. Tuollaisesta olen kerran huomauttanut (kesken toimenpiteen, että oikeasti, ei näin), ja sitten on käsittely ollut inhimillisempää.

Se on jännä tuo hammaslääkäri pelko. Vaikka kuinka vakuuttaa itselleen ettei ole mitään pelättävää tms. niin siltikin mahaa vääntää, suu kuivaa ja kädet on kylmässä hiessä. Mulla ei varsin ole pelkoa kivusta vaan olen joutunut kärsimään kovakouraisesta hlstä ja pieleen menneistä juurihoidoista ja kaikesta muusta.
Ne ovat saaneet minut kammoamaan hammaslääkäriä. Mutta siltikin sinne menen, eli en sen takia ole siellä jättänyt käymättä. Onneksi nyt olen löytänyt sellaisen hammaslääkärin, joka on mukava. Se auttaa paljon.

[QUOTE="abc";27334226]Se on jännä tuo hammaslääkäri pelko. Vaikka kuinka vakuuttaa itselleen ettei ole mitään pelättävää tms. niin siltikin mahaa vääntää, suu kuivaa ja kädet on kylmässä hiessä. Mulla ei varsin ole pelkoa kivusta vaan olen joutunut kärsimään kovakouraisesta hlstä ja pieleen menneistä juurihoidoista ja kaikesta muusta.
Ne ovat saaneet minut kammoamaan hammaslääkäriä. Mutta siltikin sinne menen, eli en sen takia ole siellä jättänyt käymättä. Onneksi nyt olen löytänyt sellaisen hammaslääkärin, joka on mukava. Se auttaa paljon.[/QUOTE]

Samat sanat. Siksi olenkin ottanut ns. nolla toleranssin tarpeettoman kovakouraiseen käsittelyyn. Joko sanon heti alussa, että ei sitten niin, tai tuon yhden kerran kesken toimenpiteen sanoin, että nyt vähän rauhaa siihen naaman levittämiseen ja ikenien tarpeettomaan tökkimiseen niillä välineillä :kieh:.

Mullakin yks hammaslääkäri ilmesesti ajatteli, että pelkopotilaan käsittelyssä on parasta laittaa puudutetta niin paljon, että puoli naamaa oli puuduksissa pitkään. Ja kun puudutetta oli paljon, sit homma hoidettiin nopeasti ja kovalla kädellä. Järjestään ne muutamat paikat mitä hl paikkasi mun suussa, särki useamman viikon. Ja puudutekin laitettiin niin kovakouraisesti, että pistoskohta oli kipeä yli viikon.

ota rauhoittava ja mene taksilla (et saa itse ajaa tietenkään)
tsemppiä! itse en pelkää hammaslääkäriä (siellä on mun mielestä oikeastaan ihan kivaa ja ne auttaa mua) mutta monia muita muiden mielestä kummallisia juttuja pelkään niin tiedän tunteesi.
tsemppiä kovasti! ja jos puudutuksesta huolimatta sattuu niin sano (tai nosta kättä jos suu täynnä tavaraa) asiasta niin puuduttavat lisää. ei hätää kuomaseni.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä