mua pelottaa et nyt tää oli täs.. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MySelene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MySelene

Vieras
päätimpä nyt kertoa taas suoraan...
miehellä juomisongelma ja veti illalla kunnon kännit. lähti äsken jonnekin. en tiedä mihin. käyttää varmaan loput rahat baarissa. :(

no se ei iter tajuu et sil on ongelma ja oon niin väsyny. masentaa muutenkin mutta tää ei auta tilannetta yhtään. väsyttää ja itkettää...kaikki menee niin huonosti tällä hetkellä. oon kertonu tänne siitä ennenkin.

ääh..taidan saada jonkun ahdistuskohtauksen ku tuntuu etten saa henkee..... :( tekis mieli lähtee ton 1v8kk:n tytön kaa jonnekin ja palata vasta sunnuntaina mut ku ei oo paikkaa minne mennä. :'(

No olisko kuitenkin joku paikka mihin voisitte mennä, vaikka sukulaisia kauempana.
Miehelle vois tehdä hyvää ns. avata silmänsä ja huomata että et hyväksy hänen käytöstään.
Se olisi vaan konkreettisempaa jos lähtisitte hetkeksi pois.

Jospa hetken mietit, kaverit, sisarukset, vanhemmat jne. Josko voisit jollekkin mennä kylään, saisit seuraa, ja ehkä hiukan levätä, ja jos hyvin käy, hieman jutella tunnoistasi.
Kyllä taidat nyt apua tarvita jaksamiseen, joten pyydä sitä ihan reippaasti! Väsymisesi ei ole sinun syytäsi, eikä sitä tarvitse peitellä tai hävetä.
Ja jos uskallat kertoa jollekkin läheiselle tilanteestasi, luulen, että saat enemmän apua kuin mitä uskallat edes toivoa! :)
Voimia, tuo on raskasta tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
päätimpä nyt kertoa taas suoraan...
miehellä juomisongelma ja veti illalla kunnon kännit. lähti äsken jonnekin. en tiedä mihin. käyttää varmaan loput rahat baarissa. :(

no se ei iter tajuu et sil on ongelma ja oon niin väsyny. masentaa muutenkin mutta tää ei auta tilannetta yhtään. väsyttää ja itkettää...kaikki menee niin huonosti tällä hetkellä. oon kertonu tänne siitä ennenkin.

ääh..taidan saada jonkun ahdistuskohtauksen ku tuntuu etten saa henkee..... :( tekis mieli lähtee ton 1v8kk:n tytön kaa jonnekin ja palata vasta sunnuntaina mut ku ei oo paikkaa minne mennä. :'(

Mitä jos laitat sen miehen lähtemään jonnekin.

Alkoholismi on kamala asia. Ja hiipii salakavalasti. Voimia sinulle.
Luuletko, että se on ihan rauhallinen, kun palaa. Voisko tän hoitaa puhumalla?

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Miksi pelkäät että se oli tässä? Toivotko ettei olisi? :hug:

mä en edes tiedä enää mitä haluun. oon niin väsyny tähän...ongelmat niin isot jo. pääseekö niistä yli? ei sillä oo mitään kiinnostusta hoitaa asioita. sen mielestä ongelmaa ei oo. vaan mulla on, ei sillä.

emmä tiiä mihin menisin. mun vanhemmille en uskalla puhua asioista....siskon pyytäisin muuten tänne mut ku se lähtee huomenna risteilylle. yks kaveri asuu lähellä mutta luulen että se nukkuu jo..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
porvoossa.

sori, mut ihan oikeasti porvoossa?

no ihan oikeesti.

Joo tiedän et oli tyhmä kysymys mutta...
Kyllä sinun täytyy nyt ajatella itseäsi ja lasta.
Ei tuollaista tarvi kenenkään jaksaa!

niimpä..sitä just ajattelen...emmä haluu että lapset joutuu katella tämmöstä....
:(

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Pakkaa pirpana autoon nukkumaan ja aja Raumalle, tänne sopii tulla :)

Ja joo, tosiaan... Ehkä olisi parempi, että toi ois nyt siinä sitten... :| :hug:

mulla ei oo ajokorttii...auto kyllä pihalla. vittu! |O

se on liian kaukana jos julkisilla tulee ja tähän aikaan..olisit voinu tulla meille,mullakin on jalkamattofiilis :/
mutta tuo juominen on kyllä semmonen ongelma että ihminen tarvii paljon siihen että tuosta parantuu.
mun äiti esimerkkinä.kumpikaan minä eikä veli pidä siihen enää mitään yhteyttä eikä isäpuoli..sille annettiin mahdiollisuus mutta valitsi mieluummin viinan.
toivottavasti löydätte jonkun paikan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
se on liian akukana..olisit oinu tulla meille,mullakin on jalkamattofiilis :/
mutta tuo juominen on kyllä semmonen ongelma että ihminen tarvii paljon siihen että tuosta parantuu.
mun äiti esimerkkinä.kumpikaan minä eikä veli pidä siihen enää mitään yhteyttä eikä isäpuoli..sille annettiin mahdiollisuus mutta valitsi mieluummin viinan.
toivottavasti löydätte jonkun paikan :hug:

oon ite ajatellu antaa sitäkin mahollisuutta mutta satavarma oon että se valitsee viinan. kaikke sen kaveritkin..nuoret ja sinkut..lapsettomat dokaa niin miksei sekin. huoh...kai se on pakko kohta heittää pihalle...vaikka saankin koko sukuu mun perään. tää on jo toka avoliitto. mulla on jo lapsia edellisestä niin automaattisesti mua syytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Miksi pelkäät että se oli tässä? Toivotko ettei olisi? :hug:

mä en edes tiedä enää mitä haluun. oon niin väsyny tähän...ongelmat niin isot jo. pääseekö niistä yli? ei sillä oo mitään kiinnostusta hoitaa asioita. sen mielestä ongelmaa ei oo. vaan mulla on, ei sillä.

emmä tiiä mihin menisin. mun vanhemmille en uskalla puhua asioista....siskon pyytäisin muuten tänne mut ku se lähtee huomenna risteilylle. yks kaveri asuu lähellä mutta luulen että se nukkuu jo..

Niin, jos tilanne on tuo niin minusta tuntuu että olis parempi jos jättäsit jutun nyt tähän.skon, että vielä asiat ei ole lopullisesti pilalla ja kaiken voi ajan kanssa korjata.Kyllä se sairaus vie koko ajan pidemmälle suohon teitä kaikkia, jos jäät lasten kanssa tilanteeseen.

Alkoholisti-isän edesottamuksia seuranneena ja lapsena niin monesti eroa toivoneena en osaa kyllä muuta neuvoa antaa kuin lähteä.Etenkin ku oot sitä jo itsekin pidempään miettinyt.Mitä ne olis ne syyt jäädä?Muuta kuin, että mies on lasten isä ja te olette joskus perustaneet perheen yhdessä?Jos se toinen ei anna sitä omaa panostaan siihen perhe-elämään yhtään, päinvastoin hänen toimensa jatkuvasti huonontavat tilannettanne...Ei omakaan isäni rapajuoppo ollut, hyvässä virassa ja työtä tekevä ihminen.Humalapäissäänkään ei aggressiivinen tms, mutta se sairaus on vain semmoinen virtahepo olohuoneessa ettei paremmasta väliä.Kuten itsekin huomaat niin perhe-elämänne pyörii miehen toiminnan ja juomisen mukaan.Koko elämä urautuu sen alkoholistin elämän mukaan.Se kun ei ole vain sen juomarin ongelma vaan koko perheen.

Lapsilleen kai haluaa antaa sitä parasta mihin itsellä mahdollisuus on, eikö?Itseäänkään ei saa unohtaa!Elä anna oman elämäsi valua hukkaan vaan koita muistella millaista oli kunnioittaa itseään ja elää myös itsellesi sitä parasta mahdollista elämää.Ei se niin helppoa ole lähteä, mutta oikeasti voi olla että kun sen irtioton tekee ja saa viimein katsoa elämäänsä ilman minkään ilmiön häirintää, voi löytää taas sen elämänlangan sieltä jostain mikä nyt on kadoksissa. :hug:

LOTL; mies kasvoi myös alkoholisti perheessä mutta silti se ei oo oppinu mitään...

yks syy miks en uskalla heittää sitä pihalle on että tää on mun toka kierros jo. eli mulla on jo yks epäonnistunu suhde takana. 2 lasta edellisestä ja tää nuorin on meiän yhteinen. pelottaa jos saan vihat niskaan...että se olis mun vika ja oon tuhonnu sen elämää...rakastan kyllä sitä vielä...tai en oo ihan varma. on niin tyhjä olo tällä hetkellä... :|

Yhteistyössä