Mua ottaa päähän. *terveysasiaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mulla oli edellisessä raskaudessa paniikkikohtauksia ja sydämen rytmihäiriöitä: kävin synnytyksen jälkeen filmissä joka oli ok, kilpirauhanen oli ok, kaikki ok. Lääkäri epäili että stressioireita, loppuunpalamista, väsymistä, mikä mahdollisesti hyvin pitkälle voisi selittääkin kaikki. Paitsi että: enää mulla ei ole stressiä, en koe olevani väsynyt enkä loppuunpalanut, toki toipumassa vielä ehkä, mutta pääpiirteittäin hyvin voiva, henkisesti.
Nyt kuitenkin on niin, että ne rytmihäiriöt on jatkuneet taas, ne oli hetken poissa, pari kk, (joten oliko ne ees poissa??) ja nyt niitä on lähes päivittäin. Tänään oli taas aika ikävänkin tuntuinen: oli koko ajan ulkona tosi heikko olo, ja sitt kun sain lapset ja rattaat eteiseen, se alkoi. Huimaa nykyään paljon noin niinkuin yleisestikin ottaen.
Yritin saada lääkäriin ajan, en tietenkään saanut. Kävin terkalla, joka oli sitä mieltä että sydänvika näin nuorella ei ole mahdollinen, epäili että on keuhkoissa jotain koska olin ollut myös kipeänä, teetti vähän verikokeita jotka kaikki oli okei. Mutt eihän nyt keuhkotulehdus esim sydämmessä tunnu, vai mitä??
En tajua... Ainoa, mihin ei olla puututtu on verenpaine, joka on ollut vähän alhanen. Voisko se olla kaiken tän takana? Mitäköhän mä seuraavaksi tekisin tän asian suhteen.. kukaan ei ota vakavasti. :/

Vähän ohi aiheen, mutta miltä nuo rytmihäiriöt tuntuu? Mä epäilen vahvasti, että mullakin on sellaisia aina välillä. Sydän lyö jotenkin hassusti. Ja tosiaan huippaa välillä pahastikin. Mulla on aina ollut alhainen verenpaine. Niin kuin mun isällänikin, joka sai erittäin pahan sydänkohtauksen 43 vuotiaana.

Seuraavaksi kannattaa varmasti hankkia jotaki järkevää tekemistä, ihan hyvällä sanon mutta hypokondrialta kuulostaa. Rytmihäiriöitä on useimmilla ihmisillä ja ne on ihan normaaleja. Mut jos alkaa kiinittää ihan hirveän paljon liikaa huomiota omiin tuntemuksiin ja oireisiin niin niitä saa itse kehiteltyä lisää, se on tuo ihmisen päänuppi sen verran jännä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Vähän ohi aiheen, mutta miltä nuo rytmihäiriöt tuntuu? Mä epäilen vahvasti, että mullakin on sellaisia aina välillä. Sydän lyö jotenkin hassusti. Ja tosiaan huippaa välillä pahastikin. Mulla on aina ollut alhainen verenpaine. Niin kuin mun isällänikin, joka sai erittäin pahan sydänkohtauksen 43 vuotiaana.

No siis.. pahalta. Sydän lyö tosi kovaa, ja välillä kun on oikein paha (tai onko se sitt paha vai ei, en mä tiedä ) ei pysty tekeen mitään, tuntuu että rinta räjähtää.. tai siis ett se sydän oikeasti pomppaa ulos. :/ Onneksi tänään meni aika nopeesti ohi, mutt on ollut sellasiikin jotka kestää jonkun vartin, 20 minuuttia..
Toi mua just pelottaa. Ett tunnistanko jos tulee oikea hätä. Kun ilmeisesti mulla ei nyt sellainen ole, kun ei puututa. Mutt ei tää nyt normaaliakaan voi olla jatkuvasti. Ja siis lähes lepotilassa, ei mitenkään hengästyneenä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äipe:
Seuraavaksi kannattaa varmasti hankkia jotaki järkevää tekemistä, ihan hyvällä sanon mutta hypokondrialta kuulostaa. Rytmihäiriöitä on useimmilla ihmisillä ja ne on ihan normaaleja. Mut jos alkaa kiinittää ihan hirveän paljon liikaa huomiota omiin tuntemuksiin ja oireisiin niin niitä saa itse kehiteltyä lisää, se on tuo ihmisen päänuppi sen verran jännä =)

No mä tiedän että tää ei oo normaalia, tunnistan kyllä, mikä on ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
No siis.. pahalta. Sydän lyö tosi kovaa, ja välillä kun on oikein paha (tai onko se sitt paha vai ei, en mä tiedä) ei pysty tekeen mitään, tuntuu että rinta räjähtää.. tai siis ett se sydän oikeasti pomppaa ulos. :/ Onneksi tänään meni aika nopeesti ohi, mutt on ollut sellasiikin jotka kestää jonkun vartin, 20 minuuttia..
Toi mua just pelottaa. Ett tunnistanko jos tulee oikea hätä. Kun ilmeisesti mulla ei nyt sellainen ole, kun ei puututa. Mutt ei tää nyt normaaliakaan voi olla jatkuvasti. Ja siis lähes lepotilassa, ei mitenkään hengästyneenä tms.

No kyllä mulla on sitten samanlaista. Liian lujaa tuntuu aina lyövän. Enkä kyllä osaa yhdistää sitä mihinkään hengästymisiin tai sellaisiin vaan aina ihan lepotilassa huomaan tuon. Mulla se on jatkunut jo pitkään, siis vuosia. Aina silloin tällöin tulee tuollainen hetki, että sydän hakkaa kovempaa. Joskus se on kestänyt pitkäänkin. En ole osannu huolestua kun olen niin tottunut siihen. Mutta kai siitä voisi ainakin gynekologilla mainita kun seuraavaksi menen käymään.

Höpö höpö korkeintintaan sulla on paniikkihäiriö, mihin nuo oireet sopii loistavasti. Ja iihan oikeesti KAIKILLA IHMISILLÄ ON noita sydämen tieheälyöntisyys juttuja ja ne ON NORMAALEJA mutta epänormaalia on liiallinen itsensä/oireiden tarkkailu. Ja toki se on ihan oikea sairaus, mutta ei siellä sydämessä vaan päässä. Ja edelleenki ihan hyvällä. Kirjoititki tuossa että paniikkihäiriö epäilyä oli lääkäri todennu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tuleeko niitä oireita myös, kun olet levossa ts. tekemättä mitään? Tai heräätkö ikäviin tuntemuksiin öisin vai kytkeytyykö nuo jotenkin rasitukseen?

Siis nimenomaan levossa. Kerran on tullut ns rasituksessa: tosin silloin olin viimesilläni raskaana, ja kauheella hopulla aamulla ilman ruokaa ja juomaa lähdin viemään neitiä eskariin työntäen jätkää vaunuissa.. Silloin oli paha. Ja tekee siis niin kipeää (tai ikävää ) että ei voi tehdä mitään muuta kuin pysähtyä: meni ohi noin puolessa tunnissa kun makasin pitkälläni sohvalla koko ajan, en voinut riisua jätkältä ees haalaria. :ashamed:

Tänäänkin oltiin kyllä kävelty, mutta 2 vuotiaan vauhtia, kaupalta kotiin. Joten ei mitään kovin ihmeellistä. Ja alko tosiaan kun päästiin ovesta sisään.

Yöllä herään välillä, mutta oon ajatellut että oon nähnyt jotain poikkeuksellista unta, eli vähän kuin lykännyt nää oireet sinne henkisen hyvinvoinnin puolelle. Eli jos näen painajaisia.. Mutt en mä muista oikeasti uniani, niin ett en voi tietää, olenko nähnyt vai en. :ashamed:

Höpö höpö korkeintintaan sulla on paniikkihäiriö, mihin nuo oireet sopii loistavasti. Ja iihan oikeesti KAIKILLA IHMISILLÄ ON noita sydämen tieheälyöntisyys juttuja ja ne ON NORMAALEJA mutta epänormaalia on liiallinen itsensä/oireiden tarkkailu. Ja toki se on ihan oikea sairaus, mutta ei siellä sydämessä vaan päässä. Ja edelleenki ihan hyvällä. Kirjoititki tuossa että paniikkihäiriö epäilyä oli lääkäri todennu.

Muita paniikkioireita ei enää ole, ne meni ohi elämänmuutoksen myötä. Ja niitä ei ole ikinä ollut ennen viime talvea, joka oli tosi stressaava. Lääkäri pistä ne siis ihan stressin piikkiin.

Miehelläni on ollut joskus kuvailemasi kaltaisia vaivoja ja oireita. Hänen sydämensä on tutkittu ja mitään poikkeavaa ei löydetty, vaikka mies tuntee usein rytmihäiriöitten kaltaisia tuntemuksia.
Nyt olisi tietysti hyvä muistaa, mitä lääkäri miehelleni sanoi :ashamed: :ashamed: mutta pääpiireittäin kuitenkin sen, etteivät vaivat ole sydänperäisiä ja liittyivät sekä ruoansulatukseen, että lähialueen lihaksistoon ja hermostoon. Vaivaan määräättiin tuollaisen tuntemuksen iskiessä otettavaksi Xanor Depot-nimistä lääkettä.Lääkeen päällä olevassa lapussa (siis se, missä on annosteluohje ja selitys mihin vaivaan se on ) on kirjattu -laukaisee sisälmyshermostoa.

En toki sano, että kärsit samasta vaivasta, mutta kovin samantyyppisiä oireesi ovat. Ja lääkkeet auttavat. Tulevat kausiluonteisesti nuo oireet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Miehelläni on ollut joskus kuvailemasi kaltaisia vaivoja ja oireita. Hänen sydämensä on tutkittu ja mitään poikkeavaa ei löydetty, vaikka mies tuntee usein rytmihäiriöitten kaltaisia tuntemuksia.
Nyt olisi tietysti hyvä muistaa, mitä lääkäri miehelleni sanoi :ashamed: :ashamed: mutta pääpiireittäin kuitenkin sen, etteivät vaivat ole sydänperäisiä ja liittyivät sekä ruoansulatukseen, että lähialueen lihaksistoon ja hermostoon. Vaivaan määräättiin tuollaisen tuntemuksen iskiessä otettavaksi Xanor Depot-nimistä lääkettä.Lääkeen päällä olevassa lapussa (siis se, missä on annosteluohje ja selitys mihin vaivaan se on ) on kirjattu -laukaisee sisälmyshermostoa.

En toki sano, että kärsit samasta vaivasta, mutta kovin samantyyppisiä oireesi ovat. Ja lääkkeet auttavat. Tulevat kausiluonteisesti nuo oireet.

Okei. Eli mä en välttämättä kuvittele tätä sittenkään, vaan jotain voi ihan oikeasti olla mistä nää johtuu. No se on tavallaan hyvä kuulla, vaikka mua ei houkuta mikään diagnoosikaan luonnollisestikaan... :ashamed:

Yhteistyössä