mua nolottaa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla menee kotihoidontuki samantien mun omiin laskuihin. Mies maksaa kokonaan asumiskulut. Oon monesti kysynyt että haluaako mies että meen töihin, mutta ei halua koska yritetään uutta lasta. Osallistutteko te muut hoitovapaalaiset vuokraan tai asuntolainan lyhennykseen??
 
Minä en osallistu juuri laskuihin enkä asumiskustannuksiin (joskus joitain laskuja jää mun maksettavaksi).
"mun rahoilla" eletään, eli minä maksan ruuat, vaatteet jne. (nyt tosin olen ä-vapaalla vielä kuukauden, mutta kotihoidontuella olin ennen tätä ja tämän jälkeen )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä maksan vuokran ja omat luottoni,puhelinlaskuni sumuut ja mies maksaa sähkön ja koko kuun ruoan plus tietysti omat luotot,autolyhennykset summuut.Mulla jää joka kuu korkeintaan 50e rahaa käteen kotihoidontuesta.
Paljon teidän vuokra on jos jää noin paljon yli kotihoidontuesta?
 
vieras
Älä turhaan nolostele. Sä teet arvokasta työtä, kun hoidat teidän lasta kotona. Ole vain tyytyväinen, että miehesikin sen ymmärtää. Ei se kotihoidontuki nyt niin suuri raha ole, ei siitä paljon lainoja ja vuokria maksella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä maksan vuokran ja omat luottoni,puhelinlaskuni sumuut ja mies maksaa sähkön ja koko kuun ruoan plus tietysti omat luotot,autolyhennykset summuut.Mulla jää joka kuu korkeintaan 50e rahaa käteen kotihoidontuesta.
Paljon teidän vuokra on jos jää noin paljon yli kotihoidontuesta?
620 josta mulle asumistuen jälkeen jää maksettavaks 300e.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä turhaan nolostele. Sä teet arvokasta työtä, kun hoidat teidän lasta kotona. Ole vain tyytyväinen, että miehesikin sen ymmärtää. Ei se kotihoidontuki nyt niin suuri raha ole, ei siitä paljon lainoja ja vuokria maksella.
Kiitos, tämä piristi :)

 
Taina
No, käytännössä lainanlyhennys menee miehen tililtä, miehen palkasta. Mutta enpä ole koskaan ajatellut etten siihen osallistuisi, meillä on ollut koko avioliiton ajan yhteiset rahat, minä hoidan meidän talouden ja maksan laskut - joko omalta tililtäni tai miehen tililtä. =)
 
Silloin kun mä olin hoitovapaalla niin kotihoidontuki oli mun käyttörahaa. Miehen tililtä maksettiin laskut ja asuminen, ja yleensä vielä mun tilille siirrettiin lisää rahaa että sain ruoat ostettua.

Meillä ei oo koskaan eritelty rahoja tai laskuja, yhteiset on meitin tulot ja menot.
 

Yhteistyössä