mua niiiiin risoo äitiydellä pätevät ihmiset!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja barbabella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep. Sama pätee esim. kestovaippailuun.

Perhekerhossa oli mielenkiintoista huomata, että kun vaihdoin pojalle vaippaa, niin heti oli vieressä pari kolme äitiä toteamassa että jaa te käytätte kestoja. Minä siihen että juu, käytetään. Sitten alkoi selitys siitä että kestoilu olisi kyllä hyvä juttu mutta kun he ei ehdi, he ei yksinkertaisesti ehdi, ei aika riittäisi tms...vaikken ollut sanonut mitään tai kysynyt mitään. Silti he kokivat olevansa velvollisia selittämään mulle, miksi he eivät käytä kestoja vauvoillaan. Toiset pari kolme äitiä sitten tekivät kaikkensa saadakseen mut tajuamaan että kestovaippailu on rankkaa, aikaavievää, ja kaikkea muuta sellaista. Vaikkei se ollut. Ja vaikka he itse siis eivät kestoilleet.

Omituista. Mistä se kertoo että heti piti joko puolustautua tai alkaa väkisin vääntämään helppoa asiaa rankaksi ja vaikeaksi?

Mulla on sama kokemus kestovaipoista. toinen mistä on vastaavia kokemuksia on imetys. Itse oon täysimettäny kaikkia 3 lastani puolivuotiaaksi asti ja sen jälkeen vielä muun ruuan ohella. Pulloja ja nanneja meillä ei oo tarvittu. Tästä en oo koskaan tehny mitään numeroa, en oo oma-aloitteisesti siitä alkanu puhumaan tms mut kun joskus jossain yhteydessä on tullu asia ilmi niin heti kootut selitykset että miksi heillä nyt ei oo näin tehty jne. Samoin yksi hyvä ystäväni, kun sai vauvan eikä imettäny tätä ollenkaan, niin alkoi heti selostaa mulle kaikkia syitä miksi hän ei imetä vaan antaa korviketta, ihan kuin se ois ollu asiasta mulle tilivelvollinen. Ja mä en ite ollu kommentoinu mitenkää sen tapaa ruokkia lastaan, itse teki aloitteen. Tuntuu että äidit kokee huonoa omaatuntoa jos eivät käytä kestoja tai imetä pitkään, mikä on mun mielestä täysin aiheetonta.

Ja vielä alkuperäiseen aiheeseen, itse oon käyttäny niitä valmispuurojauheita joka lapselle, ja ylipäätään meidän vauvat on eläneet purkkiruokien varassa kunnes ovat voineet syödä samaa kuin muutkin. Hyviä lapsia niistä on kasvanut :D

Yhteistyössä