Mua nauratti tänään kauheasti kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noo";25142816]Näin ja tuohon kun vielä sotketaan lääkitys, niin alkaa oikein supershow.[/QUOTE]

Juuri niin ja se että ihminen käyttää alkoholia ja lääkkeitä sekasin ei välttämättä näy ulospäin, ikävä kyllä :(

Oma puolisoni on ulkoisesti kiltin tohvelisankarin oloinen. Ja tämä ei voi ottaa yhtä ainutta kaljaa. Se kun johtaa pääsääntöisesti usean päivän ryyppyputkeen. Ei ihan joka kerta, mutta niin usein, että riskiä ei voi ottaa.

Eikä miehen alkoholismi tasan tarkkaan näy päällepäin.

Naurakaa sille sitten.

Minustakin tuossa voi olla ihan hyvin takana se että mieheltä riistäytyy juominen käsistä. Se ei kai silloin ole vielä alkoholisimia, mutta jotain ongelmaa. Mulla on yks sellanen sukulainen nimittäin joka juo äärimmäisen harvoin, mutta sitten kun juo vähänkään niin siitä alkaa vähintään kahden viikon ryyppyputki, pahimmillaan parin kuukauden putki. Kyllä senkin vaimo on aika tarkka siitä ettei mies juo yhtä kaljaakaan. Jos tuossa ois ollu kyse jostain muusta kuin alkoholijuomista, vaikka siitä makkarasta niin sitten olisin ehkä ajatellut että mies on tossun alla.

[QUOTE="hmmmmm";25142692]niin olen minäkin, mut en mä kyllä silti osaa vilkasemalla sanoo ketä on alkoholisti ja ketä ei. äiti sai myös isältä monesti kovaa kyytiä selkäänsäkin, ja en osaa kyllä näitäkään miehiä vilkaisulla erottaa.. ne on aina niitä, joista vähiten semmoista odottaa. meidänkin isä on lähihoitaja, ja todella rauhallinen ja mukava tyyppi, ettei koskaan IKINÄ uskoisi, että vetää kaljaa joka päivä, ja hakkas vaimoaan, mut siis ei siinä mitään jos sulla joku omituinen kyky on sanoa heti mimmoinen ihminen on, kun näet sen ohimennen kaupan kassajonossa..[/QUOTE]

..ja sitä piti vielä sanoa, että edes parhaat ystäväni ei koskaan uskoneet mitä heille perheestäni kerroin, koska sitä oli isöstäni niin vaikea uskoa. ..eikä ex-mieheni, ennen kun oli itse paikalla, kun isä meinas kännipäissään vahingossa polttaa meidän talon, ja meidät kaikki mukana, ja sen jälkeen flippas sillain, että äiti lähti taas pitkin seiniä..

Ei Luoja teitä. Kyllä, mies voi olla alkkis.

MUTTA: Mies voi myös olla normaali, tavallinen mies, jolle alkoholi ei ole ongelma, vaan tyrannimainen vaimo, joka käyttää väkivaltaa (henkistä, fyysistä, tai molempia) Suomessa tilastojen mukaan nainen on yhtä väkivaltainen parisuhteessa, mitä mies.

Tulipa mieleen, että nämä alkoholismista länkyttäjät, oletteko te juuri tuollaisia huutavia ja alistavia pirttihirmuja?

Lähtötilanne: Mies osti 3 kaljaa, mistä vaimo sai hirveät kilarit. Palstan arvio: Mies on hirveä juoppo, joka todennäköisesti kiskoo vielä lääkkeitä ja heittelee vaimoaan seinille. Olette te uskomattomia.

[QUOTE="vieras";25143057]Lähtötilanne: Mies osti 3 kaljaa, mistä vaimo sai hirveät kilarit. Palstan arvio: Mies on hirveä juoppo, joka todennäköisesti kiskoo vielä lääkkeitä ja heittelee vaimoaan seinille. Olette te uskomattomia.[/QUOTE]

:D

tuo miehen alkoholismi, oli yksi ehdotus sille miksi nainen sai raivarit kaupassa niistä kolmesta kaljasta :D ja tuskimpa tämä juu paikkansa pitää, mutta onhan se mielenkiintoista arvuutella toisten elämää :'D

[QUOTE="vieras";25143057]Lähtötilanne: Mies osti 3 kaljaa, mistä vaimo sai hirveät kilarit. Palstan arvio: Mies on hirveä juoppo, joka todennäköisesti kiskoo vielä lääkkeitä ja heittelee vaimoaan seinille. Olette te uskomattomia.[/QUOTE]

Ap erehtyi sanomaan, että tietää katsomalla ettei mies ole alkkis. Ei täällä saa kukaan nainen sanoa, että tietää jotain. Tai osaa jotain. Tai että on hyvä jossain. Siitä tulee tappelu!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25141838:
ei tuossa ole mitään nauramista. siellä saattaa hyvinkin olla takana esim. miehen alkoholi ongelma, tai se että ilta ryöstäytyy miehiltä käsistä, ja nainen joutuu lähtemään yön selkään tai ihan mitä vaan

Ei tuossa todellakaan ole mitään nauramista. Henkinen väkivalta on kammottavaa. Voin vakuuttaa sen ihan omasta kokemuksesta.

[QUOTE="vieras";25143012]Ei Luoja teitä. Kyllä, mies voi olla alkkis.

MUTTA: Mies voi myös olla normaali, tavallinen mies, jolle alkoholi ei ole ongelma, vaan tyrannimainen vaimo, joka käyttää väkivaltaa (henkistä, fyysistä, tai molempia) Suomessa tilastojen mukaan nainen on yhtä väkivaltainen parisuhteessa, mitä mies.

Tulipa mieleen, että nämä alkoholismista länkyttäjät, oletteko te juuri tuollaisia huutavia ja alistavia pirttihirmuja?[/QUOTE]

Laitapa linkkinä ne tilastot.

Kummallista, että sinua aloittaja se tilanne nauratti, vaikka mies oli selvästi alakynnessä. Se nainenhan saattaa tuon tuosta harjoittaa henkistä väkivaltaa miestään kohtaan. Mitä ihmeen nauramista siinä on?!

"Vaikka miehet kokevat paljon väkivaltaa, he tuntevat olonsa melko turvalliseksi, mikä tuntuu ristiriitaiselta. Väkivaltaa ei pidä sietää siksi, että pystyy itse lyömään takaisin," pohtii Wallin.

"Naisten kohdalla todellisuus on aivan toinen: naiset kokevat miehiä useammin uhkailua ja seksuaalista väkivaltaa kumppaninsa taholta. Naisille koituvat väkivallan seuraukset ovat myös miehiä huomattavasti vakavampia, ja pahimmassa tapauksessa lähisuhdeväkivalta johtaa uhrin kuolemaan", toteaa Wallin.

Tässä on vissi ero miesten ja naisten kohdalla.

Tasa-arvoa? Miehet ja naiset kokevat parisuhteessa yhtä paljon väkivaltaa

Miehet ja naiset kokevat parisuhteessa yhtä paljon väkivaltaa, kertoo tuore tutkimus. Väkivalta tässä yhteydessä tarkoittaa myös lieviä tekoja, kuten läpsäisyjä, sekä uhkailua. Miehistä 16 prosenttia kertoi, että oli kokenut väkivaltaa nykyisessä suhteessaan. Naisilla tulos oli sama.

Alkuperäinen kirjoittaja älä jauha sontaa;25143469:
"Vaikka miehet kokevat paljon väkivaltaa, he tuntevat olonsa melko turvalliseksi, mikä tuntuu ristiriitaiselta. Väkivaltaa ei pidä sietää siksi, että pystyy itse lyömään takaisin," pohtii Wallin.

"Naisten kohdalla todellisuus on aivan toinen: naiset kokevat miehiä useammin uhkailua ja seksuaalista väkivaltaa kumppaninsa taholta. Naisille koituvat väkivallan seuraukset ovat myös miehiä huomattavasti vakavampia, ja pahimmassa tapauksessa lähisuhdeväkivalta johtaa uhrin kuolemaan", toteaa Wallin.

Tässä on vissi ero miesten ja naisten kohdalla.

Kannattaisi varmaan ensin lukea nuo kaikki jutut. Sitä paitsi, pointti ei liene ollut se tuntevatko miehet olonsa turvalliseksi, vaan se, että miehet ja naiset ovat yhtä väkivaltaisia. Sekin on tosin hieman off-topic, koska koskaan ei voi yleistää. Minulle on ihan sama vaikka maailmassa olisi vain yksi mies, joka kokisi vakavaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Se olisi silti väärin eikä missään tapauksessa hyväksyttävää - saatikka huvittavaa.

Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään.

Minusta vaikuttaa siltä, että jotkut naiset vähättelevät naisten väkivaltaisuutta. Sitä en voi ymmärtää, vaikka olen nainen itsekin. Väkivallan vähättely ei voi koskaan olla hyvä asia.

Yhteistyössä