Mua luultiin lestaadiolaiseks kaupassa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omg

Vieras
Oon 23v ja kävin 1v poikani kanssa mummollani kylässä Mummoni on vanhankansan ihminen joten päätin sitten pukeutua "vähän hillitymmin" ja laitoin farkkuhameen päälleni... mustan takin ja pitkien hiusten kanssa se muodostuikin sitten kohtalokkaaksi yhdistelmäksi... Prismassa kun poikettii mummolan jälkeen niin rupes tuntumaan siltä et mulla on katseita selässäni... Sitten kun siinä leluosastolla pyörittiin niin joku nainen tuli selittämään että onkos kyseessä nuorimmainen Mä olin vaan silleen et häh et tää on kyllä mun ainokainen se oli silleen et niin mä vaan ajattelin ku yleensä teillä on vähän isommat perheet =X

Eikös muut kuin lestadiolaiset sitten pukeudu siististi ja hillitysti? Taitaa olla jopa meikkaamattomiakin ja korvakoruttomiakin ihmisiä, jotka ei ole lestadiolaisia! Että sellasta...

no sitä mä ajattelinkin et tuleeko lestaadiolaisille aina joku "avautumaan" kaupassa heidän uskonnostaan tai lapsista ym ku mä KERRAN tollei meen kauppaa niin heti joku sanoo noin

no usein tulee joku kysyy et miten jaksan noin monen lapsen kanssa ja et kuinka nuori oon (23v ja neljäs lapsi=) ) Useinmiten ne kysyjät on vähän vanhempia ihmisiä

Lähes kaikki tuntemani lestadiolaiset, nimenomaan nuoret 20-40 vuotiaat vanhemmat ovat usein todella muodinmukaisia ja hyvin ajassa kiinni pukeutumisessaan. En ole koskaan tavannut lestadiolaista jolla olisi pitkä hame jne.

no kärkkäisellä on ainaki niin paljon aina lestis perheitä lapsineen eikä todellakaan oo mitenkä muodin mukaan pukeutuneita vaikka olis kuin nuoria Jos farkkuhame tekee lestaadiolaisesta "hyvin ajassaan kiinni olevan" niin anna mun kaikki kestää....

Ei, ei koskaan olla tultu sanomaan missään!! En vissiin täytä sitten ainakaan palstalaisten kriteerejä vanhanaikaisesti pukeutuneesta, väsyneestä, miehensä alistamasta lestasta!! :O Eli ei tulla todellakaan sanomaan!

Tämä on tosi hauska.
Minulla on aina ollu tosi lyhyt tukka ja en eläissäni ole omistanu farkkuhametta:D
Ja eikä kyllä ikinä ole minulle tullu kukaan aikuinen kaupassa uskostani kommentoimaan.
Kerran n,10 vuotiaat pojat alko huuteleen kaiken näköstä säälittävää. Tais loppuisa poikia hävettää enempi ku minua :o

onko oikeesti joku tunnettukin juttu, että me lestadiolaiset käytämme farkkuhameita tai siis että farkkuhameesta tunnistaisi lestadiolaisen? kun olen tällaiseen kommenttiin törmännyt muutaman kerran. itse olen lestadiolainen, enkä ole tullut ajatelleeksi että olisi jotenkin vain meidän lestadiolaisten tyylistä pukeutua farkkuhameeseen..
itselläni ei kyllä satu olemaan ainuttakaan farkkuhametta :)

Alkuperäinen kirjoittaja omg:
en lähteny nyt arvioimaan lestisten pukeutumista vaan sitä et tuleeks niille aina kaupassa joku sanomaan jotain.. mut tapelkaa rauhassa farkkuhameista joo..

Ei ole koskaan tullut. Ja ihmettelen tosiaankin,et miten myyjä tuli mitään sanomaan. ja sekin,et miten tosta hänen kommenttista voi päätellä sen et luuli lestaksi.

niin unohtui vastata, että ei ainakaan minulle ole kukaan koskaan tullut sanomaan kaupassa mitään uskostani tai lapsimäärästäni (minulla on 3 lasta ja olen 23-vuotias) paitsi
kerran kun minulla oli vasta yksi lapsi, kaupan pihalla joku tökerö keski-ikäinen ukko kysyi että onko lapsi omani ja kun vastasin että on, huudahti hän että kylläpä olet nuorena tehnyt!

niin ja varmaan olit lahensuunnalla kaupassa vai? niitä on kuules monia haaroja lestadiolaisistakin(mitä lie uusheränneitä tai pikkuesikoisi ja just sieläsuunnalla olevat pukeutuvat hameeseen ja hiukset pitkät jä kärsimys paistaa kauas kasvoilta.
Eli kaikki lestadiolaiset eivät ole samaa porukkaa, herätys ap:lle

siis ei se ollu myyjä vaan joku muu täti ja sanoi sitten lopuks et anteeksi et luuli mua lestaadiolaiseks vaatetuksen takia ja siksi et oon nuori äiti, eli voisin kyllä olettaa et farkkuhame on tunnetusti lestaadiolaisten juttu. kyllä mä sit kotona seisoin peilin edessä ne kamppeet päällä ja sovin omastakin mielestä kriteereihin =) heh

Yhteistyössä