Mua kyllästyttää

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
- olla se, joka huolehtii esim. kirjaston lainojen palautukset, uusimiset ja ylipäätään siellä käynnit, lasten hammaslääkärit, lääkärit, neuvolat, harrastukset, kavereiden hommaamiset jne.
- olla se, joka suorittaa ruokaostokset, miettii mitä syödään ja kaupasta tarvitaan ja laittaa ne kaikki ruuat (AINA)
- olla se, joka korjaa ne ruuat pois pöydästä ja huolehtii likaisista astioista
- olla se, joka suorittaa pyykkihuollon: huolehtii likaiset pestäviksi, pesee ne, laittaa kuivumaan ja sitten taas hoitaa ne puhtaina, viikattuina kaappiin
- olla se, joka laittaa viimeisetkin senttinsä likoon saadakseen laskuja maksetuiksi, vaatetta lapsille ja ruokaa pöytään
- olla se, joka ei saa itselleen mitään: ei vaatetta, ei hierojaa, kampaajallekin voin mennä ehkä kahdesti vuodessa. Just laskin, että mulla on ehkä kolme-neljä-viisi paitaa, joita ilkeää pitää julkisilla paikoilla ja niistäkin kaksi neuleita :headwall: Farkkuja oli kahdet, mutta toisen haarat kului puhki...
- olla se, joka siivoaa ja pitää kodin siistissä, asuttavassa kunnossa
- olla se, joka huolehtii kaikkien merkkipäivien muistamisen (myös miehen puoleisten sukulaisten)
- olla se, joka "tekee" joulut, pääsiäiset, vaput jne. juhlat ja myös korjaa ne pois. Miehelle kun niillä ei ole mitään merkitystä, ovat vaan turhia keksittyjä juttuja.
- olla se, joka väsyy tästä kaikesta, tulee pahantuuliseksi kaikkia kohtaan sen vuoksi ja kärsii siitä itsekin...

Mulla on vähän väsynyt kausi menossa :( Ei vaan jaksais tätä samaa 24/7/365... Tulis edes lunta, jos vaikka piristäis hiukkasen.

Ja sori.

Aika tuttuja juttuja, paitsi kun ei ole rahaa tai aikaa kaäydä ostamassa itselle niin olen netistä ostellut.. ja laskupino kasvaa. Onneksi kohta kerhot alkaa ja juhlat juhlittu.. Joulu ja vuodenvaihde oli aika stressaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
Aika tuttuja juttuja, paitsi kun ei ole rahaa tai aikaa kaäydä ostamassa itselle niin olen netistä ostellut.. ja laskupino kasvaa. Onneksi kohta kerhot alkaa ja juhlat juhlittu.. Joulu ja vuodenvaihde oli aika stressaavaa.

No juu, mä en onnkes ostele mistään enkä varsinkaan luotolla, jos kerran rahaa ei ole. Mut kyllä se naista syö - ja varsinkin naisen itsetuntoa- jos päivästä toiseen hiippailet samoissa vanhoissa kuluneissa kuteissa...

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Mitä miehen hommiin teillä kuuluu? :/

Istua koneella, ostella itelleen kaikkea kivaa ja "hyödyllistä", käy töissä, tekee remonttia aina välillä (lue: kerran vuoteen), tekee välillä lumitöitä tai ajaa nurtsia, maksaa laskuja ja lainaa (mut silleen et hänelle jää aina tuhlailuvaraa). Puuhailee poikien kanssa hiukan jotain silloin kun sattuu jaksamaan ja huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Mitä miehen hommiin teillä kuuluu? :/

Istua koneella, ostella itelleen kaikkea kivaa ja "hyödyllistä", käy töissä, tekee remonttia aina välillä (lue: kerran vuoteen), tekee välillä lumitöitä tai ajaa nurtsia, maksaa laskuja ja lainaa (mut silleen et hänelle jää aina tuhlailuvaraa). Puuhailee poikien kanssa hiukan jotain silloin kun sattuu jaksamaan ja huvittaa.

Kuulostaa tosi tasapuoliselta :o Millanen tapaus miehesi on, kannattaako asiasta ees avautua hälle?! Tuossa tilanteessa ite olisin kyllä jo puuttunut työnjakoon, eihän sitä saman katon alla voi ihan noin elää, että toinen tekee kaiken ja toinen sitä mitä huvittaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ethän sä koskaan ole yrittäny "kouluttaa" tuota ukkoas?

No jos toinen ei halua muuttua puhumalla eikä huutamalla, niin... Ja kun on ikänsä tottunu kaiken haluamansa saamaan, kiitos anopin :kieh: Ja jos ei tee pyytämättä eikä pyytämällä, niin jonkun kai se on tehtävä?

No jos toinen ei halua muuttua puhumalla eikä huutamalla, niin... Ja kun on ikänsä tottunu kaiken haluamansa saamaan, kiitos anopin :kieh: Ja jos ei tee pyytämättä eikä pyytämällä, niin jonkun kai se on tehtävä?

jos ei puhe auta niin sit "järeät" keinot käyttöön... teet ainoastaan ne asiat jotka liittyy itseesi ja lapsiin... mies metsästäköön itse ruokansa, pesköön pyykkinsä ja palautelkoon kirjansa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:

jos ei puhe auta niin sit "järeät" keinot käyttöön... teet ainoastaan ne asiat jotka liittyy itseesi ja lapsiin... mies metsästäköön itse ruokansa, pesköön pyykkinsä ja palautelkoon kirjansa...

Mut eihän se periaatteessa mun hommia helpottais, kun kumminkin joudun niitä ruokia laittamaan, pyykkiä pesemään ja kirjastossa käymään. Kiva olis jakaa ja saada apua.

meillä mies sairaslomalla tämän vuoden loppuun ja jatkuu varmaan siitäkin eteenpäin.. yksin oon sinnitellyt mutta onneksi oon saamassa lapsille hoitopaikan ( 2x viikossa). Aika raskas vuosi ollut hoitaa kaikki "miestenkin" hommat + koti+ talous. Onneksi nyt ammattiauttajat heränneet ajattelemaan myös miten me (minä ja lapset) jaksetaan. Sori.. Sielun tyhjennys :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:

Mut eihän se periaatteessa mun hommia helpottais, kun kumminkin joudun niitä ruokia laittamaan, pyykkiä pesemään ja kirjastossa käymään. Kiva olis jakaa ja saada apua.

mut olis viestinä, että ei ne asiat lankea kun manulle illallinen... jonkun ne on tehtävä... ei tonttu niitä ruokia tee ja pyykkejä pese, vaan sinä...

Mä olen myös SE kaikissa noissa kohdissa ja lisäksi kolmivuorotyöläinen, mutta yhdessä kohdassa mä en anna periksi.. meinaan kampaajalla käyn, hierojallakin joskus, stockman beautystä haen meikkejä ja hajuvesiä, uusia vaatteita ostelen jos on fiilistä, tilipäivinä päräytän kenkäkauppaan tai kultasepänliikkeeseen ja aina silloin tällöin haluan ravintolaan syömään ja leffaan, kesällä festareille ja purjehtimaan ja hiihtolomalla risteilylle. Muuten ei jaksa ikinä! Ja suklaata pitää saada lääkkeeksi ja shoppailu on terapiaa, isommin jos päätä kiristää niin silloin harkitaan remonttia ja ulkomaanmatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mä olen myös SE kaikissa noissa kohdissa ja lisäksi kolmivuorotyöläinen, mutta yhdessä kohdassa mä en anna periksi.. meinaan kampaajalla käyn, hierojallakin joskus, stockman beautystä haen meikkejä ja hajuvesiä, uusia vaatteita ostelen jos on fiilistä, tilipäivinä päräytän kenkäkauppaan tai kultasepänliikkeeseen ja aina silloin tällöin haluan ravintolaan syömään ja leffaan, kesällä festareille ja purjehtimaan ja hiihtolomalla risteilylle. Muuten ei jaksa ikinä! Ja suklaata pitää saada lääkkeeksi ja shoppailu on terapiaa, isommin jos päätä kiristää niin silloin harkitaan remonttia ja ulkomaanmatkaa.

Hmmm,,, mulla ei ole edes ollu oikeita talvikenkiä kahteen talveen. Kylmimmille keleille on Kuomat (sain joululahjaksi toissa talvena), muuten pitää mennä syyskengillä.

Hmmm,,, mulla ei ole edes ollu oikeita talvikenkiä kahteen talveen. Kylmimmille keleille on Kuomat (sain joululahjaksi toissa talvena), muuten pitää mennä syyskengillä.

Nyt hyvä nainen kenkäkauppaan! Ja vähän kenkiin sopivaa vaatetta ja vaikkapa korukin! Ja mies maksaa!

Nyt hyvä nainen kenkäkauppaan! Ja vähän kenkiin sopivaa vaatetta ja vaikkapa korukin! Ja mies maksaa!

Meillä on omat tilit ja silleen. Että ei paljon auta. Sitä paitsi, mies on tuhlannu rahansa just niin tarkkaan, että hyvä kun nyt tarpeelliset saa maksettua. No, tokihan tietty anoppi antaa sille pian rahaa ja se meneekin sit herran uuteen vahvistimeen ja subbarinrakennussarjaan. Mun joululahjarahat vanhemmiltani (450e) meni laskuihin ja ruokakauppaan... Onneks sain, koska muuten en tiiä mistä olisin laskuihin rahat taikonu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PässiPäkäPää:
en lukenut koko ketjua läpi, mutta minusta kuulosti aivan sille, että sinä olet ainut aikuinen teidän talossa ja loput on lapsia.

Jaksuja sinulle :hug:

Siltä se välillä tuntuukin. Ja se isoin niistä on usein hankalin, kun ei usko puhetta eikä huutoakaan :laugh:

Sun pitää alkaa delegoimaan tehtäviä. Sä oot opettanut perheesi liian hyvälle.
Tulosta tuo aloituksesi ja laita vaikka jääkaapin oveen kaikkien näkyville.

Tai tee työlistat. Tästälähin lapset tyhjentää roskiksen, iskä tyhjää tiskarin, lapset imuroi, isi pesee lattiat, äiti laittaa ruuan, isi käy kaupassa, jokainen vie likapyykit itse pyykkikoppaan ja puhtaat takaisin kaappiin.
jne.jne... lopeta passaaminen, mutta älä kaikkea laita muiden tehtäväksi, muuten ne sanoo, että mitäs sä sitten teet, kun me tehdään kaikki.
Ja anna jokaisen tehdä tyylillään, kaikkea ei tarvitse tehdä juuri siten, kun sä olet aina tehnyt. Jos olet kokoajan sitten sanomassa, että ei noin vaan näin, ettekö nyt osaa, niin kuulet takuulla lauseen: tee sitten itse, niinkuin tähänkin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nimimerkkiä:
Sun pitää alkaa delegoimaan tehtäviä. Sä oot opettanut perheesi liian hyvälle.
Tulosta tuo aloituksesi ja laita vaikka jääkaapin oveen kaikkien näkyville.

Tai tee työlistat. Tästälähin lapset tyhjentää roskiksen, iskä tyhjää tiskarin, lapset imuroi, isi pesee lattiat, äiti laittaa ruuan, isi käy kaupassa, jokainen vie likapyykit itse pyykkikoppaan ja puhtaat takaisin kaappiin.
jne.jne... lopeta passaaminen, mutta älä kaikkea laita muiden tehtäväksi, muuten ne sanoo, että mitäs sä sitten teet, kun me tehdään kaikki.
Ja anna jokaisen tehdä tyylillään, kaikkea ei tarvitse tehdä juuri siten, kun sä olet aina tehnyt. Jos olet kokoajan sitten sanomassa, että ei noin vaan näin, ettekö nyt osaa, niin kuulet takuulla lauseen: tee sitten itse, niinkuin tähänkin asti.

No lapset (4 ja 6) tyhjentää huoneidensa lattiat kyllä, jotta saan imuroitua ja vievät astioitakin välillä ruokapöydästä. Mutta alkavat jo kyllä sanoa, että miks meidän pitää kun ei isikään.. Eli tarviisin tosiaan sen miehen näyttämän mallin
jotta homma pyöris niinku pitää.

:hug:
Mä aina ihmettelen miehiä, jotka ei osallistu mihinkään kotitöihin... Kuinka he voivat olla niin sydänmettömiä, ajattelemattomia, itsekkäitä jne.? Jos toista ihmistä rakastaa niin luulis, että auttais ihan vaan jo rakkaudesta? :/
Tai sitten mä oon vaan tosi naivi :|

Ja ikävä kyllä lapsesikin oppivat nyt tuollaisen käytöksen :(
Mä en oo koskaan tajunnut miksi lasten menot ovat vain naisen menoja?
Miksei isä voi osallistua lapsen vaatekuluihin yms?

Yhteistyössä