mua ketuttaa, kyseessä uusperhe ja mies

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Lapsi on taas tulossa meille viikonlopuksi.
Lapsen äiti haluaa viedä lapsen elokuviin silloin kun lapsi on meillä

Minä olen tätä vastaan, koska lapsi näkee isäänsä 5päivää kuukaudessa, omasta mielestä ja omasta kokemuksesta sanon että äiti saa luvan tehdä menonsa silloin kun lapsi on kotonaan, niin minäkin teen, en ala lähtee suunnittelee omia menoja lasteni kanssa kun lapseni ovat isänsä luona, se on aina isältä pois kuitenkin

Sanoin ukolle eilen että jos aikoo viedä lapsen äitinsä luokse lauantaina jotta pääsevät elokuviin niin minä vien omat lapseni sitten myös jonnekkin, koska

Meillä on tähän päivään asti ollut näin että kun kaikki lapset ovat meillä, kaikkia kohdellaan tasa arvoisesti, jos ostan omilleni, ostan myös mieheni lapselle, näinhän sen kuuluu tehdä?

Tiedän että lapsi perjantaina tullessaan hehkuttaa että hänpä pääsee elokuviin ja tiedän että omani kyselevät mikseivät hekin pääse.

Mies raivostui eilen kun esitin nämä perustelut. Hän sanoi että minä en ole lapsen äiti, minulla ei ole mitään sananvaltaa tähän lapseen. Eli minä en saa päättää mistään edes silloin kun lapsi on täällä.

mies sitten myös sanoi että minun lasteni pitää tottua siihen että he eivät aina saa kun hänen lapsensa saa. Joten ilmoitin sitten että selvä, seuraavalla kerralla minä ostan omilleni lelut, mies saa sitten nähdä lapsensa ilmeen kun lapsi ei saa, sanoin että onko se sitten oikein?

Kummasti on unohtunut se että mies on töissä myös silloin kun lapsi on meillä, kuka sitä lasta katsoo? lapsen äiti on pyytänyt monta kertaa että voimmeko ottaa lasta luoksemme ylimääräistä aikaa siis, tämä on onnistunut vain ja ainoastaan sen takia että minä olen kotona.
Lapsi meinattiin ottaa huostaan, syy miksi ei mennyt huostaan oli se että minä kykenin huolehtimaan hänestä sen ajan kun äiti sai lääkityksensä kuntoon.

Mä pidän tuosta lapsesta, hän kuuluu mun elämääni, mutta kun mies eilen raivosi etten kuulu hänen elämäänsä niin tein päätöksen että tästä lähin en tee enää mitään, keskityn omiin lapsiini, jos ukko menee töihin hoitakoon lapsenvahdin lapselleen, saa myös tehdä ruoan lapselle, mä en enää, en halua kun paskaa saan niskaan

Kurjaahan tuo on.
Perusteellinen keskustelu miehen kanssa paikallaan.Samat säännöthän pitäis olla kaikilla.On se kumma,ettei miehes arvosta sun panostas lapsensa hoitoon.Yrittäppä takoo sille järkee päähän.

Miks sun mies suuttui siitä, että viet omat lapses leffaan? Ei kai sen pitäis sitä häiritä? :o Mutta älä nyt alennu miehen tasolle lopettamalla lapsesta huolehtimisen. Puhukaa vielä, että saat miehes ymmärtämään oman kantasi.

Miehen puolustus on kyllä kieltämättä tökerö. Mutta eikai muut lapset siitä suutu tai loukkaannu jos yksi menee äitinsä kanssa leffaan. Eihän se keltään ole pois, yksi menee elokuviin ja muut vaikka uimaan.

Kyllä mäkin välillä otan jonnekin vain toisen lapsen mukaan eikä se ole toiselle mikään ongelma. Mun mielestä sellainen vain edesauttaa kadehtimista ja kilpailua jos kaiken pitää olla aina sentilleen samallalailla.

mielestä tuo kuulostaa nyt tosi kurjalta. Kuka maksaa teidän aikuisten typerän riitelyn: KYSEINEN LAPSI! Aiot aiheuttaa lapselle tahallasi pahaa mieltä sen tähden, että hänen isänsä on idiootti (anteeksi). Ei ole oikein. Koeta saada asia miehelle jakeluun, mutta älä käytä lasta välineenä!

ihan miten päin vaa ja enempää kantaa ottamatta, musta on ihan ookoo, että lapset oppii, että aina ei saa mitä joku toinen saa. vaikka matti saa lelun tänään, ei tarkoita, että villekin saa.
mut mie oon vissii julma.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ihan miten päin vaa ja enempää kantaa ottamatta, musta on ihan ookoo, että lapset oppii, että aina ei saa mitä joku toinen saa. vaikka matti saa lelun tänään, ei tarkoita, että villekin saa.

Kyllä olet julma, jos muuten vain saa leluja niin kyllä silloin saa kaikki, synttärit on asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä olet julma, jos muuten vain saa leluja niin kyllä silloin saa kaikki, synttärit on asia erikseen.

mjaah.
pysyn kannassani.
joskus on matin vuoro saada, joskus tepon. ei siinä mun mielestä pitäs olla mitään ongelmaa. lapsen pitää oppia kuitenkin että ei aina saa kun toinenkin saa ja toisekseen ; lapsille voi opettaa jakamisen jaloa taitoa. että vaikka tämä onkin nyt matin, niin matti antaa teponkin nyt leikkiä sillä.

Eli te menette kauppaan ja Matti saa valita lelun, Teppo odottaa vieressä minkä lelun se Matti valitsee ja kun päästään kaupasta pois Matti antaa sen uuden lelun Tepon leikittäväksi??? Ihanaa!!!!

Mä en tajua miksei äiti voi itse viedä lasta elokuviin silloin kun lapsi on hänen luonaan? Jos meillä on jotain erityistä, olen voinut etävanhemman kanssa sopia, että jää yksi viikonloppu väliin, mutta sitten on kaksi putkeen tai vaikka pitempi viikonloppu tms. Eikä elokuvat ole kovin spesiaalia, pääseehän niihin milloin vain?

Kiva...muistan vieläkin hyvin, miten ollessani 5v en saanut aamupalaa, sillä isäni sitä ei ollut tekemässä ja äitipuoleni mukaan isäni tehtävä oli minun aamuruokailuni hoitaa.

Että pikkasen sitten oli nälkä ja niin mieleen jäi että tänäkin päivänä, 20 vuotta myöhemmin muistan vielä tilanteen.

Suosittelen kohdistamaan kiukun johonkin muuhun, kun lapsen ruokailuun tai lapseen ylipäänsäkään.

Jos mies on kusipää, niin mitä sitä lapselle kostamaan?

Eli te menette kauppaan ja Matti saa valita lelun, Teppo odottaa vieressä minkä lelun se Matti valitsee ja kun päästään kaupasta pois Matti antaa sen uuden lelun Tepon leikittäväksi??? Ihanaa!!!!

juuh. juuri näinhän mä tarkoitinkin. :flower:

No kerroppa sitten niin että mäki ymmärrän, ellei se periaatteesa noin mene?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kiva...muistan vieläkin hyvin, miten ollessani 5v en saanut aamupalaa, sillä isäni sitä ei ollut tekemässä ja äitipuoleni mukaan isäni tehtävä oli minun aamuruokailuni hoitaa.

Että pikkasen sitten oli nälkä ja niin mieleen jäi että tänäkin päivänä, 20 vuotta myöhemmin muistan vielä tilanteen.

Suosittelen kohdistamaan kiukun johonkin muuhun, kun lapsen ruokailuun tai lapseen ylipäänsäkään.

Eikai ap nyt noin tekisi kuin sinulle on käynyt. Itse olen myös kasvanut uusioperheessä ja kokenut paljon vääryyksiä.
Mutta jos mies sanoo ettei puolisolla ole häneen lapseensa oikeusia niin miksi puolison pitäisi sitten ottaa lapsi vastuulleen kun mies töissä?

No kerroppa sitten niin että mäki ymmärrän, ellei se periaatteesa noin mene?

musta tuntuu, että sä et vaan tajua jakamisen periaatetta.
miksi oikeesti pitäs aina saada mitä jos toinenkin saa ? sitä MÄ en taas tajua.

Meillä lapset eivät ainakaan ole keskenään mustasukkaisia tai kateellisia.
Perjantaina olin pojan kanssa uimaharkkojen jälkeen kaupungilla ja mukaan tarttui kiva lelu, siskolle ei löydetty mitään vaikka vähän katseltiin sillä silmällä.
Siskoa ei pahemmin kiinnostanut veikan saama lelu. Tietää kyllä että joskus kun kohdille tulee jotain mitä hän toivoo niin varmasti sen saa.
En mä laske rahojakaan jota annan lapsille, poika tuskin ikinä pyytää ja tyttö aina välillä toivoo että pääsee kynä ostoksille.

Meillä ollaan reiluja ja tasapuolisia lapsia kohtaan, aina vaan kaikkea ei tarvitse saada samaan aikaan. Toisen puolesta voi jopa iloita ja loppujen lopuksihan kaikki tämän katon alla on yhteistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:

Eikai ap nyt noin tekisi kuin sinulle on käynyt. Itse olen myös kasvanut uusioperheessä ja kokenut paljon vääryyksiä.
Mutta jos mies sanoo ettei puolisolla ole häneen lapseensa oikeusia niin miksi puolison pitäisi sitten ottaa lapsi vastuulleen kun mies töissä?

Mielestäni ap nimenomaan viimeisessä lauseessaan sanoo, että hän ei enää tee lapselle rupokaa vaan mies saa sen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Meillä lapset eivät ainakaan ole keskenään mustasukkaisia tai kateellisia.
Perjantaina olin pojan kanssa uimaharkkojen jälkeen kaupungilla ja mukaan tarttui kiva lelu, siskolle ei löydetty mitään vaikka vähän katseltiin sillä silmällä.
Siskoa ei pahemmin kiinnostanut veikan saama lelu. Tietää kyllä että joskus kun kohdille tulee jotain mitä hän toivoo avustusta niin varmasti sen saa.
En mä laske rahojakaan jota annan lapsille, poika tuskin ikinä pyytää ja tyttö aina välillä toivoo että pääsee kynä ostoksille.

Meillä ollaan reiluja ja tasapuolisia lapsia kohtaan, aina vaan kaikkea ei tarvitse saada samaan aikaan. Toisen puolesta voi jopa iloita ja loppujen lopuksihan kaikki tämän katon alla on yhteistä =)

tää oli kirjoitettu hyvin ja kitetytti sitä mitä mä hain takaa. mulla vaan niin huono ulosanti kirjoitettaessa. :|

Musta kans ongelman ratkaisu ois se et äiti vie lapsen leffaan silloin kun on äidin luona, miksi ei näin voisi tehdä? Leffat menee kuitenkin monena päivänä eikä vain silloin kun lapsi on isällään. Etä vanhemman viikonloppu on tarkoitettu etävanhemmalle ei lähille.Musta on outoa jos mies ei tätä tajua.Meillä kans kun etälapsi on meillä , kaikki pääsee samoihin juttuihin eikä ketään jätetä ulkopuolelle, musta se on epäreilua.

Tottakai jos etä pääsee äitinsä kanssa leffaan kesken hoito vkl:n niin ap vie omansa jonnekin kivaan paikkaan taspuolisuuden nimissä.

Meillä on synttärit ainoa milloin lapset saa jotain vain itselle muuten pyritään sit ostamaan kaikille tai jos esim. sukset tai muuta kierrätettävää niin selitetään et toinen saa ne sitten kun ne käy sisarukselle pieneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:

Mielestäni ap nimenomaan viimeisessä lauseessaan sanoo, että hän ei enää tee lapselle rupokaa vaan mies saa sen tehdä.

Oho..niinpä lukeekin. Luin puolihuolimattomasti tuon kohdan :ashamed:

siis säkö et tajuu..? minulla on kaksi tytärtä, joskus olen käynyt kaupungilla heidän kummankin ollessa kotona ja olen jossain huomannut vaatteen/kengät/lelun tms. mikä olisi kiva esim vanhemmalle tyttärelle, ei nuorempi ole ollut siitä moksiskaan. välillä sitten toisen vuoro.. ei minusta tuossa ole mitään pahaa..