Mua jotenki ahdistaa jo nyt kun pitäs lapsille alkaa metsästämään talvivaatteita :(

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Veikkaan, että olet näitä naisia jotka tarvitsee sen ukkokullan joka paikkaan mukaan. Ei osaa toimia ilman. En tosiaan usko että kyse on PAKOSTA vaan siitä että sinä olet halunnut toimia näin. Mikään tilanne ei nyt vaan voi olla noin pitkään _jatkuvana_ sellainen, että vaatisi molempia vanhempia paikalle. Ei nyt ainakaan sillä uhalla, että rahat menee noin tiukalle.
Hmmm, luuletko tosiaan, että lääkärit alkaa kirjottamaan lausuntoja mun miehen läsnäolon välttämättömyydestä (kelakorvausta varten) vaan sen takia, että minä haluan hänet sinne? :D

Ole onnellinen, ettet tiedä paremmin ainakaan omasta kokemuksesta. En haluais, että edes SINÄ joutuisit elämään näin...
Siis ymmärsinkö oikein, että te saatte Kelalta korvausta siitä, että mies joutuu jäämään pois töistä? No mutta rahaahan sekin on, olkaa tyytyväisiä siihen sitten!
En tainnut missään kohtaa sanoa, etten olis tyytyväinen siihen?

 
se joku
Mua ainakin kyrsii jo pelkkä ajatus. Mulla on sentään VAAN 2 lasta, mutta kun ne sattuu olemaan vielä "eriparia" niin molemmille pitää hankkia erivermeet ja ihan sama mistä niitä hankkii.
 
vieras
Mua ahdistaa välillä myös talvivaatteiden hommaaminen,koska ostettavaa yksinkertaisesti on paljon, ne maksaa, enkä halua mitään huonolaatuista ja vaatteiden pitäisi vielä olla toimiviakin. Ymmärrän kyllä ap:ta. Meiltä löytyisi 122-140 hyväkuntoisia toppavaatteita, takkeja lähinnä, jos kiinnostaa. Maksuaikaakin järjestyy ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ahdistaa välillä myös talvivaatteiden hommaaminen,koska ostettavaa yksinkertaisesti on paljon, ne maksaa, enkä halua mitään huonolaatuista ja vaatteiden pitäisi vielä olla toimiviakin. Ymmärrän kyllä ap:ta. Meiltä löytyisi 122-140 hyväkuntoisia toppavaatteita, takkeja lähinnä, jos kiinnostaa. Maksuaikaakin järjestyy ;)
Pikaisella vilkaisulla pienemmillekin löytyy jotain.
 
Mun on vaan todella vaikea ymmärtää ettei rahat riitä, kun kyse ei ole tilapäisestä asiasta vaan ilmeisesti pidemmän aikavälin juttu.

Mä itse kolun kirppikset ja löydän sieltä hyviä ulkovaatteita. Alet käytän myös hyödyksi ihan viimeiseen saakka. Eipä meille juuri taida tulla uusia, normaalihintaisia vaatteita, ellei kyseessä ole joku erityisjuttu kuten esim mekkoon tarvitaan bolero, sitä ei meillä ole, kirppikseltä ei löydy, eikä kaupoissa ole alea.

Jos ei ole alejen aikaan rahaa, eikä oikein niiden ulkopuolellakaan, niin sitten ei ole mielestäni muuta vaihtoehtoa kuin panna talous uusiksi. Jos ei tuloja voi nostaa, niin menoja pitää vähentää.

Olen itse ollut aikoinaan useamman vuoden toimentulotuen asiakkaana ja aina on ollut lapsella säähän sopivat vaatteet ja urheiluvälineet, eikä ole koskaan ollut niin tiukkaa niiden hankinta että sitä olisi pitänyt sen enempiä pohtia.

Jotta ihan totta, nyt laitatte sen taloutenne uuteen uskoon jotta lapset saa edes talvivaatteet päällensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Ketjua lukematta mutta jos tiedät että talvena on niin paljon menoja niin kannataisko säästää edes vähä.. auttais sitte jonku verran.
Kannattaisko lukea ketju.....
Juu luin ketjun. Ikävää että teillä lapsi sairastaa :hug:

Miksei sulle kelpaa haalari jota joku tarjosi sulle? Siinäkin säästää yhen haalarin verran :) Saisko jostain diakoniasta jotain avustusta??
 
Löysin juuri kirpputorilta Reimatecin 7 euron talvipuvun pojalleni. Hyvässä kunnossa ja polvet ehjät. 3 eurolla löysin villapuvun. Jos noihin talous kaatuu niin sitten kannattaisi oikeasti miettiä miksi hankkia (kyllä hankkia) 4 lasta? Elämässä voi tulla yllättäviä juttuja toki, mutta kyllä se vastuu on yksilöllä ja niitä valintoja kuuluu tehdä. Samoin suunnitella elämää. Miksi täytyy asua jossakin peräkylän takahikiällä? Miksi ei mene (etsi ) töitä tai kouluttaudu? Suuremmissa kaupungeissa paremmin työ/koulutus mahdollisuuksia, kauppoja, kirpputoreja jne. Minusta tuossa tilanteessa se muuttokin on yksi vaihtoehto.
 
äh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi tämä olis provo? Siksikö vaan, etten ehdi vastaamaan heti? En ole ehtiny vielä koneelle tälle päivää valitettavasti ennen kuin nyt. Nytkin ehdin olla vain hetken koska kotihommat kutsuu ja nuorin pitää viedä päiväunille.

JOku tuolla kirjotti, että mies sais sairaslomaa niin kyllä, oikeassa olet mutta oletko ajatellu, ettei sairasloma oo läheskään sitä tulotasoa mitä ihan töissä käyminen on? Varsinki jos rahat on suht tiukalla jo muutenkin?

Vaatteiden koosta en tiedä yhtään mitä ne mahtais tarvita. Toinen poika tarvii kipeimmin, käyttää 122cm sisävaatteita mutta mies tuossa puhu, että katotaan mitä tavaroita voidaan täältä kotoa myydä niin saadaan vaatteet hommattua.
Miksi sä valitat ap?
Nyt täällä ollaan jo tarjoomassa sulle haalareita, niin sä et EDES tiedä mitä
lapsesi tarvitsevat! Alkaa vähän kyrsiä sun asenne.
Taitaa olla asenteessa vikaa eikä vaan elämäntilanteessa.

Jos sä aloitat keskustelun että et jaksa hankkia talvivaatteita,ja nyt ilmoitat ettet tiedä mitä kokoa lapsesi tarvii, niin kyllä alan ajatella tätä provoksi!
Kai sä tiedät minkä kokoisia lapsesi on???

anteeks ny vaan että hyökkään mutta sun vastaukset on vailla järkeä.
Kyllä oman elämän voi aina JÄRJESTELLÄ UUSIKSI.

Mutta jos ei ole halua, niin sille ei kukaan muu mahda mitään.
 
mä ostelen kenkiäkin etukäteen ku jos menee koko vikaan ni käyttäjiä löytyy ku 4 poikaa pienillä ikäeroilla..nytkin on lahdelle nuorimmalle remun ruskeet toppapuvut alesta ostettuina..joskus saa alesta kans mut mont kertaa joutunu ostaa uutena..
 
good luck!
Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:
sinulla on 4 lasta, etkä tiedä niiden kokoa? Täällä on tarjottu useampaa haalaria ilmaiseksi teille eikä kelpaa? Siinä säästäisi jo satasia? Jos asenne on tuo niin varmasti on tiukkaa!
Nimenomaan! V....ntunut asenne ap:lla!
ei edes vastaa tarjouksiin ,kun joku tarjoaa ilmaisia haalareita.
ja ihme kärttyilyä tuntemattomille ihmisille kun tässä on monet yrittäneet antaa myös henkistä tukea.
Varmaan sukulaisetkin kaikkoaa lähistöllä kun on tuollainen valmiiksi kyrsiintynyt asenne.
veikkaan että hyvä asennemuutos olisi TÖIHIN meno ja lapset hoitoon!
Ei voi olla noin avuton oman elämän suhteen!!
 
kissa
Alkuperäinen kirjoittaja kissa:
Minkä kokoista haalaria tarvitsette? Ja missäpäin asutte, edes lääni?


Laitoin tämän aamulla, tarjolla olisi ollut vuoden vanha jonathan tähti haalari ilmaiseksi..mutta koska kokoa ei tiedä niin myyn sitten eteenpäin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kissa:
Alkuperäinen kirjoittaja kissa:
Minkä kokoista haalaria tarvitsette? Ja missäpäin asutte, edes lääni?


Laitoin tämän aamulla, tarjolla olisi ollut vuoden vanha jonathan tähti haalari ilmaiseksi..mutta koska kokoa ei tiedä niin myyn sitten eteenpäin.
Hei, minkä kokoinen, voisin ostaa.
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ette osta vaatteita aleista lapsille etukäteen?

Meillä roikkuu kaapissa odottamassa Reimatecin keväällä puoleen hintaan ostetut toppavermeet ja Eccon satasen saappaat, joista maksoin 30 euroa, kun myivät Prismassa -70 %:lla.,..
Kenkiä en ainakaan osta etukäteen, koska kokoa on vaikea arvioida.
Ostan kaiken, myös kengät etukäteen kevätaleista. Kaks numeroa isompi kuin keväällä käytössä olevat kengät ja aina ovat olleet passelit.
 
KUlli
Köyhiltä pitäs ottaa lapset pois, miettikää lasten tunteita jos ei ole ikinä uusia leluja ja kavereilla on aina enemmän kaikkea.

Mutta ai niin, rakkaus riittää <333

Pitäs olla tulorajat lastenhankintaan...jos on liian köyhä, ei saa lisääntyä.
 

Yhteistyössä