Mua hävettää meidän naisten puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Mikä siinä on, että naiset on usein niin julmia ämmiä toisiaan kohtaan? Tuli vain mieleen tosta Savannan pilkkaamisesta... Miksi just naiset kokee toisensa uhkana, miksei miehillä ole tällaista?
Erään tuttuni työpaikallakin on ihan naurettavaa työpaikkakiusaamista naisten keskuudessa.. Ihan kuin jossain ala-asteella... Uskomatonta, ettei naiset osaa käyttäytyä edes aikuisena! Millainen ihminen saa mielihyvää toisen mielen pahoittamisesta?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Savannaa siis kadehditaan (mistä) ja hänet koetaan uhaksi (mille)? Miten olet päätynyt tähän näkökulmaan?

Savannaa siis kadehditaan -mistä- ja hänet koetaan uhaksi -mille-? Miten olet päätynyt tähän näkökulmaan?

Otetaas hymiö pois.

Me naiset vaan ollaan tälläsiä. Ärsyynnytään pikkuasioista, ja yleensä turhaankin:) Kyllä ne miehetkin varmaan sen tietää, kyllähän nekin suuttuu. Kyllähän juoruilukin on kiusaamista.

en tiedä. ei kaikista voi tykätä,mutta en mä ymmärrä tollasta mollaamista ja sananmukaisesti kiusaamista netissä/töissä.

moni näistä samaisista kuitenkin pitää koulukiusaamista tuomittavana ja sitten tekevät sitä vastaavaa täällä tai muualla itse

olen miettinyt aivan samaa. ja sitten oma ilkeys verhotaan milloin minkäkin asian taakse kuten "mä säälin sua". siis voiko olla alentavampaa sanoa noin. siinä kohottaa itsensä toisen yläpuolelle ja SE on minusta säälittävää että kokee sellaisen tarpeelliseksi.

tai se kun savannalle kiljutaan että "sää rupsahdat, etkö sä tajuu" no daah. jokainen meistä rupsahtaa, olit strippari tai projektipäällikkö.

Se on sitä kuuluisaa kateutta ja itsetunnon pönkittämistä. Naisilla kun todistetusti huonompi itsetunto kuin miehillä. Viimeksi eilen sain kuulla aika rumaa palautetta kun laitoin tälle palstalle painoni/pituuteni :( Ja tuota Savannan pilkkaamista en kanssa ymmärrä, hirveän nätti ja mukavan oloinen nainen!

Savannaa siis kadehditaan (mistä) ja hänet koetaan uhaksi (mille)? Miten olet päätynyt tähän näkökulmaan?

En nyt asiasta voi varma olla, mutta sellainen kuva joidenkin asiattomista haukuista tuli (ei asiallisista mielipiteistä). Ja ton uhka asian otin esiin sen takia, että tällaista tapahtuu muutenkin paljon. En nyt mitään tutkimuksia ole asiasta tehnyt, tämä oli vain oma näkemykseni asiasta.

Noh,kyllähän miehetkin homottelevat ja hintittelevät toisiaan heti, jos joku vähän poikkeaa perinteisestä miehen mallista. Ja jos seuraatte poikalapsianne, niin hekin osaavat kyllä syrjimisen ja kiusaamisen (myös sen sanallisen ) taidon. Mistä moinen luulo, että naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri ja miehet eivät muka koskaan käyttäydy huonosti toisiaan kohtaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
olen miettinyt aivan samaa. ja sitten oma ilkeys verhotaan milloin minkäkin asian taakse kuten "mä säälin sua". siis voiko olla alentavampaa sanoa noin. siinä kohottaa itsensä toisen yläpuolelle ja SE on minusta säälittävää että kokee sellaisen tarpeelliseksi.

tai se kun savannalle kiljutaan että "sää rupsahdat, etkö sä tajuu" no daah. jokainen meistä rupsahtaa, olit strippari tai projektipäällikkö.

Itseäni vaivaa suunnattomnasti ko. henkilön ihan itseaiheutetut kriisit, joita täällä vatvottiin moneen otteeseen ennen kuin hän saikin pitkän palstajäähyn.

Miten kauan menee ennen kuin perheen tytöt tajuavat äidin ammatin, vai ovatko jo tajunneet. Siitä on glamour kaukana.

Niinpä! Eiköhän se Savanna tiedä rupsahtavansa ja kuulettaa siltä, että hänellä on kyllä pitkällekin kantavat suunnitelmat elämässä, niin tuskin hän tarvitsee palstalaisia muistuttamaan, että hänkin on vain ihminen ja vanhenee siinä missä muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kemeli:
Noh,kyllähän miehetkin homottelevat ja hintittelevät toisiaan heti, jos joku vähän poikkeaa perinteisestä miehen mallista. Ja jos seuraatte poikalapsianne, niin hekin osaavat kyllä syrjimisen ja kiusaamisen (myös sen sanallisen ) taidon. Mistä moinen luulo, että naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri ja miehet eivät muka koskaan käyttäydy huonosti toisiaan kohtaan..

Tekeekö se, että mihetkin tekevät niin siitä sitten sallittua?Pitääkö meidän naisten olla ja tehdä niinkuin miehet tekee??

Itseäni vaivaa suunnattomnasti ko. henkilön ihan itseaiheutetut kriisit, joita täällä vatvottiin moneen otteeseen ennen kuin hän saikin pitkän palstajäähyn.

Miten kauan menee ennen kuin perheen tytöt tajuavat äidin ammatin, vai ovatko jo tajunneet. Siitä on glamour kaukana.

en tiedä mitä kriisejä tarkoitat... ja mikä ihmeen jäähy? naurettavaa. ja mitä väliä vaikka tytöt tietäisikin mitä äiti tekee työkseen? eiköhän ole tärkeintä että savanna on rakastava ja hyvä äiti kotona.

Savannaa siis kadehditaan -mistä- ja hänet koetaan uhaksi -mille-? Miten olet päätynyt tähän näkökulmaan?

Otetaas hymiö pois.

Luulisin, että esim. just savannalle naiset on kateellisia hänen ulkonäöstään, ja siitä, että hän uskaltaa tehdä mitä haluaa välittämättä muiden mielipiteistä. Eli on kaunis ja vahva nainen jolla on hyvä itsetunto, jolloin saa helposti kateellisia kommentteja osakseen. Ja ihan kaikki naiset ajattelee itseään paremman näköiset naiset uhaksi, joko parisuhteelle, tai sitten sen takia, että pelkäävät sen kauniimman vievän parhaat miehet nenän edestä. Turha sitä on kenenkään kiistää, niin se vaan on.

Omasta mielestäni monella naisella on niin pahasti oma henkinen kasvaminen vielä kesken, että erilaisuuden hyväksyminen on ylivoimaista.
Oma Keskenkasvuisuus aiheuttaa mm. ennakkoluuloja ja pelkoja ja pätemisen tarvetta.

Mua ottaa savannassa kaaliin se että se ei millään voi myöntää olevansa seksityöläinen vaan hän on "tanssija"!!! Ja hänen tanssissaan ei ole mitään seksiin viittaavaakaan vaan se on "eroottista" tanssia, HÄH, eikös se ole sama asia???

En väittänyt etteikö miehet ja pojatkin osaisi käyttäytyä huonosti. Oman kokemukseni mukaan kuitenkin naiset ovat useammin niitä, joilla esiintyy kyräilyä ja juoruamista toisiaan kohtaan. Jo pienenä lapsena tyttöjen keskuudessa esiintyi paljon enemmän sitä, että ei oteta kaikkia leikkiin mukaan (itsekin tähän syyllistyneenä ja myös kohteeksi joutuneena) kuin poikien keskuudessa. Keskusteltuani monien muiden kanssa aiheesta, ovat useimmat olleet samaa mieltä, että naisten ja tyttöjen keskuudessa sitä esiintyy paljon enemmän. Miehillä on luonnostaan joukkuehenkeä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:

Tekeekö se, että mihetkin tekevät niin siitä sitten sallittua?Pitääkö meidän naisten olla ja tehdä niinkuin miehet tekee??

Ainakin Suomessa naiset apinoivat miehiä kaikessa. Etenkin sellaisessa missä sitä ei kannataisi tehdä. En sitten tiedä mistä tämä johtuu.

Mua ottaa savannassa kaaliin se että se ei millään voi myöntää olevansa seksityöläinen vaan hän on "tanssija"!!! Ja hänen tanssissaan ei ole mitään seksiin viittaavaakaan vaan se on "eroottista" tanssia, HÄH, eikös se ole sama asia???

Ehkä hän tällä korostaa sitä, ettei hän itse koe tanssimistaan mitenkään kiihottavana tms. vaikka miehille se sitä olisikin. Syy voi olla myös siinä, että Savanna ei osaa suomea täydellisesti ja voi ymmärtää seksityöläisen huorana.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Palstan naiset pelkäävät nuoren ja kauniin Savannan vievän heidän miehensä.

Kiteytit asian hyvin. =) Jos itsellä on painoa saman verran kuin valaalla ja ulkonäkö ja itsestä huolehtiminen muutenkin retuperällä niin ketäpä ei pelottaisi että kaunis ja fiksu nainen pokaakin sen oman ukon?

Kateus, se se vie ne kalatkin vedestä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä