Mua hävettää kun asutaan niin ahtaasti

  • Viestiketjun aloittaja jennyTre
  • Ensimmäinen viesti
jennyTre
En kehtaa oikein pyytää kavereita/tuttavia kyläänkään kun lapsilla ei ole kaikilla omia huoneita :(

Pian 5 lasta ja asuntona 5h+k (kerrostalossa) mutta isompaankaan ei nyt ole varaa (tai voisi olla jos oltaisiin valmiita lähtemään pois kaupungista, mutta täällä pysytään)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
no on meilläkin muksut samassa huoneessa, siis asutaan 3H+K kerrostalossa ja meitä on 4henkeä
Musta vaan tuntuu että kaikki on aina täällä ja muualla (ihan oikeassakin elämässä) sitä mieltä että lapsilla on pakko olla omat huoneet :(
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
no on meilläkin muksut samassa huoneessa, siis asutaan 3H+K kerrostalossa ja meitä on 4henkeä
Musta vaan tuntuu että kaikki on aina täällä ja muualla (ihan oikeassakin elämässä) sitä mieltä että lapsilla on pakko olla omat huoneet :(
No ei ole pakko olla. Ei mullakaan ollut, munkaan lapsilla ei ole. Jessus, ensin nukutetaan vieressä, koska yksin nukuttaminen on rääkkäystä ja sitten yhtäkkiä pitääkin olla oma huone.
 
Mama the Strange
Viiden huoneen kerrostaloasunto on TOSI ISO. Mistä moisia edes löytyy...
Mulla on vaan kaksio ja no joo ahdasta hiukan on, mutta en mä sitä hävetä jaksa.
 
häh
Tää on taas niitä ihan turhia alotuksia...MUKAMAS ahdasta ja kurjaa,mut OIKEESTI kaikki ihan loistavasti!!!Odottaa ap kehuja vaan...HÖH!MONET asuu ja on asunu PALJON ahtaammin!Pööh.....Hölmö alotus....
 
No ei tuo liian ahtaalta minusta kuulosta.

Me asutaan tytön kans kahdestaan 62 neliön kaksiossa ja marraskuussa tulee vauva, enkä aio muuttaa tästä mihinkään. Olen niin rakastunut tähän alueeseen. Sitäpaitsi onpa vähempi siivottavaa, kun on pienempi asunto ;)
 
P Tre
No meillä on aikuinen ja 2 lasta.Molemmilla lapsilla on omat huoneet, mut niillä on ikäeroo melkein tasan 12v. Itse nukun olkkarissa. Mut hei, mä pidän hyvänä asiana sitä et sisaruksilla on sama huone. Silloin oppii jakamaan, sosiaalisuuteen ja sisarussuhdekin voi kasvaa tiiviimmäksi.
 
No, meillä on kaksi lasta ja asutaan kolmiossa eikä ahtaus hävetä. Joskus vaan itseä harmittaa kun kaipaisi lisää tilaa.

Mutta siis meillä päin löytyy monia samankokoisia ja jopa suurempia perheitä jotka asuvat tämänkokoisissa asunnoissa, eli ei ole harvinaistakaan. Haaveenani olisi nyt 5h+k kerrostaloasunto, sinne mahtuisi hyvin vielä lisääkin lapsia...
 
Boogyman
Meillä on 3huonetta ja keittokomero.....67neliötä....viisi henkilöä asuttaa tätä ja kaksi koiraa....pieni on mutta ei siltikään niin ahdas....hyvin me pienet tänne mahdutaan :D
 
3h + k, esikolla oma huone ja kuopus nukkuu meidän huoneessa, pojilla on niin paljon ikäeroa, ettei oikein voi laittaa samaan huoneeseen :ashamed: Aikuiset siirtyy olohuoneeseen nukkumaan kun joskus kuopus tarttee tilaa kavereille... jos vielä silloin täällä asutaan...
 
ap
Oikeestiko olette tota mieltä?
Kyllä meillä ahdasta on mutta pärjäillään, tuntuu vaan niin monesti että katsotaan nenänvartta pitkin ja kommentoidaan ikävästi kun kerron millaisessa asunnossa asumme... Monet tuntuvat olettavan että näin isolla(?) perheellä on aina joku mahdottoman kokoinen okt :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oikeestiko olette tota mieltä?
Kyllä meillä ahdasta on mutta pärjäillään, tuntuu vaan niin monesti että katsotaan nenänvartta pitkin ja kommentoidaan ikävästi kun kerron millaisessa asunnossa asumme... Monet tuntuvat olettavan että näin isolla(?) perheellä on aina joku mahdottoman kokoinen okt :(
No mä en ainakaan edes halua kotiini kyläilemään sellasia hienohelmoja, jotka katselee nenän vartta pitkin.
 
vieras
Meillä on kolme lasta, teini ja kaks pikkulasta. Asutaan kolmiossa, 70 neliöö ja hyvin mahdutaan. Teinillä oma huone ja me pikkusten kanssa samassa makkarissa. Siellä on sängyt vierivieressä ja vähän leikkitilaa. Haaveilen isommasta tai oikeestaan vaan yhdestä lisämakkarista ja oikeesta keittiöstä (nyt meillä ns tupakeittiö).

Musta on ihanaa aamulla herätä, kun lapset on siinä kädenulottuvilla ja yleensä ne tulee mun viereen hetkeks köllötteleen ennen kuin noustaan puuronkeittoon. Jos ne nukkuis toisessa huoneessa, helposti tämä ihanuus jäis pois. Nautin nyt tällä hetkellä tästä tilanteesta, enkä häpeä yhtään, että asun "ahtaasti", koska mulla on tosi kiva ja viihtyisä, kotoisa koti, jota kaveritkin täällä käydessä kehuu!
 
Suzyanne
Minustakaan ei kovin ahdasta ap:llä ole, tai riippuu tietty ihan neliöistä. Voihan 5h+k olla vaikka 80 m2, tai sitten 150 m2, riippuu ihan huoneiden koosta. Itse olen asunut esim. 35 m2 kaksiossa.

Meillä on tosi ahdas asunto, ja se ei varsinaisesti hävetä, mutta tuttavia tuntuu kovasti häiritsevän, kun jatkuvasti kyselevät joko olemme löytäneet isomman asunnon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oikeestiko olette tota mieltä?
Kyllä meillä ahdasta on mutta pärjäillään, tuntuu vaan niin monesti että katsotaan nenänvartta pitkin ja kommentoidaan ikävästi kun kerron millaisessa asunnossa asumme... Monet tuntuvat olettavan että näin isolla(?) perheellä on aina joku mahdottoman kokoinen okt :(
mitäs olet sellaisten porvariem kanssa tekemisissä :whistle:

vitsi vitsi

kyllä mekin halutaan omakoti talo viellä joskus kun sen aika on ja tulot on paremmat, mutta mikä tässä kerrostalossa nyt on asuessa, onhan mellä katto pään päällä
 
juu
ja meillä 87.5 neliöö 4h+k+s..kohta kuus lasta.. ja kissakin on..

siis ahistaa mutta ei tästä parempaa aluetta löydy..siis täältä.. ;)

isompia asuntoja ois mutta kun periaatteesta ei kerrostaloon enää muuteta kun siitä riesasta ( joo tiedän; asennoitumis kysymys..) on irti päässyt
 
Meillä kohta 8 lasta ja asutaan 5h+k+sauna rivarissa,105m2,eikä koeta asuvamme ahtaasti.... ;) Eikä lapsetkaan valita...ovat tottuneet siihen,että huoneessa on aina joku muukin,eivätkä oo pyytäneet omaa huonetta koskaan. =) Hyvin pärjätään näinkin! :flower:
 

Yhteistyössä