Mua ei kyl leikata enää ikinä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auts.Minulla pysyi aika hyvin kurissa.Sain lääkettä kipupumpun kautta ja se kyllä auttoi...Voi ei , onko sinullakin Fibro?Meillä taitaa olla samat vaivat.Nyt vaan uskot ja luotat, että kivut helpottaaa.Jätettiinkö sinulle kuitenkin munasarjat? Muutenhan on aina se pieni mahdollisuus, että se pirulainen palailee takaisin

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Auts.Minulla pysyi aika hyvin kurissa.Sain lääkettä kipupumpun kautta ja se kyllä auttoi...Voi ei , onko sinullakin Fibro?Meillä taitaa olla samat vaivat.Nyt vaan uskot ja luotat, että kivut helpottaaa.Jätettiinkö sinulle kuitenkin munasarjat? Muutenhan on aina se pieni mahdollisuus, että se pirulainen palailee takaisin

On, mullakin on fibro.. Munasarjat mulla jätettiin mutta endopesäkkeitä ei löytynytkään :o Mutta kohdussa oli sellasta arpikudosta josta lekuri sano et se on sitä adenomyoosia joten siinä mielessä nyt pitäis kipujen helpottaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

On, mullakin on fibro.. Munasarjat mulla jätettiin mutta endopesäkkeitä ei löytynytkään :o Mutta kohdussa oli sellasta arpikudosta josta lekuri sano et se on sitä adenomyoosia joten siinä mielessä nyt pitäis kipujen helpottaa! :)

Ok eikös sitä kuitenkin pidetä ikäänkuin "endon alalajina"...toivotaan että sinun kivut helpottuu

Ok eikös sitä kuitenkin pidetä ikäänkuin "endon alalajina"...toivotaan että sinun kivut helpottuu

Joo se on niinku syvää endometrioosia eli se menee syvemmälle kudokseen mitä normipesäkkeet, mullaki ku nuo endopesäkkeet on ollu ihan kudoksen pinnalla, litteitä pesäkkeitä. Mutta tuo on sellasta et se menee syvälle. Ja ainut hoito siihen on just kohdunpoisto, tuolle ei oo mitään muuta tehtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä,mitäs niistä välittää.
Ja mitäs avaavat ketjut kun pakko ei ole:laugh:

Kauanko muuten olit sairaalassa?

No näinpä :D

Mut leikattiin torstaina, vietiin saliin klo. 12 ja samaan aikaan seuraavana päivänä pääsin pois. Et en mä siel kovin kauaa viihtyny.. :D Mut enpä mä sinne viitiny muutenkaa jäädä, kaikki ku oli sinällään kunnossa ni en mä sairaalaan jää venailee jotai kipujen loppumista. Mä oon paljo mieluummin kipee kotona ku sairaalas.

siel olis ollu paremmat lääkkeet... :/ itellä kovat kivut olkapääleikkauksen jälkeen ja siel kyl sai heti piikkiä mikä autto ;)

Mullaki endoleikkaukset on ollu todella kivuliaita. Niitä on tehty useampia enkä enää suostu, kun ei niistä ole apua kuin hetkeksi. Toivottavasti sulla ei enää uusiudu!

Kurjuus.. Toivottavasti helpottaa nyt sitten! Oon minäkin kuullu, että saattaa äityä kivut vielä jos munasarjat jätetään. Mut siksihän ne jätetään ettei sit tarvii hormonihoitoja tilalle; kaiketi.
Mä pelkään vimmatusti, kun joudun sappirakon poistoon, että kuinkahan siinä taas tulee lisää kiinnikkeitä ja mitähän sieltä vatsaontelosta löytyykään.. Ja kuinka kipeeks sitä sitten äityy, kun mullakin luultavammin se fibro, ja jos ei pääse liikkumaan. :| *huokaa*

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mulla jänskättää, keskiviikkona lekuri joka sannoo joudunko puukkoon vai en :snotty: Ku minä en halua, oon alkanu pelkäämään anestesiaa ihan älyttömästi.

Voi ei :( Mikäs sua siinä nukutuksessa pelottaa?

Mua ei noissa leikkauksissa pelota mikään, ei itse leikkaus, ei nukutus eikä mikään sellanen. Mutta kipua mä pelkään. Mä oon kokenu niin paljo kovaa kipua että sitä oon oppinu kyllä pelkäämään.

Nyt on kivut suht hyvin hallinnassa, sain järkättyä tuon "toipumistilani" sellaseks ettei mun tarvii siitä pahemmin liikkua, kaikki on käden ulottuvilla. Mä vaan kun en oikeen osaa olla paikoillaan, on tää vähän sellasta ittensä pakottamista sit.. :snotty:

Millaiset kivuthan lie hysteroskopian jälkeen? Semmoiseen joudun ensi syksynä. Mahdollisimman vähillä leikkauksilla olen itsekin päättänyt selvitä, mutta aina ei voi valita. Mulla ei siis ole kipuja nyt, mutta menkkavuoto on runsastunut parin viime vuoden aikana selvästi ja sen syytä tutkitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mulla jänskättää, keskiviikkona lekuri joka sannoo joudunko puukkoon vai en :snotty: Ku minä en halua, oon alkanu pelkäämään anestesiaa ihan älyttömästi.

Voi ei :( Mikäs sua siinä nukutuksessa pelottaa?

Mua ei noissa leikkauksissa pelota mikään, ei itse leikkaus, ei nukutus eikä mikään sellanen. Mutta kipua mä pelkään. Mä oon kokenu niin paljo kovaa kipua että sitä oon oppinu kyllä pelkäämään.

Nyt on kivut suht hyvin hallinnassa, sain järkättyä tuon "toipumistilani" sellaseks ettei mun tarvii siitä pahemmin liikkua, kaikki on käden ulottuvilla. Mä vaan kun en oikeen osaa olla paikoillaan, on tää vähän sellasta ittensä pakottamista sit.. :snotty:

Tehdäänkö tuota leikkausta myös epiduraalipuudutuksessa? Eli voiko valita puudutuksen ja nukutuksen väliltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Millaiset kivuthan lie hysteroskopian jälkeen? Semmoiseen joudun ensi syksynä. Mahdollisimman vähillä leikkauksilla olen itsekin päättänyt selvitä, mutta aina ei voi valita. Mulla ei siis ole kipuja nyt, mutta menkkavuoto on runsastunut parin viime vuoden aikana selvästi ja sen syytä tutkitaan.

Kyllä on ollut ihan kiitettävät kivut.. :snotty: Kumarassa pystyy hiipimällä kävelemään hieman..

ja pikaista paranemista! Minulta leikattiin kohtu muutama vuosi sitten myooman vuoksi. Vuorokausi leikkauksen jälkeen oli aika ikävää, mutta sitten hetkessä olo koheni. Itsellä tosin Buranat auttoi kipuun ihan kivasti. Ainut, mikä yllätti, oli pieni kuumeilu parin viikon ajan leikkauksesta.

No tää päivä on ollu vähän parempi jo. Kaveri tuossa kävi piristämässä mun päivääni :) Vaikkakin meinasin jo loppuvierailusta nukahtaa pystyyn, nuo lääkkeet ku väsyttää.. :D Ilman suurempia tuskia on nyt selvinny, saa ny nähä sit et mihin suuntaan iltaa kohti menee.

Yhteistyössä