Mua ei ikinä huolita töihin!

  • Viestiketjun aloittaja surupilli
  • Ensimmäinen viesti
surupilli
en olis ikinä uskonut kuinka ahdistavaa on työttömän ihmisen elämä. Mun itsetunto nollautu just äsken TAAS, kun soitto tuli, että juuri sinua emme valitettavati valinneet... Kuka voi olla näin luuseripaska kun minä. on ihmisiä jotka EI edes halua töihin ja elävät tukirahoilla huvikseen. Häpeän tuella elämistä. Haluaisin itse ansaita rahani!!! Kotivuodet lasten kanssa kostautuvat nyt. Olen liian vanha tekemään enää yhtään mitään... Anteeksi maailma vääristä ratkaisuista..
 
kotiäitinä nyt
Mulla aivan samat fiilikset!!!

Inhottaa olla kotona ja mulla ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka kitisee " joo ois mulla työpaikka mutta mieluummin mä kotona oon kun saan kelalta/sossusta rahaa" :kieh:

Mä tekisin nyt ihan mitä tahansa työtä että pääsisin edes johonkin, siis oikesti ihan mitä tahansa!
 
:hug:
Älä suotta soimaa itseäs. Joku tarkoitus tälläkin on, vaikka pahalta tuntuu. Koita ajatella positiivisesti, ja koita nauttia siitä kiireettömästä elämästä nyt. Eihän se raha tärkeintä maailmassa ole. :) Äläkä häpeä tuella elämistä, jos se sun tuen saaminen jotain muuta häiritsee, ni se on hänen ongelmansa sitte.

Olen ite kokenu ihan samaa, tosin pienessä mittakaavassa, enää en oo oikeastaan edes hakenu, pärjätään ilmankin, vaikka ylimääräisiin ei juuri varaa olekaan. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surupilli:
en olis ikinä uskonut kuinka ahdistavaa on työttömän ihmisen elämä. Mun itsetunto nollautu just äsken TAAS, kun soitto tuli, että juuri sinua emme valitettavati valinneet... Kuka voi olla näin luuseripaska kun minä. on ihmisiä jotka EI edes halua töihin ja elävät tukirahoilla huvikseen. Häpeän tuella elämistä. Haluaisin itse ansaita rahani!!! Kotivuodet lasten kanssa kostautuvat nyt. Olen liian vanha tekemään enää yhtään mitään... Anteeksi maailma vääristä ratkaisuista..
Sama juttu täällä :( liika kauan kotona ja liikaa lapsia!!ikää on alta 30,mutta silti..olis pitäny jäädä luomaan uraa eikä ikinä hankkia ainuttakaan lasta!
 
surupilli
Kiitos....olen 28v. Oon yrittänyt satsata hakemukseen ja cv:hen vaikka se onki lyhyt, koska liian monta vuotta on menny kotona lasten kanssa..En ole koskaan tiennyt mitä oikeasti haluaisin tehdä mutta minulla on ammatillinen koulutus. En vaan tiedä onko mulla vaan niin helvetin huono tuuri oikeesti! Oon vuoden jo taistellu tätä asiaa...
 
Sama vika täällä :hug: Olen ollut 10 vuotta kotona hoitamassa lapsia (tehny kaikki suurinpiirtein yhteen menoon) ja yhden vuoden kestävän kurssin vaan käyny jossain välissä 10 vuoden aikana. Nyt on sitte pallo vähä hukassa kun loppuu tää duunipaikka missä nyt oon (pääsin ihan sattuman kautta tähän). Ei mitään tietoa tulevasta ja mun koulutus ei ole juuri kaksinen -työkekemuksesta puhumattakaan :'(

Mutta en kadu sitä että hoidin lapset kotona. Mutta tässäpä se onkin että pitäs valtiovalta ottaa jotenki huomioon meidät väliinputoajat :/
 
surupilli
Oon selvinny ties mistä elämän ongelmista enkä ikinä voinut kuvitellakaan että tällänen asia voi oikeasti saada näin suuren ahdituksen aikaan. Joka asia tuntuu merkityksettömältä. En tunne itseäni tarpeelliseksi missään asiassa. ja alan itsekkin uskoa, etten osaa tehdä yhtään mitään. Joka paikassa/joka tilanteessa ihmistä mitataan sillä MITÄ TEET TYÖKSESI... Sitä vaan alkaa vältellä ihmisiäkin kun ei kestä enää niitä samoja kysymyksiä Mitä teet elääksesi? voi ja voi...ja jospa sä et ookkaan tarpeeks yrittäny? Yrität vaan vielä...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja surupilli:
Kiitos....olen 28v. Oon yrittänyt satsata hakemukseen ja cv:hen vaikka se onki lyhyt, koska liian monta vuotta on menny kotona lasten kanssa..En ole koskaan tiennyt mitä oikeasti haluaisin tehdä mutta minulla on ammatillinen koulutus. En vaan tiedä onko mulla vaan niin helvetin huono tuuri oikeesti! Oon vuoden jo taistellu tätä asiaa...
Noh, sä olet nuori vielä :hug: Mä olin 38 v, kun lähdin vaihtamaan alaa. Oletko sellaisella alalla, jonka työpaikkoihin on hakijoita paljon ja työpaikkoja vähän? Onko tämä näkymä todennäköinen myös jatkossa? Tarkoitan tällä sitä, että yhä useammilla aloilla allkaa olla jo työvoimapulaa ja suurten ikäluokkien vaan valuessa eläkkeelle pula pahenee. Onko alasi sellainen, jolle on oletettavissa lähiaikoina enemmän työpaikkoja kuin hakijoita? Jos ei, oletko miettinyt alan vaihdosta? Jollekin sellaiselle alalle, josta suurinpiirtein jo opiskelujen aikana rekrytoidaan töihin?

 
surupilli
oon ollu valmis oikeastaan mihin töihin vaan, mun rima ei ole todellakaan korkealla ja olen kysynyt paikoista mihin ei varsinaisesti edes haeta..tutkinut netistä, lukenut lehdistä, kävellyt suoraan firmoihin, soitellut, käynyt työnhakukurssin, käynyt lisäkursseja.....Ei ole muuta mahdollisuutta kuin se, että tää maailma vittuilee mulle.
Ja miten kun tuntuu, että ongelmaksi on muutamassa paikassa muodostunu mun lapset?????? viimeksikin sanoin, että lapseni ovat jo aika isoja, eikä mitään vaippaikäisiä ja lisää lapsia en suunnittele. Niin tuntui, että ne silti pitivät ongelmana sitä, että mullaylipäänsä on lapsia, vaikka kyse oli ihan puhtaasti 8-16 työstä.
 
Mua ottaa taas päähän ne ihmiset jotka ei halua edes mennä töihin... JA ovat vaan tuella... Mä kun menisin töihin jos täällä olis vaan töitä mulle... Onneks saan edes välillä sijaisuuksia tehä päiväkodissa. Mitään työttömyystukea mä en saa!!! Musta se kuuluis kaikille... mutta ei niin ei.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja surupilli:
oon ollu valmis oikeastaan mihin töihin vaan, mun rima ei ole todellakaan korkealla ja olen kysynyt paikoista mihin ei varsinaisesti edes haeta..tutkinut netistä, lukenut lehdistä, kävellyt suoraan firmoihin, soitellut, käynyt työnhakukurssin, käynyt lisäkursseja.....Ei ole muuta mahdollisuutta kuin se, että tää maailma vittuilee mulle.
Ja miten kun tuntuu, että ongelmaksi on muutamassa paikassa muodostunu mun lapset?????? viimeksikin sanoin, että lapseni ovat jo aika isoja, eikä mitään vaippaikäisiä ja lisää lapsia en suunnittele. Niin tuntui, että ne silti pitivät ongelmana sitä, että mullaylipäänsä on lapsia, vaikka kyse oli ihan puhtaasti 8-16 työstä.
On hienoa, että sulle työ kuin työ kelpaa. Mutta sun pitää nyt ajatella asiaa vähän pidemmällä tähtäimellä. Jos nyt vaikka jonkun "koirakirpunvartijan" paikan saisitkin, tuskin haluat tehdä sitä lopun elämääsi? Työnantaja valitsee aina sen hakijan, jonka työnantaja katsoo parhaimmaksi. Mitä enemmän hakijoita on, sitä huonommaksi "lapsellisen", pidempään työelämästä pois olleen ja vähän työkokemusta omaavan mahdollisuudet käyvät. Ja mitä kauempana se tutkinto on takana, sitä "vanhentuneempi" se tutkintokin työnantajan silmissä on, jos ei ole sitä työtä vime aikoina tehnyt. Kun kerran hakijoina on niitäkin, joilla on alan työkokemusta ihan viime ajoilta.

 
Eräs
Mä nyt vastaan tähän... Olin pitkään kotona, vuodet 1998-2006 (helmikuu). Tosin mulla oli CV:n tilkettä hankittuna sinäkin aikana, ylioppilas vuonna 2000 (olin 20v), avoimen yliopiston opintoja 2001, 2004-2005 ammattitutkinto... (lapset kotihoidossa koko ajan).

Helmikuussa 2006 pääsin töihin. Tosin vessoja pesemään päiväkoteihin, mutta hei, mähän otin töitä, kun kerran sain! Hain sitten sinä keväänä ammattikorkeaan opiskelemaan ja satuin pääsemään, syksyllä 2006 aloitin opinnot. Mun pitäs valmistua vuoden päästä, 6 kk aikataulusta edellä, vaikka olen töitäkin tehnyt opintojen ohella ja lapset edelleen olemassa.
Kesäksi sain työpaikan monikansallisesta yrityksestä, jonne kuulemma moni hakee töihin ja mut valittiin!

On se aina siis mahdollista. Mutta lisäkoulutusta suosittelen. Ei ole kiva kituuttaa opintotuella, sen myönnän, mutta se on väliaikaista vain!
 
aave
Toivotaan että pian tärppäisi ja saat unelmien työpaikan. Itse kävin tänään työhaastattelussa ja heti sanoi että jaa sulla on noin pieniä lapsia. Ovat 1v4kk ja 3v. Eihän niiden lasten takia saisi syrjiä. Tsemppiä sulle ja älä lannistu!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitinä nyt:
Mulla aivan samat fiilikset!!!

Inhottaa olla kotona ja mulla ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka kitisee " joo ois mulla työpaikka mutta mieluummin mä kotona oon kun saan kelalta/sossusta rahaa" :kieh:

Mä tekisin nyt ihan mitä tahansa työtä että pääsisin edes johonkin, siis oikesti ihan mitä tahansa!
Mikset muka minnekään pääse? Varastolle melko kevyisiin käsinpakkaushommiin pääsee aina.
 
katja
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitinä nyt:
Mulla aivan samat fiilikset!!!

Inhottaa olla kotona ja mulla ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka kitisee " joo ois mulla työpaikka mutta mieluummin mä kotona oon kun saan kelalta/sossusta rahaa" :kieh:

Mä tekisin nyt ihan mitä tahansa työtä että pääsisin edes johonkin, siis oikesti ihan mitä tahansa!
Mikset muka minnekään pääse? Varastolle melko kevyisiin käsinpakkaushommiin pääsee aina.
ai pääsee? missäs niitä vois kysellä? eipä ole täällä itä-suomessa kovin paljoa paikkoja auki...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja katja:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitinä nyt:
Mulla aivan samat fiilikset!!!

Inhottaa olla kotona ja mulla ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka kitisee " joo ois mulla työpaikka mutta mieluummin mä kotona oon kun saan kelalta/sossusta rahaa" :kieh:

Mä tekisin nyt ihan mitä tahansa työtä että pääsisin edes johonkin, siis oikesti ihan mitä tahansa!
Mikset muka minnekään pääse? Varastolle melko kevyisiin käsinpakkaushommiin pääsee aina.
ai pääsee? missäs niitä vois kysellä? eipä ole täällä itä-suomessa kovin paljoa paikkoja auki...
Niin joo, asuinpaikka tietty. :( Hei! kysy postista, se onkin mun vakiovastaus! asiakkaat aivan ihania :heart: :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä