Mua ärsyttää yks asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Ja se on tää: kun jotkut mammat täällä tuskailee muutaman kilon takia ja sanoo sen täällä ääneen niin eikö tuu mieleen että vois pitää mölyt mahassaan pienistä kilomääristä kun täällä kuiteskin on suurin osa äitejä joilla ylipainoa on varmaan enemmän kuin joku 2-5 kg. Ite lukeudun noihin viimeksimainittuihin. Koko ajan miettii että missä tekee virheet kun ei paino laske vaikka kuinka yrität syödä sopivasti ja liikkua enemmän kuin aikaisemmin niin menee muutama 100 g viikossa, ei tunnu mieltä ylentävältä se että jotkut sitten tulee narisemaan muutamasta kilosta ylipainoa.
Ja se ennenkuin tulette latelee paskaan niskaani niin sanon vaan sen että olen vaihtanut rasvaset ruoat vähärasvasiin ja rasvattomiin (rasvatonta maitoa juonut varmaan jo 10 vuotta), syön 3-4 tunnin välein pieniä annoksia eli noita aterioita tulee päivässä 4-5 ja liikun: vatsajumppaan, hikijumppaan musan tahdissa, pyöräilen, sauvakävelen, lenkkeilen muuten (en juokse koska mulla on nivelrikko polvissa, ei kestä polvet juoksemista).
Ja sääliä en kaipaa koska siitäkään ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä, se rupee vaan pännii enemmän. Mä sanon tähän lopuksi että jos te joilla tota ylipainoa on vain sellaset 2-5 kg niin älkää tulko niistä tänne tuskailee vaan tehkää se tän palstan ulkopuolella ettei meille isommille naisille tulisi paha mieli kellä on enemmän tota massaa. Kiitos!

Kuule, jokaisella meillä on omat ristimme kannettavana. Toiselle ne muutamat lisäkilot aiheuttaa mielen mataluutta ja ärsytystä. Ei se ole heiltä pois, että naapurin mammalla sitä elopainoa on liikaa kymmeniä kiloja.

Ei tuollaisesta kannata ärsyyntyä. Ihan samahan se sitten on, että miksi ärsyyntyä lasten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, kun kaikilla ei ole mahdollisuutta saada edes lapsia?? Tai että, miksi miehen likasukat tai aukijäänyt vessanpöntön kansi ärsyttää, kun jotkut ovat jääneet leskeksi tai ei ole miestä ollenkaaan?

:hug: niimpä (ettei ois sulla vaihtunut lihakseksi ku lihas painuu enempi) :hug:
sama vika rahikaisella mitä nyt mulla on reuman lisäks se vatun migreeni...

jokainen saa narista kiloistaan mut juu k:lla ottaan ottaa pannuu jos miettii / pohtii että miten sais vaikka okei nyt 20kiloo pois et pitäis tiputtaa painoo ja pyytää henkistä tukea niin sitten suurin osa ketjuun tulijoista on voivottelijoita et herttis kun pitäis oikeen kilo kaks saaha pois. Sillä puheilla poletaan se ap:n itsetunto alas ja jätetään huomioimatta kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
kiitos nyynä, arvaa vaan ottiko aamulla päähän kun vaaka ei vieläkään näyttänyt sitä tulosta mitä olisin halunnut nähdä mutta kai se siitä.

kyllä se siittä, pikkuhiljaa. itsehillintää se vaatii, tiiän sen, mutta lopulta se sitte palkitteeki.

tässä mennään tätä aamua mansikoitten voimalla... :D

Mulla on nyt melkein 12,5 kg lähtenyt 14 viikossa eli 3,5 kk:ssa. Enkä usko että tää lihasta on kun toi löllö on tossa mahan kohdalla eikä meinaa millään hävitä vaikka mitä tekisin. Aattelin sen crosstrainerin syksyllä tilata anttilasta, sanoi mies mitä tahansa, sitten saa muutkin sitä testata.

Toihan on jo hienosti pudotettu!

(ja siitä löllöstä mahassa, sitä voi olla, vaikkei olisi ylipainokilon kiloakaan)

(ja crosstrainerin hankin minäkin uuteen kotiin sitten kun sen aika on, eikä miehellä ole siihen mitään sanomista)

Liikunnasta tulee hyvä mieli jokaikiselle.

Mulla on nyt melkein 12,5 kg lähtenyt 14 viikossa eli 3,5 kk:ssa. Enkä usko että tää lihasta on kun toi löllö on tossa mahan kohdalla eikä meinaa millään hävitä vaikka mitä tekisin. Aattelin sen crosstrainerin syksyllä tilata anttilasta, sanoi mies mitä tahansa, sitten saa muutkin sitä testata.

hei mutta hienosti oot saanu kiloja pois! :flower:

Mullakin löytyy ylimääräistä ainakin sen lähemmäs 20kg. En ole tyytyväinen, mutta en saa niskasta kiinni itseäni.. Hienoa, että sulla kuitenkin paino tippunut noinkin paljon. :hug: Mulla tuntuu kanssa välillä, et teen mitä vaan niin paino nousee eikä laske. Välttelen edelleenkin kovin rasvaisia ruokia, mutta liikuntaa toki pitäis olla paaaljon enemmän.. Ja se just ärsyttää mua, että en saa itseäni niskasta kiinni.. Oon huono lähtee mihinkään yksin, varsinkin lenkkeilemään. :ashamed: :/

Mä menisin lenkkeilemään mutta kun nää säät on tällaset eikä ole sadevarusteita, se on sitte kiva tulla kotiin märkänä kun sade- ja ukkoskuuro yllättää tuolla lenkillä ollessa niinkuin yhtenä lauantaina kävi mulle. Meinas paskat mennä housuihin kun säikähdin ukkosta ja kyllä sai pyörä vauhtia. Mutta nyt ollaan sitten jumpattu hikisenä täällä kotona kun on ollut epävakaista.
Tänään on neidin huoneen siivous ja varmaan otan taas hikijumpan jonkun musan tahdissa tänäänkin kun on luvattu ukkosta ja sadetta iltapäivälle.

Itselläni on ylikiloja enemmän kuin sen 2-5 muttei mieleenikään tulisi kitistä siitä, että miten joku valittaa vain parista kilosta, koska MINULLA on kiloja enemmän ja MINUA se ottaa päähän ja surettaa.

Tuon kaavan mukaan täällä ei saisi puhua oikeastaan mistään, sillä aina löytyy joka asiasta joku, jolla asiat ns. huonommin ja jota asiasta puhuminen saattaa harmittaa.

Sä olet kyllä tosi hyvin pudottanut! Siis oikeasti tosi paljon. Mutta kuule, en mä ainakaan tarkoita sillä mitään pahaa lihavempia kohtaan vaikka valitankin joskus muutamasta ylimääräisestäni. Tai no, hyvin musta sen 10 kiloakin vois ottaa pois enkä olis liian laiha, mutta normaalipainoinen olen silti just ja just nyt. Mulle ne on välillä tosi iso murhe nuo jenkkakahvat. Miksei saisi olla? En mä nyt niin torvi sentään ole, että päin naamaa kenellekään itseäni isommalle valittelisin, mutta miksei edes netissä voi sanoa jos ne ärsyttää? Vai pitäisikö aina valit sanansa niin, ettei ketään loukkaa? Entä jos sä loukkaat liian laihoja sillä, että viitsit pudotta painoasi vaikka toiset tarttis lisää?

Minä olen taas sitä mieltä että täällä on sananvapaus, ja välillä tekee mieli narista niistä omista muutamista kiloista mitkä on päässyt kertymään. Lihominen ja laihtuminen se helpooa vielä on, mutta painonhallinta, se vaatiikin itsekuria. Kyllä tämä itsellä ihan koko elämänpituinen taistelu on että kilot ei pääse ryöpsähtämään. Olen siis ollut samassa sarjassa ap. kanssa.

Tosin nyt olen raskaana, mutta normaalissa olotilassa olen siis normaalipainoissa ja tiukasti vahtaan kilojani, ja narisen siksi muutamista kiloista mitä välillä pääsee tulemaan koska olen itselleni vihainen ja en halua sitä samaa ylipainoa mitä joskus on ollut.

Ymmärrän kyllä että paha mieli siitä voi tulla jos joku "luikku" valittaa pienistä kiloista kun muilla on enenpi, mutta se pätee kaikkeen täällä. Aina on joku jolla on asiat huonommin kun toisella ja sitten saa varoa mitä puhuu ettei pahoita toisten mieltä.

Oletko muuten käynyt verikokeissa ap? Kilpirauhaset olis hyvä tarkistaa, jos ei paino putoa vaikk mitä tekee. Minulla todettiin aikoinaan kilpirauhasen vajaatoiminta, tosin tulehduksen jälkitautina se meni ohi.

Karppausta kannattaa myös kokeilla tai pointseja. Ihan ruokapäiväkirja on myös hyvä ja sitten vaikka jutskata jonkun asiantuntijan kanssa missä menee pieleen, vai onko kenties aineenvaihdunnassa joku probleema. Tsemppiä!

Ja se on tää: kun jotkut mammat täällä tuskailee muutaman kilon takia ja sanoo sen täällä ääneen niin eikö tuu mieleen että vois pitää mölyt mahassaan pienistä kilomääristä kun täällä kuiteskin on suurin osa äitejä joilla ylipainoa on varmaan enemmän kuin joku 2-5 kg. Ite lukeudun noihin viimeksimainittuihin. Koko ajan miettii että missä tekee virheet kun ei paino laske vaikka kuinka yrität syödä sopivasti ja liikkua enemmän kuin aikaisemmin niin menee muutama 100 g viikossa, ei tunnu mieltä ylentävältä se että jotkut sitten tulee narisemaan muutamasta kilosta ylipainoa.
Ja se ennenkuin tulette latelee paskaan niskaani niin sanon vaan sen että olen vaihtanut rasvaset ruoat vähärasvasiin ja rasvattomiin (rasvatonta maitoa juonut varmaan jo 10 vuotta), syön 3-4 tunnin välein pieniä annoksia eli noita aterioita tulee päivässä 4-5 ja liikun: vatsajumppaan, hikijumppaan musan tahdissa, pyöräilen, sauvakävelen, lenkkeilen muuten (en juokse koska mulla on nivelrikko polvissa, ei kestä polvet juoksemista).
Ja sääliä en kaipaa koska siitäkään ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä, se rupee vaan pännii enemmän. Mä sanon tähän lopuksi että jos te joilla tota ylipainoa on vain sellaset 2-5 kg niin älkää tulko niistä tänne tuskailee vaan tehkää se tän palstan ulkopuolella ettei meille isommille naisille tulisi paha mieli kellä on enemmän tota massaa. Kiitos!

Yks hyvä vinkki ruokavalioon kokeiltavaks, jos et ole vielä kokeillut... Jätä nopeasti imeytyvät hiilihydraatit (peruna, pasta, riisi, leivät) kokonaan pois, ja korvaa hitaasti imeytyvillä (vihannekset, kasvikset, hedelmät). Jossain vaiheessa voi vähän syödä esim. perunaa tai täysjyväpastaa, mut oikeastaan niissä ei ole mitään mitä tarvitsisit tai mitä ei sais mistään muualta. Eli ne rasvat ei välttämättä olekaan se kaiken pahan alku ja juuri, Itse asiassa monet rasvattomat tuotteet ovatkin sitten täynnä kaikkea muuta dadaa kuin sitä rasvaa, eli esim. hiilareita niissä saattaa olla tuplat enemmän kuin "rasvalisessa" versiossa...

Tsempit! :)

älkää tulko niistä tänne tuskailee vaan tehkää se tän palstan ulkopuolella ettei meille isommille naisille tulisi paha mieli kellä on enemmän tota massaa. Kiitos!

:o Eihän se ole teitä kohtaan suunnattu :o
Onko muutaman ylikilon omaavat nyt kielletty ryhmä tällä palstalla? Pitääkö meidän perustaa oma kerho ettei kukaan vaan loukkaannu siitä että muutama kilo pitää pudottaa?

Niin tai näin, aina väärinpäin
:/

Mä mielelläni vaihtaisin hoikkien ja laihojen kanssa osia kuin olisin tällanen läski. Mutta mulla nyt vaan sattui tänä aamuna olemaan vähän huono alku tälle päivälle eli painiskelin deprsession vallassa aamulla vaa'alla käynnin jälkeen. Tietty saahan mun mielestä jokainen sanoo mitä haluu mutta kun ite painiskelee ton ylipainon kanssa niin tottakai sitä miettii että hittoakos siihen tulet marisemaan muutamasta kilosta ylipainoa kun itellä niitä on montakymmentä. Ja hitaasti tuntuu menevän paino alaspäin. Välillä vaan tuntuu ettei jaksa viedä tätä loppuun asti kun tulee noita aamuja ettei mikään onnaa mut jostain sitä vaan saa sitä voimaa pinnistellä taas eteenpäin. Älkää nyt hoikat tai muut ottako nokkiinne sitä mun alotusta, ei ollut tarkotus loukata, aamu vaan alko huonosti. :o

Mä mielelläni vaihtaisin hoikkien ja laihojen kanssa osia kuin olisin tällanen läski. Mutta mulla nyt vaan sattui tänä aamuna olemaan vähän huono alku tälle päivälle eli painiskelin deprsession vallassa aamulla vaa'alla käynnin jälkeen. Tietty saahan mun mielestä jokainen sanoo mitä haluu mutta kun ite painiskelee ton ylipainon kanssa niin tottakai sitä miettii että hittoakos siihen tulet marisemaan muutamasta kilosta ylipainoa kun itellä niitä on montakymmentä. Ja hitaasti tuntuu menevän paino alaspäin. Välillä vaan tuntuu ettei jaksa viedä tätä loppuun asti kun tulee noita aamuja ettei mikään onnaa mut jostain sitä vaan saa sitä voimaa pinnistellä taas eteenpäin. Älkää nyt hoikat tai muut ottako nokkiinne sitä mun alotusta, ei ollut tarkotus loukata, aamu vaan alko huonosti. :o

:hug: :hug: :hug:

Minusta tuo ei vaikuttanut mukavan kuuloiselta, koska lukeudun juuri noihin 'turhan ruikuttajiin'. Nyt tosin raskaana, mutta normaalisti minulla on muutama kilo ylimääräistä, joiden kanssa olen ennen raskautta painiskellut.
Täällä on sananvapaus todellakin ja joillekin se viisikin kiloa ylipainoa tuottaa paljon päänvaivaa ja harmittaa aivan varmasti yhtä paljon kuin sinua harmittaa omat kilosi. :/

Kyllä muaki masentaa puntarin luvut usein. Eilen suorastaan itkua tuhersin ku näytin niin lihavalle vaikka olen yrittänyt painoa pudottaa.

Mut kuule, eiks ne kilot oo oma vika ainakin normaalisti (jos ei oteta lukuun sairauksia). Niin mulla kuin sullakin.

:laugh: :laugh: :laugh:
ettei isommille naisille tule paha mieli!!

itellä noin 25kg ylipainoa. ja kaverilla 2,5kg, tai ei sitäkään mutta läskin näköinen maha, uskon että se ahistaa häntä ja kovasti.

mutta elämä on. jos ei kenellekkään saa tulla paha mieli on aika vaikeeta elää.

Eikös täällä ole kumminkin sananvapaus? Mun mielestäni jokainen saa valittaa, olipa ylikiloja sitten 2 tai 20. Mitäs tuosta ärsyyntymään. Niin, itse lukeudun tuohon jälkimäiseen ryhmään, vaikka raskauden myötä kiloja onkin pudonnut 12-13. Syömällähän nuo kilot on hankittu, vaikkakin sairauden avustuksella. :snotty: Puhun omista kiloistani. Mutta raskauden jälkeen koitan karistaa ylimääräiset, vaikka pitkä taival onkin edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Minä olen taas sitä mieltä että täällä on sananvapaus, ja välillä tekee mieli narista niistä omista muutamista kiloista mitkä on päässyt kertymään. Lihominen ja laihtuminen se helpooa vielä on, mutta painonhallinta, se vaatiikin itsekuria. Kyllä tämä itsellä ihan koko elämänpituinen taistelu on että kilot ei pääse ryöpsähtämään. Olen siis ollut samassa sarjassa ap. kanssa.

Tosin nyt olen raskaana, mutta normaalissa olotilassa olen siis normaalipainoissa ja tiukasti vahtaan kilojani, ja narisen siksi muutamista kiloista mitä välillä pääsee tulemaan koska olen itselleni vihainen ja en halua sitä samaa ylipainoa mitä joskus on ollut.

Ymmärrän kyllä että paha mieli siitä voi tulla jos joku "luikku" valittaa pienistä kiloista kun muilla on enenpi, mutta se pätee kaikkeen täällä. Aina on joku jolla on asiat huonommin kun toisella ja sitten saa varoa mitä puhuu ettei pahoita toisten mieltä.

Oletko muuten käynyt verikokeissa ap? Kilpirauhaset olis hyvä tarkistaa, jos ei paino putoa vaikk mitä tekee. Minulla todettiin aikoinaan kilpirauhasen vajaatoiminta, tosin tulehduksen jälkitautina se meni ohi.

Karppausta kannattaa myös kokeilla tai pointseja. Ihan ruokapäiväkirja on myös hyvä ja sitten vaikka jutskata jonkun asiantuntijan kanssa missä menee pieleen, vai onko kenties aineenvaihdunnassa joku probleema. Tsemppiä!

Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta lapsena (n. 1 v) ja veriarvot ovat aina olleet ihan ok, nytkin menen elokuussa taas verikokeisiin ja lääkäriin. Ja ruokapäiväkirjaa pidän joka päivä syömisistäni samaten liikunnasta pidän kirjaa. Pointseilla olen joskus pudottanut kans ja se toimi mutta mulla on se vanha romppu enkä tiedä käykö se tähän koneeseen kun tässä on xp. Mutta yritän näillä konsteilla millä nyt olen ton melkein 13 kg saanut jo pois.

Jep, mutta mitä hitaammin ne putoo sitä paremmin ne pysyy poiskin!! Nopeet laihduttajat sitten useimiten jojoilee.

Enimmillään minun paino oli sairastelun aikaan 86kg, siitä sellanen 3v eteenpäin niin vaaka näytti 60kg (yksi raskaus siinä välissä). Ja nyt joutuu taas tiputtaa raskauskilot pois syksyllä. Lihakset tulee ja menee mutta läski on ikuista

;)

Yhteistyössä