Mua alkaa jo tympäseen..(koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NytKoiraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NytKoiraton

Vieras
Ollaan ettimässä koiranpentua ja oon selaillu tuota apulaa, niin eikö siellä vaan joka välissä joku kommentoi asiattomia rekkaamattomien koirien myyjien ilmoituksista..

Nyt just siellä ihan huippu, joku paasaa jonkun paperittomista sekarotuisista "Ja vielä myönnät että uros on USEASTI astunut emän! PENTUTEHTAILIJA!" Kun siis se koiran omistaja kirjoitti mielestäni ymmärrettävästi että se uros on astunut useasti sen nartun tämän juoksun aikana :D Tuppaa oikeen naurattamaan...

Kun olen sitä mieltä että nämä haukkumaviestit on vain ja ainoastaan rekisteröityjen koirien kasvattajilta, kaamea pelko siitä että omat ylihintaiset koirat jää myymättä kun joku menee ostamaan sekarotuisen.. Rekattujen pentujen hintoja kun ei voi nostaa ihan ylettömiin kun sekarotuisien hinnat pistää vähän kampoihin.

Meillä oli 10v erittäin sairaalloinen koira joka oli erittäin hyvältä kasvattajalta ja erittäin hyvästä suvusta. Ja tuli erittäin kalliiksi lääkärikulujen ja erikoisruokien vuoksi. Nyt siis etsitään reksiteröimätöntä, kyllä tuon koiran kanssa kokemus opetti että niillä papereilla voi pyyhkästä pyllynsä, ei niillä ainakaan terveyttä taata.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No ei sitä terveyttä paperittomillekaan taata :laugh:
Jännäti se sullakin tunteita kuohuttaa tää aihe.

No ei tietenkään taata mutta eipä tympäise niin jos maksaa ensin ittensä kipeeks koirasta, sit eläinlääkärikuluista..

Enkä pentutehtailua hyväksy en, mutta ei se rekisteröity koira takaa myöskään sitä etteikö emällä sitä harjoitettaisi, rekatuilla teetetään välipentueita jotka myydään paperittomina..

Kuohuttaa joo, tällä hetkellä kun on ajankohtainen meillä tuo koiranhankinta on tullut kiinnitettyä huomiota tähän touhuun joka on mun mielestäni ihan älytöntä...

Apulasta voi löytyä ihan oikeita aarteitakin. Mä löysin sieltä ton meidän nöffin, joka on siis jo aikuinen.

Pentutehtailua ei missään nimessä kannata tukea. Yleensä tehtaillun pentueen tunnistaa erikoisista rotuhdistelmistä ja korkeasta hinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No ei sitä terveyttä paperittomillekaan taata :laugh:
Jännäti se sullakin tunteita kuohuttaa tää aihe.

No ei tietenkään taata mutta eipä tympäise niin jos maksaa ensin ittensä kipeeks koirasta, sit eläinlääkärikuluista..

Enkä pentutehtailua hyväksy en, mutta ei se rekisteröity koira takaa myöskään sitä etteikö emällä sitä harjoitettaisi, rekatuilla teetetään välipentueita jotka myydään paperittomina..

Kuohuttaa joo, tällä hetkellä kun on ajankohtainen meillä tuo koiranhankinta on tullut kiinnitettyä huomiota tähän touhuun joka on mun mielestäni ihan älytöntä...

Niinpä. Mutta jos niitä rekkaamattomia ei oikeesti kukaan ostais, toi ei onnistuis?!

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Apulasta voi löytyä ihan oikeita aarteitakin. Mä löysin sieltä ton meidän nöffin, joka on siis jo aikuinen.

Pentutehtailua ei missään nimessä kannata tukea. Yleensä tehtaillun pentueen tunnistaa erikoisista rotuhdistelmistä ja korkeasta hinnasta.

Peesailen, eiköhän nuo chipoot ja muut "muotisekoitukset" ole ihan tahallisesti teetetty.. Toisaalta en taas halua sellaista koiraa tai sekoitusta jossa jotain metsäkoiraa kuten karjalankarhukoira, norjanharmaa tms, niiden kanssa voi kaupungissa asuminen olla vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:

Peesailen, eiköhän nuo chipoot ja muut "muotisekoitukset" ole ihan tahallisesti teetetty.. Toisaalta en taas halua sellaista koiraa tai sekoitusta jossa jotain metsäkoiraa kuten karjalankarhukoira, norjanharmaa tms, niiden kanssa voi kaupungissa asuminen olla vaikeaa.

Tottakai sekarotuistakin hankittaessa pitää kiinnittää huomiota sen sisältämiin rotuihin.

Onhan noita ihan oikeitakin vahinkopentueita kautta aikojen ollut olemassa, joten on turhaa yleistää kaikkien muiden kuin rekisteröityneiden kasvattajien olevan pentutehtailijoita.

Yhteistyössä