[QUOTE="vieras";28833328]Etkö sitten voi muuttaa sinne missä niitä työpaikkoja on? Ei työpaikat tule sinun luokse eikä voi olettaa että läheltä omaa kotia löytyy töitä.[/QUOTE]
Aikaa ennen lapsia olen muuttanut töiden perässä, niin omani kuin mieheni.
On myös etsitty lähempää kotia töitä, joskus saatu ja joskus ei. Sitten on kuljettu pidempää matkaa. Tiedän että nykyinen työmatkani ei voi lyhentyä kuin 20km. Eli n. 30km joudun ajamaan jos ja kun täällä halutaan asua. Ennen lapsia töiden perässä muutto ei ollut ongelma, mutta en mä lasten kanssa ala enää muuttaa työn perässä. Me palattiin nyt kotiseudulle ja täällä toivottavasti saadaan asua. Ei me saatais edes taloa täällä myytyä, ei ne mene kaupaksi. Tämän tien varresta on myyty jo tosi pitkään (yli vuosi) yhtä uudehkoa taloa.
Pitäiskö kaikkien sitten muuttaa kasvukeskuksiin? Helsinki, Turku, Tampere? Missä niitä töitä on? Oulukaan ei enää vedä... Mä olen asunut myös Riihimäellä, mistä kävin Hesassa töissä. Hain lähempää paikkoja, en saanut. Tampereelta muutin aikoinaan Riihimäelle, koska sain Hesasta töitä. Tampereella mun duunit loppui. Voi olla, että sieltäkin olis löytynyt jos olis vähän aikaa odotellut, mutta vastavalmistuneena halusin töihin heti. Riksuun muutettiin, koska miehellä oli hyvä duuni Tampereella. Et kyllä me on töiden perässä menty ja yhdessä pysytty. Työttömyys on vaan aika korkealla tällä hetkellä, joten olkaa onnellisia kaikki te ketkä saatte käydä kodin lähellä töissä. Sitä oppii arvostamaan vasta kun sen menettää. Oon mä asunut 10min työmatkan päässäkin töistä. Oi sitä aikaa
Mun mielestä markkinatalous on tullut tiensä päähän, ei tämä voi aina vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja mennä hyvin. Nyt on lama, mutta kyllä tää tästä taas nousee ehkä 5v kuluttua. Varmaan jokainen työntekijä (perusduunari) joutuu nyt tinkimään. Ja olen mä sitä mieltä, että kyllä jokaisen tulee myös PYRKIÄ kantamaan vastuu itsestään. Omaa lapsuutta kun miettii niin leivän päälle sai joko juuston tai makkaran. Kiitos 90-luvun laman ja vanhempieni takaaman lainan, joka jäikin ottajiltaan maksamatta.