huoh
menin ostamaan tytöille benettonin glitteripaidat ja johan ne meni kerran vahingossa siinä 60 asteessa ja ei ole glitteriä ei. Kolme kertaa muistin laittaa lämmön alas, ja ny se unohtu.
Kuin myös. Jostain joskus luin, että jos vaate on 100% puuvillaa ja pesuohje on 40, sen voi hyvin pestä kuudessakympissä. Sikäli mikäli siinä ei ole mitään painatuksia tms, mikä voisi kärsiä kuumemmassa pesussa.Alkuperäinen kirjoittaja sama:Siks ostankin vaan henkkamaukan lastenvaatteita, kun niissä useimmiten pesuohje 60 astetta..
On sekin epäekologista heittää vaatetta menemään sen vuoksi, ettei tahrat ole lähteneet irti...Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
Epäekologisempaa taitaa olla pestä jatkuvasti vajaita koneita. Tai heittää muuten hyväkuntoisia vaatteita menemään, kun hiki ei lähde neljässäkympissä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
No, ei ole sen ekologisempaa pestä tosi alhaisissa lämpötiloissa myrkkypesuaineilla, 60 asteella puhdistuu vaikka mietoa pesuainetta olisi 1/3 annostuksesta. Ja meillä ei ole edes kuivausrumpua sähkönsyöppönä, että hyvällä omalla tunnolla pesen 60 ja myös 90 asteessa pyykkini.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
Oho, kenellä on semmonen hiki, ettei lähde neljässäkympissä... hui. Vaihda ainakin hyvä ihminen pesukonetta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Epäekologisempaa taitaa olla pestä jatkuvasti vajaita koneita. Tai heittää muuten hyväkuntoisia vaatteita menemään, kun hiki ei lähde neljässäkympissä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
Ei mulla ole mitään ongelma saada puhtaaksi urheiluvaatteita normipesussa...Alkuperäinen kirjoittaja minä:Epäekologisempaa taitaa olla pestä jatkuvasti vajaita koneita. Tai heittää muuten hyväkuntoisia vaatteita menemään, kun hiki ei lähde neljässäkympissä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
Mitä pesuainetta käytät?Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Ei mulla ole mitään ongelma saada puhtaaksi urheiluvaatteita normipesussa...Alkuperäinen kirjoittaja minä:Epäekologisempaa taitaa olla pestä jatkuvasti vajaita koneita. Tai heittää muuten hyväkuntoisia vaatteita menemään, kun hiki ei lähde neljässäkympissä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Melko epäekologista rullata koko ajan konetta 60 asteessa.
En vaihda, koska pesukone on hyvä. Enkä myöskään haise. Pesen trikoopaidat ja sukatkin yleensä neljässäkympissä mutta aina välillä pyöräytän niitä kuudessakin kympissä. Ei puuvilla siitä miksikään mene.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Oho, kenellä on semmonen hiki, ettei lähde neljässäkympissä... hui. Vaihda ainakin hyvä ihminen pesukonetta.
Urheiluvaatteita (jos polyesteriä ja muita "teknisiä" materiaaleja tarkoitetaan) ei saakaan pestä kuudessa kympissä. Välikerrastoissa on ainakin minulla pesusuositus 30 astetta.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Ei mulla ole mitään ongelma saada puhtaaksi urheiluvaatteita normipesussa...
Samma här.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mulle riittää, että valkopyykki kestää 60 astetta (pyyhkeet, liinavaatteet) ja normaalille vaatteelle riittää 40 astetta.
Ihmisillä. Ja toiset hikoilee enemmän kuin toiset. Ja toisiin kuituihin hiki tarttuu tiukempaan kuin toisiin.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Oho, kenellä on semmonen hiki, ettei lähde neljässäkympissä... hui. Vaihda ainakin hyvä ihminen pesukonetta.
Just, koneestahan se onkin kiinni, tuleeko puhdasta vai ei. Ei täyttöasteesta, ei pesuaineesta, vaatteiden likaisuudesta, ei kuitujen laadusta. Kerropa minulle, mitä se kone oikein tekee väärin, kun se kerran vaihtaa pitää.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Vaihda ainakin hyvä ihminen pesukonetta.