Mua ärsyttää pinnallisuus

Jotenkin alkanut ärsyttämään se että ihmiset aina ihannoi sellaista mikä ei kumminkaan tee onnelliseksi.
Tässä maailmassa tai Suomessa on sellainen ihme juttu, että jos et ole elämäsi aikana täyttänyt tiettyjä kriteerejä niin et voi olla "sisäpiirissä" ja olet totaalinen epäonnistuja.
Kaikenlainen turha materialismi ja miljoona lainat lähinnä ahdistaa minua, orjuuttaa turhaan oravan pyörään ... Ihmiset ajaa itsensä loppuun "kun aina pitää olla töissä että pystyy lyhentää lainaa" ja koko sun elämä on vaan sitä työtä.
Ihminen touhuaa ja kokoaa ja ahkeroi ja lopuksi kuolee ... Eikä aina tiedetä eletäänkö edes vanhaksi.
Oon lähtöisin ihan suht varakkaasta perheestä, mutta aikuisena elänyt perus vähävaraisen elämää ja väitän olevani todellakin onnellisempi ... Kun ei tarvi stressata kaikkea turhaa , mitä ei täältä kumminkaan kuollessaan mukaansa saa...
Joskus erehdyn haaveilemaan uudesta autosta, mutta mietin miltä se näyttää meidän perheessä ehkä jo puolenvuoden päästä... Ihan kamalalta , vaikka sitä yrittäisi siivotakin. Vähemmän harmittaa kun ajelee ihan perus halvalla kotterolla, niin ei niin kirpaise vaikka joku pikku Petteri sen kylkeen joskus pyörällä ajaa.
Sitten sellainen "fitness" elämä myös risoo, elämä on 24/7 sellasta, että sun elämä pyörii syömisen, treenaamisen ja terveyden ympärillä . Ja ainut asia mihin oot tyytyväinen koko elämässä , on sun rasvaprosentti ja jos se kasvaa niin on maailman loppu lähellä... Eli sekin loppujen lopuksi saa olon olon tuntumaan sille että jos et ole tietyn näköinen niin et voi olla arvostettava ihminen .
Ja jotenkin tuntuu ettei ihmiset oikeasti enää edes tiedä millaisia persoonia ne loppujen lopuksi edes on, kun kaikki kulkee ajatuksineen vaan muiden mukana. Jos muillakin on ripsien pidennykset niin tottakai nyt itselläkin pitää olla! Ja jalkaan laitetaan vaikka pelkät verkkosukkahousut jos se on muotia.
Noita ripsien pidennyksiäkin pidetään vaikka väkisin vaikka olisi vähän kutinaa ja allergiaa...
Jollain suvulla on tärkeää kouluttautuminen , voi hyvänen aika, se Lotta Karoliina on niin fiksu että opiskeli 10 ammattia korkeakoulussa , hip hei!
Mun puolesta kaikki ihmiset saa opiskella ja menestyä ja tehdä kaikkea , mutta se että se jotenkin kieroutuneesti vaikuttaa sinun ihmisarvoon , niin sitä en vaan todellakaan enää siedä. Kukaan kun ei voi loppujen lopuksi vaikuttaa siihen kuinka elämä tulee menemään... Yhdessä hetkessä saattaa insinööri maata sairaalassa letkuissa ettei pysty enää mihinkään.
Ja en mä sano että pitäs aina pelätä pahinta eikä saisi unelmoida ja tehdä, mutta mua vaan on alkanut ärsyttää sellainen turha ihmisten suosion tavoittelu.

Miksi ihmiset tekee elämänsä niin vaikeaksi?

vierailija
Ihminen kuitenkin peilaa itseään muihin ihmisiin. Hakee hyväksyntää ja johonkin kuulumista. Koska se toinen ihminen määrittelee sut ympäristön kanssa, kuka olet. Raadollistahan se on ja kovin kylmää kyytiä. Harva siinä toisten pisteytyksessä jaksaa pitää kiinni niistä omista itselleen tärkeäksi jossakin vaiheessa olleista asioista, on vain jotenkin helpompaa luisua siihen jo määriteltyyn massaan lainoineen ja uraoravanpyörineen. Ja jos et siihen kuulu niin olet liian outo etkä kelpaa mihinkään.

Niin se vaan menee - oot joko IN tai OUT.
Eikä sulta sitä kysytä.
Putää vaan sopeutua?

Ihminen kuitenkin peilaa itseään muihin ihmisiin. Hakee hyväksyntää ja johonkin kuulumista. Koska se toinen ihminen määrittelee sut ympäristön kanssa, kuka olet. Raadollistahan se on ja kovin kylmää kyytiä. Harva siinä toisten pisteytyksessä jaksaa pitää kiinni niistä omista itselleen tärkeäksi jossakin vaiheessa olleista asioista, on vain jotenkin helpompaa luisua siihen jo määriteltyyn massaan lainoineen ja uraoravanpyörineen. Ja jos et siihen kuulu niin olet liian outo etkä kelpaa mihinkään.

Eikä sulta sitä kysytä.
Putää vaan sopeutua?
Joo näinhä se on. Kun muut juoksee rahan ja statuksen perässä alkaa itsekin käyttäytyä samoin. Vaatii kovaa luonetta ja rohkeutta uida vastavirtaan

Eikä sulta sitä kysytä.
Putää vaan sopeutua?
Mä en oikeastaan edes tiedä haluanko olla näiden pintaliitäjien piireissä in.
Ehkä mä mietin liian syvällisiä ja oon vaan syntynyt tämmöseksi taivaanrannan maalariksi.. Muistan jo lapsena sen ettei omaperäisyys ollut koulukavereiden keskuudessa kovin in... Muistan joskus kun ekaa kertaa havahduin siihen ettei mulla ollut muiden mielestä niin hienot vaatteet päällä, siihen asti olin vaan ajatellut niiden vaatteiden mukavuutta ja mitä nyt kaapista äiti antoi päälle.
Mitä enemmän muita kavereita ja tuttuja kuunteli, sitä epätyytyväisemmäksi tunsin itseni... "Ai, meillä pitäisi siis olla BMW merkkinen auto että se voisi olla hyvä auto? " Jos joku muu merkki niin sitten oot vaan pelle jolle nauretaan ivallisesti väärän merkkisen auton takia... Tämmöiseen pinnallisuuteen jo lapset opetetaan ja tyytyväinen et voi muka muuten olla.

Yhteistyössä