Mua ällöttää kun jotkut koiraihmiset puhuu lapsilleen

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
meillä komennetaan myös istu ja paikka.. paljon tehokkaampaa karjasta moiset käskyt kun alkaa lässyttämään -Valtteri käyppä nyt takaisin istumaan siihen kärriin, tai -Äläpä kultapieni juokse sinne tielle auton alle..
Meillä neuvolassakin jopa käsketään antamaan laosille yksinkertaisiä käskyjä, tuosta ei käsky enää yksinkertaistu.

öö
miksi ärsyttää lyhyet ja selkeät käskyt.. jos 3v siskontyttö lähtee autotiellepäin juoksemaan niin varmasti karjaisen että seis, tänne takasin.. enkä ala mitään pitempää ja muodollista rimpsua luettelemaan.. koirat ja pikkulapset pärjää sman laisilla käskyillä koska kummatkaan eivät ymmärrä pitkiä lausejäsentelyitä..

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
hmmm, kehtaanko tunnustaa, että joskus väsyneenä kiskitän vauvalle....meillä on siis 3 kissaa. B)
mä sentään kutsun viheltämällä tuota isompaa pihalta, se kuuluu kauemmas ku ei jaksa aina karjua.. :saint:
Ja juontaa varmaan juurensa aikaan ku mä olin kakara, sillo porukat ain vihelti ku piti tulla kotio, harvoin oltiin huudon päässä...

lisko
Ja mua ällöttää , kun nämä koiraihmiset laittaa lehteen syntyneitä palstalle ilmoituksen, johon pitää sitten ah niin leikkisästi lisätä se "hau-veli Rekku". Really?????? Ilmoitukseen pitäis saada porukkaa, mutta eikö tosiaan ole ketään muita kuin koira? Jotenkin aavistuksen ehkä reppanaa.

vieras
Itselläni on koiria mutta ei lapsia. Huvitti kun olin kaverin luona ja hänen lapsensa oli konttaamassa lattialla. Mä sanoin tänne, ei totellut. Sanoin kovemmalla äänellä tänne ja läpsäsin jalkaani, ei totellut ja jäin ihmettelemään. Sitten vasta hokasin että kohtelen sitä kuin koiraa... =)

aapee
On olemassa lyhyitä ja ytimekkäitä sanoja jotka sopii ihmislapsen komentamiseen. Kamalaa kun lapsi huutaa sisaruksilleen "tänne näin nyt!" Kun vois puhutella ihmistä nimellä ja kehoittaa yksinkertaisesti "Tule!" Vanhempien esimerkkiä seuraavat.

Siinä loistavassa elokuvassa jota just yks päivä suosittelin, pääosan mies leikki lasten kanssa kuin ne olis koiria. Heitti lelun ja käski hakemaan. (knocked up)

Mutta siis tottakai lapsillekin tehoaa lyhyemmät käskyt paremmin. Eihän pienet varsinkaan ymmärrä pitää pitkää sepustusta.

höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinkuin koirille. Esim. "Tänne näin!" tai "Irti!". Särähtää pahasti korvaan.
Voi hellanlettas. Kyllä nuo on ihan peruskäskyjä jotka tehoaa niin koiriin kuin ihmisiinkin. Pistä korvas kiinni niin ei särähtele

Olin tossa yksi päivä pihalla trimmaamassa koiraa, ja tyttö leikki siinä vieressä hiekkalaatikollaan. Koira ei meinannut pysyä trimmipöydällä ja vähän väliä jouduin ärähtämään sille. Tyttö pysähtyi lähes joka kerta hetkeksi kattomaan että mitä hän nyt teki tuhmasti... :whistle:

v626
Itselläni on koiria mutta ei lapsia. Huvitti kun olin kaverin luona ja hänen lapsensa oli konttaamassa lattialla. Mä sanoin tänne, ei totellut. Sanoin kovemmalla äänellä tänne ja läpsäsin jalkaani, ei totellut ja jäin ihmettelemään. Sitten vasta hokasin että kohtelen sitä kuin koiraa... =)
:D :D
Mun veli, jolla kans koira ja ei lapsia, rupes rapsuttaan mun lapsen päätä. Sano, että vaistomaisesti alko käsi rapsuttaa, ku tuli joku pienempi "olio" lähelle... =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v626:
:D :D
Mun veli, jolla kans koira ja ei lapsia, rupes rapsuttaan mun lapsen päätä. Sano, että vaistomaisesti alko käsi rapsuttaa, ku tuli joku pienempi "olio" lähelle... =)
Oon rapsuttanut pari kertaa miehen päätä korvan takaa ja tuumassu "Hyvä poika, kiltti poika" =)

Yhteistyössä